2018-09-08, 20:48
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4637
De som fultolkar vad som egentligen sades, är de verkligen såhär korkade? Eller är det viktigare att godhetssignalera? Likt Annie Lööfs halvmesyr till näve i bordet. Man börjar ärligt fundera.

Jag tror inte så många människor är så korkade att de inte förstår vad JÅ faktiskt sade, däremot så blev förmodligen några känslostyrda individer triggade och fattade beslut i affekt, sen kan de inte backa från tagna beslut då det skulle vara ett otroligt personligt nederlag för dessa personer att tvingas krypa för "rasisterna".
Övriga politiker försöker naturligtvis plocka politiska poänger av det hela.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
De som fultolkar vad som egentligen sades, är de verkligen såhär korkade? Eller är det viktigare att godhetssignalera? Likt Annie Lööfs halvmesyr till näve i bordet. Man börjar ärligt fundera.

Istället för att ta sitt förnuft till fånga och kunna diskutera med motparten om deras åsikter så är det viktigare att polarisera det. MSM försöker framstå som dom goda genom att komma med fake news och smutskastning mot SD med fler partier dom inte gillar. Efter valet blir det värre. Precis som i USA. Observera att det är vänstermedia som driver denna polarisering med full kraft i tron om att det är det enda rätta att bekämpa dom som inte delar deras åsikter. När dom väl inser att det inte fungerade så är det försent för MSM att ändra sig. Som svar på din fråga så är dom mer korkad än så här det kommer framtiden att utvisa. Godhetsknarkade SVT chefer behöver vi inte.
Citera
Avslutad
Citat:

Många missförstår med flit, för att explosiviteten i det ska vara så bra som möjligt.

Sverige är just nu inne i fördumningens stora tid.
Citera
2018-09-08, 20:49
Medlem
encefalons avatar
Nu vet man att staten är folkets fiende
Citera
2018-09-08, 20:50
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Åkesson uttryckte sig klumpigt, SVT överreagerade men har troligen inte gjort något formellt fel, SD bojkottar SVT i förhoppningen att det ska förstärka bilden av media inte gillar dem.

Men ta och nyktra till lite nu där i radhuset med dina Palmetavlor och Karl Marx böcker på hyllan, släpp LO muggen med billig importsprit och kom med in i matchen för i helvete, att du sympatiserar med Vänstern är tydligt för oss alla. Men det som är ännu mer tydligt är hur in i helvete indoktrinerad och tvångsmatad av vänstermedia du är. Skygglapparna är större än Dumbos öron på skallen för fan...

Nyktra till och läs igenom 5 ggr så du förstår, det här är vad Jimmie Åkesson sa, vad var det klumpiga i det?

"Integrationsdebatten har i alla dessa år handlat om jobb. Bara invandrarna får jobb så kommer allt lösa sig har alla de här (7-klövern, min anm.) sagt. Det händer ju inte, det blir inte så. Därför så måste man ställa sig frågan varför är det så svårt för de här människorna att få jobb.
Jo det är för att de inte är svenskar, de passar inte in i Sverige."

Annie lööf slår försiktigt näven i bordet för att leka upprörd och utbrister:
"Men, men hur uttrycker du dig?!"

Åkesson fortsätter:
"Det är klart att då är det svårt att få jobb. Då måste man få förutsättningar för att bli svensk, man måste få förutsättningar för att passa in i Sverige. De här (7-klövern, min anm.) har i alla dessa år bemött nytillkomna på deras vilkor, på deras språk, utifrån deras sedvänjor utifrån deras kultur, och då blir det splittingar i samhället och detta eviga utanförskap."
Citera
2018-09-08, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagenaristen
I HS:s fall ska ingen djävla pension säkras, jag ser fram emot att se henne tiggandes utanför Lidl. Djävla kommunistpack.
Deportera kärringen inkl SVT till tex Mogadishu, Somalia, de lär trivas bättre där istället...
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Oavsett vad ni tycker om flyktingpolitiken under senare delen av 2000-talet har Sverige miljoner människor som lyckats acklimatisera sig till det svenska samhället alldeles utmärkt.
Javisst vad bra att någon kom här med ett sådant klyftigt inpass. Det har ju gått bra hitintills, jo alldeles utmärkt, joooodååå, kom igen nu, nu tar vi nya tag och siktar på 104 miljoner invandrare till då ?
Det finns ju plats ?
Lite åldringsrån, terrordåd, gängvåldtäkter, stenkastning, bränder, barnggifte, månggifte, mm, är ju smällar man får ta va ? Värdegrunden måste ju hålla ?
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Att generalisera om "invandrare" på det sättet är direkt osmakligt.
Men enligt PK-Vänstern så finns det ju inga "invandrare", alla är ju svenskar, eller "svenskar", eller just det ja det finns ju inga svenskar ?
Kan inte PK begå kollektivt självmord så vi blir av med deras förvirring ?
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Det lustiga är att Ebba Busch Thor, Jan Björklund och Ulf Kristersson var själva väldigt frispråkiga angående invandringen och flyktingar, de sa inte mycket positivt alls angående den gruppen.

Mycket prat om islam, islamister, friskolor angående ghettona, kriminalliteten, våldtäkterna, att de inte kan svenska osv. Jag hajade till flera gånger, ovanligt att höra detta realistiska prat från partiledare, äntligen säger jag. Björklund minns jag specificerade sig just att det var invandrare angående kriminaliteten.

Lyssna vad de andra säger!

Det är tydligen okej för dessa partiledare att säga och uttala sig så generellt om invandrare men inte för SD, enligt SVT!?
Ebba Busch Thor, Jan Björklund och Ulf Kristersson är alltså bara några jävla äckliga rasister de också, Anmäl de jävlarna nu på en gång för HMF, Kasta de jävlarna under bussen nu då ?

De dubbla måttstockarnas SVT råkade nog trampa fel i Värdegrundsträsket, nu sjunker PK som en sten - hahaha

Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Du läser selektivt. Jag skrev även arbetslösa.

Va fan blanda inte in arbetslösa också, de är snart också en egen folkgrupp, och så snart man säger arbetslös, så är det HMF lika illa som att säga "neger"
Snart så blir det förbjudet att kalla pensionärer för pensionärer för då kan de ju bli kränkta !!
Hurra hela Sverige blir fullt av dystopiska kränkta individer
Citat:
Ursprungligen postat av uyggioj
Jepp, alla är en folkgrupp utom svenskar som är den enda grupp i världen som saknar egen identitet. Svenskar har inte heller något eget land trots att man bott här jämt. istället är svenskarna något sorts ondskefulla kolonisatörer av amerikansk typ som koloniserat de stackars samerna (som kom hit en bra bit efteråt eftersom norrland som bekant låg under is).
Ja inte bara det, enligt den kollektiva skuldens fördelande så får vi snart förbereda oss på att bli utskällda av våra "nysvenskar" för att vi lockat hit dem med en massa bidrag, gratis buss o tåg mm. Och att det skulle vara fullt av kameler och dadelpalmer och moskéer och marmorpalats att bo i, BMWs och Audis åt alla, gratis bensin och däck till alla "nysvenskar"
Färdiga ekologiska machetes, molotovcocktails och handgranater på ICA
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det tror inte jag eftersom man kommer höra SVT också och då kommer man förklara svensk lagstiftning och redogöra för ansvaret för sändningen och praxis från Granskningsnämnden.
Det skulle förvåna om man från valobservatörernas håll anser att det påverkat valet på något sätt eller att röstande inte gått rätt till. Eller att det påverkar rösträkningen. Men vi får se jag tror inte SD gråtmetoder håller.
Men det har väl inte med SD att göra, det är upp till tittarna att anmäla händelsen
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-09-08 kl. 20:54.
Citera
2018-09-08, 20:52
Medlem
Klemos avatar
Var kan man följa SD valvaka eftersom dem bojkottar SVT?
Citera
2018-09-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klemo
Var kan man följa SD valvaka eftersom dem bojkottar SVT?
Säkert på TV4.
Citera
2018-09-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Det är kanon, lägg in det 1 gång i timman. Det måste fram och man måste läsa det. Alla skall läsa det!

Ni som har polare på facebook,,kopiera o lägg ut!!
Citera
2018-09-08, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av akeJJ
Namnet Arnstad är egentligen irrelevant i sammanhanget. Det jag syftar på är snarare den kognitiva vanföreställningen att se fascism i allt. Ingen förnekar att det inte finns nazistiska sympatisörer bland SD:are. Är det då värt att generalisera? Det finns islamister inom C och MP men inte ser vi samma granskning på den fronten. Med vänster åsyftar jag dina gelikar som ständigt ska ta ställning mot allt vad gäller etnicitet men har inga problem att använda dessa begrepp själva när de argumenterar för sin sak, precis som du gör.
Ok, då förstår jag hur du menar och föreslår att du frågar dem hur vänstern känner kring etnicitet.själv känner jag inte igen mig i dim beskrivning.

Jag vet inte om det är värt att generalisera att SD vilar på rasistiska och i viss mån nazistiska rötter, att de oräkneligt många gånger fångats med fingrarna djupt ner i rasistsyltburken såväl bland höga företrädare som deras anhöngare och att deras högsta företrädare på bästa sändningstid postulerar att invandrare inte är svenskar och att de inte passar in i Sverige, men det känns rimligt att lyfta fram det i alla fall.
Citera
2018-09-08, 20:55
Medlem
I vilket land ingriper public service själv i partiledardebatterna?

1. Ungern
X. Polen
2. Sverige
Citera
2018-09-08, 20:55
Medlem
Mycatisonfires avatar
Expressen tar upp ansvarige chefens twitter gillande av kritisk artikel om sd. Vem kunde tro detta om expressen...
Denna svt chef är en ovärderlig valarbetare för sd!

Sd mot 30%...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in