2018-09-01, 00:00
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgargardist
Jag har fått ett bra intryck ifrån han Patrik i DFS-styrelsen. Idag såg jag honom på livestreamen från ett AfS-torgmöte, han hade på sig en vit AfS-keps så jag undrar om han är han med i partiet. Har han skrivit eller sagt det någonstans?
Det är väl han Patrik som just är dubbelansluten?
Citera
2018-09-03, 06:39
Medlem
Red-Right-Hands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Jo, det var helt oförklarligt. Får fortfarande inte ihop det.
Han hade bara kännt detta pervo i något år och spelade in sin dataspels-podd med honom.

Det var när han konfronterades med inte bara bajsätandet utan även pedofilin och legaliseringen av barnporr som Conrad bara försvann och sa att på Flashback finns bara idioter som skall ignoreras.

I tråden han själv skapat!

Han hoppades kunna tiga ihjäl det.

Det är fan det äckligaste jag har hört.

En snubbe med bröst som klär ut sig till liten flicka...äter bajs på nätet, jobbar för RFSL, vill legalisera barnporr och drev sidan pedofil.se

Nationalisten Conrad valde att hänga med denna människa efter att detta kommit fram, och fortsatta att stötta avskrapet.

Det finns inte mycket mer att säga. Förstår fortfarande inte.

Fy fan säger jag bara! Det jag finner ännu konstigare är att ingen av de andra nationalister som samarbetar eller har samrörelse med "Conrad" eller gästar podden har konfronterat honom om detta. Det är ungefär som att han kan göra vad som helst utan att stå till svars för någonting.
Citera
2018-09-03, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Right-Hand
Fy fan säger jag bara! Det jag finner ännu konstigare är att ingen av de andra nationalister som samarbetar eller har samrörelse med "Conrad" eller gästar podden har konfronterat honom om detta. Det är ungefär som att han kan göra vad som helst utan att stå till svars för någonting.

Han sa själv i någon pod att han hänvisade till Flashback angående bajsgate.
Citera
2018-09-03, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainNo
Tycker deras storhetstid var 2012-2014. Intressanta program, bra gäster, intressanta diskussioner, större variation i musiken (inte bara Kiwi, trubadurer och skinnskallevrål). Sedan blev det ju en rejäl kvalitetssänkning när det spårade ur i Nyhetsmorgon med Magnus, Gokväll med Dan, Conrad och Kiwi diskuterar toalettvanor, olika lekar och trams där de ska försöka vara lustiga, videosändningar, 3d-kameror, Magnus äter korv, Magnus dricker sprit, Magnus kör bil etc.

Bara massa brus för att skapa utfyllnad i tablån då de anser att kvantitet går före kvalitet.
Jag håller totalt med. Det var mycket bättre med Motgift och Radio Framåt. Har inte lyssnat på en endaste sändning sedan dom slog ihop sig med Ingrid och Conrad. Lyssnade på "Den här dan" eller vad det hette ett par gånger men som du säger kändes det med som utfyllnad så slutade lyssna efter ett par avsnitt.
Senast redigerad av Person.Persson 2018-09-03 kl. 12:36.
Citera
2018-09-04, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Right-Hand

Tror en anledning till att det spårade ur så totalt för Conrad att han hamnade i bajsätarkretsar var att när han brutit och överkommit ett tabu (vara offentlig nationalist) så blev det väldigt lätt att även ge sig på att bryta andra tabun (umgås med bajsätare).

Motgift-medarbetaren Henrik Hanell skrev till och med att eftersom extremvänstern tar avstånd för nationalister så är man precis som extremvänstern om man tycker att man ska ta avstånd från bajsätare.
Citera
2018-09-04, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Inte för att vara sån, men mår faktiskt lite dålig smak i munnen när jag ser bilderna från DFS' Tysklands-resa. Det är så mycket kass fysik, ohälsosamt leverne, dålig smak, gammal övervintrad (reformerad) skinhead-kultur och orealistiska visioner över allt detta. Och knappt en enda ung människa. Känner tyskarna till Dans telefonförsäljarbusiness och Conrads samröre med transsexuella bajsfantaster?

Förmodligen en summa som står i relation till det de drar in på hederligt arbete.

Ser att DFS verkar försöka sälja in dessa tyska hus som ett slags "Tyskarnas hus", men de verkar ha helt andra upplägg än DFS har. Inget ruffel och båg, och mer av personlig insats, antingen genom ideellt arbete eller genom privat företagande. Även om jag inte vet om tyskarnas varianter är några vinnarkoncept heller så får man en känsla av något mycket mer genuint än det man kan se i DFS' hästhandlartakter.

Att de inte besökte Kontrakulturs hus i Halle förstår jag inte, det ärså mycket bättre (och större) i proportion till det DFS visar.

Här går det att läsa om en svensk påhälsning.
http://skandinaviskfrihet.se/rapport-fran-det-patriotiska-centret-flamberg/

Kvaliten ballade ur, men hör är några egna bilder från insidan (relativy nyinflyttat).

https://i.imgur.com/goRQQ63.jpg
https://i.imgur.com/LHnwhvr.jpg
https://i.imgur.com/uWGjLBm.jpg
https://i.imgur.com/MFzTXRY.jpg

Huset är också väldigt väl försvarat och övervakat. Kommunister och främlingar har försökt sabotera det, alltid förgäves. Jag har lite fina filmer från husets övervakningskameror när kommunister får hinkar med omysigt innehåll hällt över sig när de försöker skadegöra huset.

De har även riktigt bra samarbete med ett väktarbolag, utan att gå in på mer detaljer. Så länge finanserna finns för att bo kvar kommer huset stå.
Senast redigerad av Justicia 2018-09-04 kl. 23:22.
Citera
2018-09-05, 11:16
Medlem
Red-Right-Hands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Han sa själv i någon pod att han hänvisade till Flashback angående bajsgate.

Så han kan inte förklara själv inför lyssnarna som betalar för hans uppehälle? Efter att ha läst massvis med inlägg om "Conrad" och av det som har kommit fram så kan jag bara konstatera att han är en väldigt märklig individ, en slags kameleont. Att han inte har utrett och klargjort det som skrivs här på Flashback, styrker ju bara allt.
Citera
2018-09-05, 11:21
Medlem
Red-Right-Hands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloEnjoy
Tror en anledning till att det spårade ur så totalt för Conrad att han hamnade i bajsätarkretsar var att när han brutit och överkommit ett tabu (vara offentlig nationalist) så blev det väldigt lätt att även ge sig på att bryta andra tabun (umgås med bajsätare).

Motgift-medarbetaren Henrik Hanell skrev till och med att eftersom extremvänstern tar avstånd för nationalister så är man precis som extremvänstern om man tycker att man ska ta avstånd från bajsätare.

Jag ser inte kopplingen då jag själv är en nationalist och hade tagit avstånd direkt från en bajsätande och pedofilvurmande transa. I min värld så blir det inte sjukare än så.
Citera
2018-09-05, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Inte för att vara sån, men mår faktiskt lite dålig smak i munnen när jag ser bilderna från DFS' Tysklands-resa. Det är så mycket kass fysik, ohälsosamt leverne, dålig smak, gammal övervintrad (reformerad) skinhead-kultur och orealistiska visioner över allt detta.

Hela Tysklandsresan var ju bara ett enda stort studiebesök hos Dans vänner i NPD.

Överhuvudtaget verkar Dans tyska engagemang bara handla om gamla Östtyskland. När Dan pratar om Tyskland så är det bara NPD, Jens Pühse, kamratträffar med tatuerade exskinheads, bier und schnitzel. Han verkar ha ganska lite kontakt med det betydligt välmående västra Tyskland.

Har dålig koll på NPD:s siffror i valet men dom är väl ett promilleparti i dom västra delstaterna?
Citera
2018-09-05, 22:02
Medlem
Captain.Norways avatar
NPD ser ut til å ha fått 0,38% ved valget i 2017 (hele landet)

https://wahl.tagesschau.de/wahlen/2017-09-24-BT-DE/index.shtml
Citera
2018-09-07, 05:05
Medlem
Run3s avatar
Ganska kul att läsa om styrelsemedlemmarna på https://www.detfriasverige.se/styrelsen/

Citat:
Dan Eriksson, ordförande
Dan Eriksson har ett mångårigt engagemang inom den nationella oppositionen bakom sig, såväl som aktivist som organisatör. Därutöver har han lång erfarenhet av företagsvärlden i egenskap av kontors- och säljchef på kontor runt om i Europa som han byggde upp från grunden. Sedan flera år arbetar Dan Eriksson med alternativmediaprojektet Motgift, där han brutit ny mark för svensk nationalism om och om igen. Eriksson är också internationellt engagerade som ordförande i den paneuropeiska stiftelsen Europa Terra Nostra.
Citat:
Daniel Frändelöv, ledamot
Daniel Frändelöv har med sitt politiska förflutna på vänsterkanten, gjort en lång och omtumlande resa till svensk nationalism. Från svetsaryrket sökte Frändelöv sig till universitet där han läste statsvetenskap, sociologi och psykologi och fick sin beskärda del av feminism, kritisk teori och genus. Politiskt hamnade han till sist hos Radio Länsman och drog sedermera igång den hyllade podden Ingrid och Conrad tillsammans med Ingrid Carlqvist, vilken är hans huvudsakliga sysselsättning idag.
Citat:
Magnus Söderman, ledamot
I början av 1990-talet påbörjade Magnus Söderman sitt engagemang inom den nationella oppositionen och han har aldrig sett tillbaka. Från kampen på gatan och realpolitiska engagemang på ledande positioner är han känd som en medryckande talare, initierad föreläsare och därtill författare av flera bästsäljande böcker. Han var en av grundarna till mediaprojektet Motgift och har idag bland annat sitt egna morgonprogram där.
De har glömt uppdatera texterna med informationen att herrarna numera lever på medlemsavgiften till DFS.
Citera
2018-09-09, 09:10
Medlem
Frejssons avatar
Bor Söderman kvar i Berlin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in