2018-09-08, 21:59
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jo, unga arga män kanske imponeras av Åkessons primadonna fasoner, men mn med bildning förfasas.

Jag tycker faktiskt inte att Åkesson uppvisat några primadonnafasoner. Han hade anledning att bli uppbragt över den här affären, men trots det agerande han mycket lungt och sakligt när Expressens TV intervjuade honom efter partistyrelsens beslut att bojkotta valvakan.

Den intressanta frågan är nu om Åkesson kommer på valvakan nu när SVT pudlat och Landahl inte längre är ansvarig utgivare.
Citera
2018-09-08, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Det här måste vara det skitnödigaste, bittraste och snobbigaste jag läst på länge.

Ja, det hela bottnar i en kommunikativ miss. Den dumma pöbeln, också känd som "lantisarna", begriper bara inte bättre. Hade SVT bara kommunicerat lite tydligare hade varenda en varit på SVT:s sida.
Citera
2018-09-08, 22:00
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Kan någon vänlig förklara vad det hemska med Åkessons uttalande var?
Ponera att jag flyttar till Brasilien och inte kan ettors portugisiska och inte förstår mig på deras kultur. Är det då fel att säga att jag har svårt att få jobb då jag inte är brasiljanare och inte passar in i landet?
Jag förstår faktiskt inte.
Det hemska var inte själva uttalandet, utan att det var just Åkesson som sa det. Kristersson sa till exempel under partiledardebatten exakt samma saker att det är självklart att invandrare hamnar i ett utanförskap om de inte passar in i Sverige - inte lär sig språket, vägrar enkla svenska värderingar, osv. Men när han säger såna "elakheter" så blir det applåder istället för kraftiga fördömanden. Det är ganska orättvist, tycker jag.

Och innan Moosky eller nån annan tönt dyker upp: offerkofta, offerkofta, offerkofta. Så, nu kan ni dra vidare. Jag har redan gjort ert jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av Eva Landahl i Aftonbladet
"Jag vet att jag läst artiklarna men jag har inte förrän i dag varit medveten om att jag också kommit åt att gilla dem."
Hur i hela fridens namn är det möjligt att omedvetet gilla nånting på facebook? Det är i högsta grad en medveten handling. Det är ingen som klickar på den där tummen åt dig. Eller läser hon inte ens artiklarna innan hon gillar dem?
Senast redigerad av coreyhartfanclub 2018-09-08 kl. 22:03.
Citera
2018-09-08, 22:00
Medlem
HeroesSilencios avatar
Så här går det, så här fungerar den korrupta PK maffian vi har i Sverige. Jag är helt övertygad om att Eva Landahl har ett djupt personligt förakt till Högern och Åkesson samt SD ser hon som djävulens med hans parti. Eva är styrd av sina hormonella svallningar som den gamla kärring hon är. Hon sympatiserar mest med Vänstern men smyg gillar Annie och ligger säkert och beundrar henne på sitt egna sätt innan läggdags.

Vi kan konstatera två saker, vi kan inte ha kvinnor i ledande befattningar inom media alls. Det finns inget i det som generar något bra eller vettigt överhuvudtaget. De handlar irrationellt och de är känslostyrda, de kan lika gärna bedra dig över en kanelbulle och virkningstips som till att rent fysiskt köra kniven i ryggen i ryggen på dig.

Allt annat än att offentligt be Åkesson om ursäkt och tillägna en timmes program över hur duktig han är på att spela golf samt som den gode medmänniska som han är, kommer inte vara acceptabelt. SVT skall betala dyrt, de skall fällas i detta SVT-GATE och offentligt straffas. Klimakteriekärringarna på SVT skall hängas på gärdet för allmän beskådan och de skall förnedras offentligt. DE drar sig inte en sekund för att göra det mot någon annan om det gagnar deras privata agenda, men just i detta fallet så bet den privata agendan dom är hängröven. SVT är SLUT!
Senast redigerad av HeroesSilencio 2018-09-08 kl. 22:05.
Citera
2018-09-08, 22:01
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
Jo, unga arga män kanske imponeras av Åkessons primadonna fasoner, men mn med bildning förfasas.
Är du det officiella språkröret för män med bildning?
Om inte så vill jag tydliggöra att jag som opartisk bildad man tar tydligt avstånd från en sådan svepande generalisering.
Citera
2018-09-08, 22:02
Avslutad
Det anses förvisso rätt lågt att kommentera folks utseende, men bilderna på Landahl och Stjärne som just nu pryder Expressens hemsida är ju inte direkt smickrande. Speciellt den förra ser ut som nån hysterisk asylmamma eller jagärhärare. Härjat ansikte, härjad look, ögon fulla av desperation.

Detta kontrasterat med Åkesson, som ser klart statsmannamässig ut.

Så klar vinst för SD på den punkten.

Sen tror jag också att en del av det taffliga i SVTs avståndstagande kommer från det absurda i själva formatet. Alltså, att någon säger "SVT tar avstånd från det sagda."

I USA har man ju nyhetskanaler som är rätt partiska, men tex MSNBC låter sitt ogillande av Trump komma ut genom kritiska kommentatorer och delvis vinklade inslag. Men att de skulle komma ut och formellt "ta avstånd" från Trumps kommentar om mexikanarna, exempelvis, skulle knappast förekomma. Det är bara så jävla absurt.

Ungefär som att man i en dokumentär om Hitler, i vilken det förekommer något citat från Mein Kampf om att man måste utrota judarna, slänger in en rullande undertext som säger "SVT tar avstånd från dessa ord, då de är grovt generaliserande och rasistiska och delar upp människor i olika grupper".

Så kritiskt frågor eller gravt SD-fientliga pundits hade varit ett "normalt" sätt för SVT att ta avstånd från SD. Men ett formellt uttalande av typen "vi tar avstånd" -- det framstår bara som helt absurt.
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Tack för länken.
Hahahaha, gillar Annies kommentar i mesig röst "Det gör jag väll inte." Den som saknar argument SKRIKER.
Haha, det är så fint. Likt ett barn blir hon satt på plats och hela hennes falska utspel fallerar. Kolla hur hon liksom planerar att banka näven i bordet, men tvekar till för att hon vet att hon kommer bli uppäten av ett parti som bara ökar i mandat för varje val. Hon känner sig fri ifrån en motattack när Jimmie slutför sitt uttalande. Sen väljer Jimmie trots allt att sätta henne på plats. Då har hennes fejkade lugnhet redan övertalat hennes sinne att lugna ner sig. Kort och enkelt blir hon tagen på sängen för ett utspel som hon startat.
Citera
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Att invandrare inte är svenskar och att de inte passar in i Sverige.

Invandrare är ju inte svenskar. Om jag flyttar till Kina så blir jag ju inte en kines.
Citera
Medlem
Citat:

Civilingenjör och medlem i Mensa här. Gillar Åkesson men han kan bli lite tuffare tycker jag😁
Citera
2018-09-08, 22:03
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Jaså, han sa så? Jimmie Åkesson lever hyresfritt i ditt huvud.
Citera
Medlem
Upprepar, glöm inte att Tomas Ramberg i Sr kl 22.15 igår i P1 i sin analys gav Landahl fullt stöd.
Utan analys tydligen, hans försvar kom reflexmässigt. Det är samma folk på viktigaste posterna i radion också.
Citera
Medlem
Citat:

När dom inte fått den rätta integrationen utan vi har mesat och gett allt på deras ursprungslands sätt vilket är felaktig intergration.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in