2018-09-09, 10:47
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Propagandaapparaten förefaller att arbeta ända in i kaklet - helt förgäves!

Ja man känner igen "20 %-folket". De lite listigare säger 19 -21 men medlet blir alltid nära det magiska 20 % som propagandaverket fastställt som PK.
2018-09-09, 10:52
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Jag tror många SD:are kommer bli besvikna ikväll. Tidigare pratades det om ett resultat nära 30% i tråden. Nu verkar förhoppningarna ligga runt 25% efter nedgången i OU. Det är sannolikt att SD hamnar under 20%.
2018-09-09, 10:55
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Tv4 ska släppa en vallokalsundersökning 19.45 och SVT 20.00 om jag inte är helt fel ute.

Vilket drama det blivit i och med SVT härdsmältan. Det vi nu skådar är 2018 versionen av Titanics jungfrufärd. Svt låtsas som ingenting och sprutar ut småputtrigt mys hela dagen på övre däck men alla vet att man kör med full fart i tjockdimma i isbergsområde. Man förlitar sig på en radar som aldrig fungerat och som inte ens testats på 4 år.

7K, MSM och eliten har nog ont i magen under den leende ytan.
2018-09-09, 10:58
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Anna Dahlberg i Expressen försöker lura m till att bilda en regering med s. Det skulle ju då bli en regering m s och v, vilket skulle bli helt förödande för m. Ja även s skulle krympa, men m skulle mer eller mindre utplånas och Expressens tanke är uppenbarligen att detta skulle göra l till ett större parti.

Tänk vilken cynism!

Genom att Kristersson vägrar samarbete med SD, så flyr resten av hans väljare sin kos till SD. De som inte kan tänka sej s,m-regering har säkert redan gått till SD. Tror han förlorat mycket på det.
2018-09-09, 10:59
Medlem
Sueidis avatar
Om SD floppar beror det till 90% på den hjärndöda abortpolitiken. Skrämma bort 90% av kvinnliga väljare i syfte att locka över den lilla andelen KD väljare som fortfarande prioriterar abortfrågan? IDIOTI.
2018-09-09, 11:01
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Vilket drama det blivit i och med SVT härdsmältan. Det vi nu skådar är 2018 versionen av Titanics jungfrufärd. Svt låtsas som ingenting och sprutar ut småputtrigt mys hela dagen på övre däck men alla vet att man kör med full fart i tjockdimma i isbergsområde. Man förlitar sig på en radar som aldrig fungerat och som inte ens testats på 4 år.

Bra analogi och det är även min känsla av att ha insupit lite MSM nu på förmiddagen.
Ser en ökad försiktighet i tråden där många veteraner nu pratar om 19-20%.
Jag är inte fullt lika pessimistisk. Tror det blir 25 jag.
2018-09-09, 11:02
Medlem
freshboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas

Småputtrigt så det förslår!

Partiledartider i SVT:s Sverige röstar: 

Jimmie Åkesson (SD) har avböjt att medverka

8.20: Jan Björklund (L)
8.45: Stefan Löfven (S)
9.20: Annie Lööf (C)
10.20: Jonas Sjöstedt (V)
12.20: Gustav Fridolin (MP)
13.20: Ulf Kristersson (M)
14.20: Ebba Busch Thor (KD)
15.20: Gustav Kasselstrand (AfS)
16.20: Simon Lindberg (NMR)

2018-09-09, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyz
Jag var faktiskt ärlig och svarade SD. Jag tänkte det var bra att bidra med underlag för att kunna bredda bilden av hur en "SD-röstare" ser ut. Jag är en välutbildad tjänsteman boendes i Stockholm, vilket inte brukar vara den beskrivning som ges när journalister karaktäriserar den typiska sverigedemokraten.
Förmodligen ett mer moget resonemang ...
2018-09-09, 11:04
Medlem
Jag får intrycket att den stora andelen förtidsröster oroar propagandaministerierna, det är mycket tjat om att det går att ändra sin röst till ett mer passande alternativ idag.
2018-09-09, 11:05
Medlem
freshboys avatar
Det kommer bli intressant att se hur valresultatet kommer att påverkas i valen framöver när flyktingvågens alla invandrare får rösträtt, om det nu blir så.
2018-09-09, 11:05
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Genom att Kristersson vägrar samarbete med SD, så flyr resten av hans väljare sin kos till SD. De som inte kan tänka sej s,m-regering har säkert redan gått till SD. Tror han förlorat mycket på det.

Helt klart, känner flera moderatväljare som just pga av denna ovilja att vägra sammarbete med SD nu gått över till SD. Hårdast är det givetvis för de som faktiskt har bra inkomst och mycket pengar, de bor oftast i områden som inte är påverkade av massinvandring samtidigt som de inte vill bli påverkade av de höjda skatterna som SD antagligen skulle innebära.
2018-09-09, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Tv4 ska släppa en vallokalsundersökning 19.45 och SVT 20.00 om jag inte är helt fel ute.
Den släpps nog inte före vallokalerna stänger kl 20. Borde inte göra i alla fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in