2018-09-08, 21:49
Medlem
Jävlar i helvete vad smutsiga SVT är! Denna liscens ska man alltså bli tvingad till att betala för nästa år, fy fan!

Landahl hoppas jag blir hängd medialt, partiska fanskap.

Hoppas SD når närmare 30%, då jävlar snackar vi!
Citera
2018-09-08, 21:50
Medlem
Hon gjorde bort sig rejält och nu ljuger hon.

Klart hon måste avgå. Förtroendet för SVT är redan lågt. Blir lägre om hon får stanna.

Hon vet mycket väl vad hon håller på med. Hon har bara inte trott att det får dessa konsekvenser, då journalister och public service har levt i en skyddad verkstad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eventor
Haha, underbart! SVT är så vänstermuppigt att de anställda bara inte klarar av att hålla fingrarna ur syltburken, inte ens på högsta nivå kan de behärska sina ideologiska lustar.

Fullständigt obetalbart. Helt enastående!

Har inte så mycket med partitillhörighet att göra utan det är så här det ser ut när kvinnor styr. I vårt land.

De tål inte rakryggade diskussioner och raka rör och klarspråk och att andra, kvinnor eller män, har en avvikande åsikt i en fråga.
Det här barnsliga beteendet såg du även från Annie Lööf i går och Maud Olofsson som snarstucket beklagade sig över Göran Perssons viktattack på henne och du kan se detta överallt där svaga kvinnor är i majoritet och tillåts stå vid ett roder.
Och då menar jag de värsta kvinnorna- inte de vettiga och jordnära, för de tystas också ned och måste gå undan.

Och givetvis var det en kvinna bakom även detta.
BRA att det uppmärksammats och BRA att hon fick lämna.
Det är de svaga kvinnorna som ska backa från sina kvoterade maktpositioner, detta framkom tydligt även efter vad som uppdagades efter #metoo hade svept över detta på en sjuklig och osund nivå feminiserade landet.
Citera
Avstängd
Kul om SD blir största parti och SVT inte har någon från SD att intervjua !
Citera
2018-09-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
SD-hataren Landahl är alltså programchef för SVT Nyheter, Agenda m.m. Samt flera tidigare valvakor

Hur kan någon längre tro att SVT är oberoende?

Det går inte. Det finns inget förtroende kvar för dem. Det är med dem som med Svenska Akademien de vet inte sitt eget bästa.
Citera
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
SVT har ju dessutom själv ljugit sig blåa. Det var SVT som myntade uttrycket "Kompetensregn" under flyktinghysterin 2015.
https://www.svt.se/nyheter/tusentals-valutbildade-flyr-till-sverige

Vilket direkt krossades av nationalekonomer.
https://www.svt.se/opinion/svt-borde-ha-namnt-att-endast-0-3-procent-av-de-nyanlanda-har-forskarutbildning

SVT är inte bara partiska, dom är en aktiv del av propagandaindustrin.

Verkligen. Det mest komiska är att de nu gör skäl för den nerläggningskritik som SD och AfS haft då de beskrivit Svt som #Vänsterblivna.

Hur jävla löjligt och genomskinligt är inte det här?

Under kvällen har det också rests frågor om att jag har ”gillat” två SD-kritiska artiklar på twitter 2017 och 2014, samt en kommentar av en SD-politiker.

Citat:
Jag vet att jag läst artiklarna men jag har inte förrän i dag varit medveten om att jag också kommit åt att gilla dem. Det är förklaringen men jag förstår att den inte kommer anses tillfredställande.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/byte-av-utgivarskap-under-valdagen

Stefan har ju fan en ryggrad av stål i jämförelse med batikkärringen.
Citera
Medlem
There we go!

Aftonbladet hade ute en stympad version av Åkessons inlägg som slutade med : "...då måste man ju få förutsättningar att bli just..."

Sen bröts det.

Jag påpekade detta.

Nu en timme senare har de bytt ut till det kompletta klippet!

https://www.aftonbladet.se/tv/a/264779
Citera
2018-09-08, 21:52
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
SD-hataren Landahl är alltså programchef för SVT Nyheter, Agenda m.m. Samt flera tidigare valvakor

Hur kan någon längre tro att SVT är oberoende?
Hon har ju faktiskt rätt till sin demokratiska frihet i det privata, men när hon är anställd av svenska folket för att leverera oberoende politiska debatter så ska hon fan ta mig göra det. Hade blivit lika förbannad om hon hade gjort så att SVT tog avstånd ifrån Jonas Sjöstedts smutskastning av Ingvar Kamprads arv.

Kan ju inte finnas någon som tycker att SVT sköter sitt uppdrag av svenska folket efter detta?
Citera
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Helt normalt tycker inte jag att det är. SVT överreagerade dock.
Då tycker vi olika.
Citera
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Det är ett helt normalt SD-uttalande som harmonierar väl med deras övriga unkna värderingar som de grodar ur sig då och då.

Kan du redogöra vad du menar vara en unken värdering i hans uttalande ?
Citera
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
SVT har ju precis pudlat (iofs beroende på twitter-gillandena):

Byte av utgivarskap under valdagen

Det här är, som jag sagt under dagen, ingen lätt fråga och idag har vi diskuterat andra möjliga sätt att göra bemötandet. Vi är ense om det skulle ha blivit bättre och begripligare för publiken om vi bemött uttalandet på ett annat sätt efter debatten, exempelvis genom direkta frågor.

Hennes förklaring av gillandena kommer att bli en klassiker:

Jag vet att jag läst artiklarna men jag har inte förrän i dag varit medveten om att jag också kommit åt att gilla dem.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/byte-av-utgivarskap-under-valdagen

Jag undrar hur många rasister som i framtiden kommer att skylla på att de bara "kom åt" gilla-knappen?
Detta finns bara inte
Se dig om efter ett nytt jobb!
Citera
2018-09-08, 21:53
Medlem
Varangians avatar
Vi får väl hoppas att den kommande högerregeringen med stöd av SD nu tar tag i det gamla vänsterkadavret som är svensk "public service".

Om det ska fortsätta så måste det ske en demokratisk representation i dess styrelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in