2018-09-09, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zpiffis78
Skulle ni ta ett valresultat på 18% för SD, om Miljöpartiet åkte ur? Såhär på förhand, och utefter hur ni tror de ligger till i opinionen idag?

Nej. SD störst > AfS in > MP/L ut
2018-09-09, 00:33
Medlem
Tippar på ett sd som ”sjunker” till 17,8 imorgon.

Rasistdebatten i svt kommer tyvvär att polarisera folket ännu mer.

Annie framstår som den tydligaste motpolen till all ”rasism”, och centern kommer därför växa till 11-12 procent. Tyvvär.

Den varma sommaren kommer rädda mp, som lägger sig runt 6 procent. Många tror att fridolin kan påverka jordens klimat så att vi får en lagom sommar nästa år.

Den stora osäkerheten kring vad man ska rösta på kommer innebära att S rusar uppåt. Det är som när man ska beställa en drink i baren och väljer mellan olika alternativ, men när bartendern äntligen kommer så säger man ”red bull vodka”, av ren vana.

M kommer hamna på 24-25 procent. Man är trött på vänsterflum men vågar inte ännu rösta sd.

Kd kommer få 7 procent. Har gjort ett starkt avslut.

L blir valets stora förlorare. Man är inte tillräckligt intressant. Folk minns hur det gick med skolan under FPs styre.

Övriga partier, afs, fi etc kommer knappt märkas i statistiken.

Hoppas det är ok att skriva andra partiers siffror i denna tråd såhär på valdagen
2018-09-09, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fagin

Annie framstår som den tydligaste motpolen till all ”rasism”, och centern kommer därför växa till 11-12 procent. Tyvvär.

Den varma sommaren kommer rädda mp, som lägger sig runt 6 procent. Många tror att fridolin kan påverka jordens klimat så att vi får en lagom sommar nästa år.

Den stora osäkerheten kring vad man ska rösta på kommer innebära att S rusar uppåt. Det är som när man ska beställa en drink i baren och väljer mellan olika alternativ, men när bartendern äntligen kommer så säger man ”red bull vodka”, av ren vana.

M kommer hamna på 24-25 procent. Man är trött på vänsterflum men vågar inte ännu rösta sd.

L blir valets stora förlorare. Man är inte tillräckligt intressant. Folk minns hur det gick med skolan under FPs styre.

Hoppas det är ok att skriva andra partiers siffror i denna tråd såhär på valdagen

Du har helt fel.
2018-09-09, 00:37
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freshboy
Jag tror inte det är omöjligt att M>S, det kan komma att bli nära, närmare än SD>S.

EBT fick in fina träffar igår på S, gör nog att partiet läcker åt många håll (ännu mer).

Menar du på allvar att du håller det för mer sannolikt att M blir större än S än att SD blir större än S? Varifrån har du fått de vibbarna eller den informationen i från?

Det står mellan S och SD som största parti. Det är min tro. Jag tror faktiskt att SD blir större. JÅ ger ett skärpt och balanserat intryck och står inte och svamlar. När Löfven öppnar foderluckan så blir det osammanhängande mummel och floskler. Ingen som lyssnar på honom kan säga att det gjorde han bra. De som röstar på S gör det möjligtvis för att det finns en organisation bakom. M tror jag kommer tokfloppa. UK kommer göra ett BL-resultat. Frågan är när kommunpolitikerna kommer begära att han avgår och vem man vill ersätta honom med?

Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
Jag håller fullkomligt med dig, AFS har fått SD att skärpa till sig och skärpa till sin politik. Plus att även om jag är SD sympatisör så har jag varit lite rädd för att det blir tabu att granska SD så att de glider igenom som vilket parti som helst och liberaliserar sina positioner, det har AFS satt stop för.

Men när jag har argumeterat med AFS sympatisörer så har det fått det att låta som att man är landsförrädare om man röstar på SD.

Och då ska jag säga att förra valet så röstade jag på Socialdemokraterna, jag håller fortfarande med S i många frågor men invandringen har fått gått först detta valet, så att välja SD har för mig varit en lång process, att då får höra att man inte värnar Sverige från AFS:are har varit riktigt irriterande.

Om du nu verkligen röstade på S 2014 och du funderar på SD eller AfS i år så skit i vad andra tycker eller säger. Var lite ödmjuk istället för att du uppenbarligen vaknat så förbannat sent.

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Så HAR det varit, men situationen har förändrats. Självklart kommer Stockholm och Göteborg dra ner siffran på slutet, men nu är det långt ifrån bara i små skånedistrikt SD är stora. Jag har vistats en del i norrra Sverige denna sommar, och det var annat ljud i skällan nu än när jag var där i början på 2014, då var det ett kompakt, nästan sektliknande stöd för S, men i somras hörde jag mest knorrande om sveket från sossarna och att SD är vad S var förr i tiden. Jag tror SD kommer vara urstarka på de flesta håll utom just huvudstaden och Göteborg. Så: fina höga siffror för SD som bara sjunker lite efter storstäderna. Min gissning, då alla andra tydligen tycker att den riktiga gissningstråden inte räcker, är att slutresultatet för SD är 30,2% och att S blir ohyggligt mosade i norr.

Två rapporter från Göteborg respektive Stockholm skulle indikera att de två svagaste nästena förra året kommer explodera. Det är grymt spännande.
2018-09-09, 00:38
Medlem
Jag gissar att SD plus AfS hamnar på minst 26 procent alltså en fördubbling igen. Vid ytterligare en fördubbling så har vi egen majoritet. Vi är nära nu.
2018-09-09, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Patetisk helgardering. Blir det runt 25% för SD får du nog erkänna att Yougov/Sentio gör ett väldigt bra jobb medan alla de andra gör ett värdelöst jobb på den punkten. Och din gissning på 21,1 är därmed värdelös eftersom det mesta talar för att web mäter SD bäst.
Wäääää! ”Patetiskt”! Jesus, om du tycker det är en tävling på liv och död som du laddar för med hjälm, knäskydd och ammoniaksniffning så får det stå för dig. För mig är nivån av drama mer i höjd med att spela Fia med knuff.

Som PJ Anders Linder på Axess skrev på Twitter:
Om SD nu skulle landa bättre än mätningarna och få typ +20 % så lär det bli känt som SVT-effekten.
...så har vi nu den ovanliga situationen att en möjlig game changer inträffat efter alla OU är gjorda. Jag har skämtat om det scenariot förut och kört varianter på temat ”Åkesson gör ett episkt klavertramp i slutdebatten”, typ att han får ett psykbryt och springer runt i kallingar och skriker som en mås, att han skiter byxorna fulla och fryser fast, att han kommer ut som pedofil eller nån annan random no-no. Men nu hände skämtet faktiskt på riktigt. Inte psykbrytet då, men att slutdebatten levererade en bomb. Om det leder till att SD får 28% istället för 25%, kommer du att döma ut YG och Sentio som inkompetenta idioter då, och vad bestod inkompetensen i så fall i?
2018-09-09, 00:39
Medlem
Citat:

Du tror att all denna mediala hetskampanj, folkligt missnöje, 2015-års extrema massinvandring osv osv osv... Kommer att leda till en 4% ökning från förra valet?

Blev du tappad som barn?
2018-09-09, 00:42
Medlem
Citat:

Du är medveten att man bara har 100% att fördela?
2018-09-09, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
Du tror att all denna mediala hetskampanj, folkligt missnöje, 2015-års extrema massinvandring osv osv osv... Kommer att leda till en 4% ökning från förra valet?

Blev du tappad som barn?

Nej men jag tror på grupptryck, feghet bland väljare och en växande lågintelligens som kommer hålla tillbaka sd.
2018-09-09, 00:43
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
okej, men jag har för mig att de ökade under kvällen, för att till sist stabilisera sig på 12,9% runt kl 23/24.

Ja, jag tror att du syftar på VALU-prognosen som förfinas ju mer röster som kommer in (om jag nu inte missminner mig helt). Den bör öka så småningom.

Första VALU publiceras vid 20:00.
Om jag kommer ihåg rätt har vi en hyfsat bra prognos vid 23:00 om inte tidigare.
2018-09-09, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Wäääää! ”Patetiskt”! Jesus, om du tycker det är en tävling på liv och död som du laddar för med hjälm, knäskydd och ammoniaksniffning så får det stå för dig. För mig är nivån av drama mer i höjd med att spela Fia med knuff.

Som PJ Anders Linder på Axess skrev på Twitter:
Om SD nu skulle landa bättre än mätningarna och få typ +20 % så lär det bli känt som SVT-effekten.
...så har vi nu den ovanliga situationen att en möjlig game changer inträffat efter alla OU är gjorda. Jag har skämtat om det scenariot förut och kört varianter på temat ”Åkesson gör ett episkt klavertramp i slutdebatten”, typ att han får ett psykbryt och springer runt i kallingar och skriker som en mås, att han skiter byxorna fulla och fryser fast, att han kommer ut som pedofil eller nån annan random no-no. Men nu hände skämtet faktiskt på riktigt. Inte psykbrytet då, men att slutdebatten levererade en bomb. Om det leder till att SD får 28% istället för 25%, kommer du att döma ut YG och Sentio som inkompetenta idioter då, och vad bestod inkompetensen i så fall i?

21.1%? Really? inte mer än Dansk folkeparti har i danmark när vi har tagit emot 4x antalet invandrare som alla våra grannländer gjort tillsammans?

Om du mot förmodan skulle ha rätt med din initiala gissning så är landet kört
2018-09-09, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
67% för S 31% för SD, implicit sannolikhet för största parti. Skillnaden har aldrig varit så stor sen jag började följa i maj.
Ganska bra odds 2.55 på SD som största parti. De tror tydligen på sossarna, 1.45 ger de. Jag skulle dock inte vara så säker på att sossarna sitter säkert i största sadeln.

(För centern är oddsen 1.85 under 8.5% och 1.85% över 8.5%): När jag bettade tidigare var det 7 gg pengarna på under 8.5% gnägg gnägg.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in