Citat:
Ursprungligen postat av
maskindiskmdel
Kan någon vänlig förklara vad det hemska med Åkessons uttalande var?
Ponera att jag flyttar till Brasilien och inte kan ettors portugisiska och inte förstår mig på deras kultur. Är det då fel att säga att jag har svårt att få jobb då jag inte är brasiljanare och inte passar in i landet?
Jag förstår faktiskt inte.
Det hemska var inte själva uttalandet, utan att det var just Åkesson som sa det. Kristersson sa till exempel under partiledardebatten exakt samma saker att det är självklart att invandrare hamnar i ett utanförskap om de inte passar in i Sverige - inte lär sig språket, vägrar enkla svenska värderingar, osv. Men när han säger såna "elakheter" så blir det applåder istället för kraftiga fördömanden. Det är ganska orättvist, tycker jag.
Och innan Moosky eller nån annan tönt dyker upp: offerkofta, offerkofta, offerkofta. Så, nu kan ni dra vidare. Jag har redan gjort ert jobb.
Citat:
Ursprungligen postat av Eva Landahl i Aftonbladet
"Jag vet att jag läst artiklarna men jag har inte förrän i dag varit medveten om att jag också kommit åt att gilla dem."
Hur i hela fridens namn är det möjligt att omedvetet gilla nånting på facebook? Det är i högsta grad en medveten handling. Det är ingen som klickar på den där tummen åt dig. Eller läser hon inte ens artiklarna innan hon gillar dem?