2018-09-09, 10:12
Medlem
JoeDevolas avatar
Jag har fått en rapport om att Yougov hade SD på 26 % idag i en mätning på TV4 nyss. Någon annan som såg det? Någon som kan bekräfta?

Oavsett hur det går ikväll är det på förhand grymma odds överallt.
2018-09-09, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyz
Jag har precis varit och röstat och deltog även i VALU:n. Ska bli spännande att se resultatet ikväll. I övrigt var stämningen som brukligt, rätt mycket folk i anslutning till vallokalen men ingen direkt kö till valbåsen.
Nackdelen med att förtidsrösta. Man får inte chansen att svara "MP" i SVT ValU.
2018-09-09, 10:13
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jaha. Jag gissade tydligen fel med 4,8%.

Facit: Åsa Linderborg

Åsa Linderborgs "När SD har 20 procent av väljarna i ryggen ..." har bara uppmärksammats av oyto än så länge. Linderborg visade ju sig vara en god gissare vid förra valet.
2018-09-09, 10:15
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag ser över 20 procent som en glad överraskning.

Men 25 plus kommer bara inte att ske.

Precis. Över 25% är bara för drömmare.
Ett resultat över 20% ska alla vara mycket nöjda med.
2018-09-09, 10:15
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Men Expressen erkänner det vi alltid vetat på FB:
"I förra valet lyckades de mindre etablerade mätningarna från Sentio och Yougov bäst med att förutsäga Sverigedemokraternas valresultat."

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/sa-ska-svt-och-tv4-undvika-nytt-sd-fiasko/

Även Asysvenskan i Malmö nämner Sentio och YouGov på ledarsidan idag för första gången!

Vilkas mätningar naturligtvis inte passar agendan och vänsterdräggen i bladet.
2018-09-09, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Håller med om allt.

En effekt jag observerar i min personliga närmiljö är att "den kokta grodan" nu börjar att slå till på allvar. Folk börjar att bli avtrubbade vad gäller mångfaldens baksidor; våld, bilbränder, terror, hucklen på stan och allt annat spelar mindre roll nu än för bara ett år sedan.

Edit: Efter valet så ser jag fram emot Sveriges bästa eftervalsanalys här på FB.
Ja svenska folket måste han en enormt hög överrepresentation av politiska idioter. Det är väl 200 år av fred och på det 100 år av en socialdemokratisk fördumnningskampanj som nu går mot sitt crescendo.
2018-09-09, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Sa han det imorse alltså? 31% skulle vara ett totalt jordskred. Han är modig den där Marcus Oscarsson... han vågar verkligen sticka ut näbben. Tror TV4 gillar det. Han drar tittare.

Han utgick från Yougovs siffror.

https://www.nyatider.nu/tv4s-marcus-oscarsson-sd-kan-fa-314-procent/
2018-09-09, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Åsa Linderborgs "När SD har 20 procent av väljarna i ryggen ..." har bara uppmärksammats av oyto än så länge. Linderborg visade ju sig vara en god gissare vid förra valet.
Fast 20% är den siffra som reflexmässigt använts på sistone, den användes framför allt i våras, när OI visade betydligt högre siffror. Det finns inget slumpartat över hur saker beskrivs av någon inom propagandaapparaten.
2018-09-09, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag tror det kommer stämningen här på fb kommer präglas av besvikelse ikväll.
Så många talar om 25 procent och mer.

Jag ser över 20 procent som en glad överraskning.
Jag tror helt enkelt det blir en hybris här inne över sd.
19 har ju jag gissat och jag är hyfsat trygg med den gissningen även om jag hoppas på mer.

Men 25 plus kommer bara inte att ske.

Jag tror också på din analys. 20-22% är taket, allt över vore sensationellt. Men jag gissar på mellan 19-22%.
2018-09-09, 10:20
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Fast 20% är den siffra som reflexmässigt använts på sistone, den användes framför allt i våras, när OI visade betydligt högre siffror. Det finns inget slumpartat över hur saker beskrivs av någon inom propagandaapparaten.

ja det har varit mantrat inför valet "SD kan få 20 %" har varenda PK-jon på redaktionerna skrivit.
2018-09-09, 10:21
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Precis. Över 25% är bara för drömmare.
Ett resultat över 20% ska alla vara mycket nöjda med.

Med 90 % sannolikhet ligger resultatet för SD i intervallet 18 - 22 procent.
2018-09-09, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
ja det har varit mantrat inför valet "SD kan få 20 %" har varenda PK-jon på redaktionerna skrivit.
Ja 20% är därmed PK-licenserat, och kanske också därför vi ser den siffran så ofta även här. Som sagt, de svenska propagandacentralerna är skickligast i världen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in