Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
I grund och botten är det väl ändå BPs styrelse som skulden ska falla på? Hade inte Majstotovic ett ganska märkligt track record från tiden i AEK? Sparkade väl tränare till höger och till vänster om jag minns det rätt.
Givetvis har styrelsen en del i det hela, men Majstorovic borde givetvis sagt ifrån direkt när det kom kritik från truppen, han lär ju ha märkt att allt inte var 100 och då är det hans ansvar att ta tag i det direkt.
Nu ska jag inte skydda honom på nåt sätt, men i Grekland går det väl ungefär tre tränare/halvår på varenda klubb?
Citat:
Ursprungligen postat av
ondskefull
1) sluta fucking lipa och ffa sluta kalla dig supporter. När du jobbat dubbelpass lördag-söndag för att kunna gyckla dig ur att jobba måndag för att åka till f-ing eskilstuna och få stryk kan du eventuellt återkomma.
2) änkling? annars finns det 6 andra dagar i veckan du kan hämta snormaskinerna, kan frugan inte ta den här dagen borde du inte gift dig med henne i första hand (lex:
Rochdale reserves).
3) för sent att plugga nu och du kommer ändå inte bli något här i livet
4) wtf? om du inte är BP borta är du väl för helvete aldrig ensam, fotbollen är ju dit man går för att slippa vara ensam.
fixat.
Jag väljer att svara på detta inlägg istället för grundinlägget för att på det viset komplettera punkterna.
Jag kan för det första köpa att man inte kan se ALLT, men hävdar med bestämdhet att så gott som alla som VILL kan se iaf 25 av 30 allsvenska matcher plus iaf gruppspelet i cupen (ev kvart och semi bestäms ju en vecka innan var dom spelas vilket jag kan förstå är för tajt för många, iår inklusive mig själv).
Det går att planera in utan större problem faktiskt. Man får jobba mer icke-matchdagar, man får om man t.ex. åker tåg till bortamatcher jobba på tåget etc.
Beträffande familjen etc så skulle jag säga att ett supporterskap inte tar mer tid från familjen än vad t.ex. någon som tränar 3-4 gånger/veckan gör. En hemmamatch tar för dom flesta upp fyra-fem timmar och då snackar vi en gång/vecka. En bortaresa varannan vecka tar upp ett dygn, max två om det är t.ex. Östersund/Sundsvall away.
Har man familj då så varför inte göra dessa längre resor till en familjegrej? Man måste ju inte röja på matcherna, eller för den delen på varenda match. Ta med familjen på matcherna ifråga. Låt dom åka till ett närliggande lekland just när du är på matchen där för att sedan ha familjetid resten av tiden.
Det finns liksom inga vettiga hinder.
Plugga kan man göra oavsett ålder förvisso och visst kan en sluttenta ligga när det är bortamatch men under en säsong lär inte det hända mer än en gång.
"Gå ensam"? Vad tusan, du ska väl inte på bortaresa med BK Tangentbord i korpens div.7? Supporterskapet är ju själva definitionen av att aldrig vara ensam. Känner du inte en käft innan så gå på matcher och jag lovar dig att du efter iaf ett par matcher har några nya bekanta som sedermera kan utvecklas till vänner. Bara du är lite öppen för att knyta nya kontakter själv.
Inget har gett mig så mycket vänner som idrotten från läktarplats. Det är en så naturlig mötesplats att den saknar motstycke.