2018-09-08, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Nej. Annie skrek och avbröt honom i vanlig ordning och han fortsatte på det spår han redan hade börjat.

Det handlar inte om invandrare. Det handlar om missanpassade invandrare som regeringen via sin utanförskapspolitik placerat utanför samhällets språk, kultur, normer och värderingar. Men enligt dig kanske man är svensk bara för att man befinner sig i Sverige?

Man hörde ju på hans tempo och röst att han förde och var mitt inne i ett resonemang när Annie otrevligt avbröt.

Så JÅ skulle alltså ha ett anförande som slutade tvärt med: "...för att de inte är svenskar och passar inte in"? Tror man det så måste man vara bra trögtänkt.
Citera
2018-09-08, 19:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.mprt.se/casedecisions/221535.pdf

Det här gäller så det är inget att diskutera.

Fast granskningsnämndens beslut rörande Mattias Karlssons uttalande ifjol ger inget stöd för det avståndstagande SVT nu gjorde. Karlssons uttalande var nämligen mycket grövre. Se vad jag skrev tidigare om detta:

(FB) SVT tar avstånd från ett uttalande från Jimmie Åkesson i svt:s slutdebatt
Citera
2018-09-08, 19:32
Medlem
Som jag ser det är detta en ickefråga dvs en invandrare är inte svensk bara för vederbörande vistas i landet.
Citera
2018-09-08, 19:33
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Åkesson borde ha gripits med omedelbar verkan för hets mot folkgrupp. Poliser bör ha funnits på plats med tanke på att statsministern var där.

Hets mot folkgrupp?
Ja jisses du såg inte debatten och vad som sades i helhet utan valde den klippta versionen?
Vi vet redan att du inte är helt frisk och ser saker som ingen annan ser.
Lite för mycket Vilse i pannkakan som ung?

Hela SVT´s ledning borde avsättas med omedelbar verkan samt sälja SVT samt SR omedelbart.
De visar verkligen vart de står och att de missköter sin uppgift helt och hållet.
Nu tror jag att det blir svårt att sälja SVT och SR eftersom de politiska värderingarna sitter
gravt inetsade i väggarna. Riva och bränna ned samt bygga upp allt igen enda som återstår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
SVT tog avstånd från SD:s uttalande inte SD som parti.
Precis!
Pinsamt uttalande av Jimmy. Hans blick var inte frisk den heller.
Citera
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Nu har expressen publicerat Eva Ls rättelse
– Han pekade ut invandrare som en grupp som inte kan bli svenskar, och det var det som vi tog avstånd från, säger Eva Landahl, ansvarig utgivare för SVT:s valprogram till Expressen.
Efter intervjun har Eva Landahl hört av sig och beklagat att hon sa fel. Det hon egentligen menade var att Jimmie Åkesson ”pekade ut invandrare som en grupp som inte är svenskar”.
Dom är ju inte svenskar. Vad är det som är så jävla svårt att fatta? Jag blir inte Kines för att jag flyttar till Kina. Och om man har spenderat en minut med två invandrare som precis träffat varandra vet man att bland det första som kommer upp är varifrån dom kommer, ''jag är syrier, jag är iranier osv osv.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Efterblivet av TV4. Dels såg många debatten live, dels skriver alternativa media om det hela och dels kan vem som helst gå in på SVT Play för att höra själv vad Åkesson säger.

Annie Lööf visade att hon är direkt olämplig som statsråd och politiker.
När hon låter känslorna ta över såpass att hon inte kan vänta på att få ordet, så ska hon definitivt inte sitta i en beslutande församling.

Hon innebär en direkt fara.
Citera
2018-09-08, 19:34
Medlem
Mycket svårt för många att ta till sig fakta är man invandrare är man inte svensk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Åkesson sade som han gjorde pga att SD är desperata.

Det här var 100% valfläsk. Garanterat bestämt långt innan programmet.

SD har varit super-PK i 4 år men på den sista debatten så försöker han att få tillbaka folk som har gått över till Alternativ för Sverige.
Pinsamt uppenbart.

SD känner verkligen att AfS är på väg att ta över.

Herregud, ta över vad ? SD blir troligtvis Sveriges största parti detta valet och du tror att de tänker att AFS tar över ?

Möjligt att AFS kan snuva SD på ett par % och därför blir inte SD störst, då är det AFS fel ifall Stefan (S) fortsätter styr skutan mot isberget.
Citera
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeloveOG
Är det så? Om man överväger mellan M och SD? värst va smart du var.. eller så är du exakt som Åkesson?
Ja så är det. Sluta trolla och gör något produktivt med din tid istället.
Citera
2018-09-08, 19:35
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Det fetlagda sa Jimmie först efter att han blivit tillrättavisad av Annie.
Att uttrycka att invandrare inte får jobb för att de inte är svenskar är djupt generaliserande och kränkande.
Bra att SVT satte ner foten!

Hur vet du att han inte skulle säga det om han fick prata till punkt innan han blir avbruten?
Citera
2018-09-08, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Nu har expressen publicerat Eva Ls rättelse
– Han pekade ut invandrare som en grupp som inte kan bli svenskar, och det var det som vi tog avstånd från, säger Eva Landahl, ansvarig utgivare för SVT:s valprogram till Expressen.
Efter intervjun har Eva Landahl hört av sig och beklagat att hon sa fel. Det hon egentligen menade var att Jimmie Åkesson ”pekade ut invandrare som en grupp som inte är svenskar”.

Den där Eva kanske borde kolla med invandrarna först innan hon beslutar nationaliteten på dem, särskilt när de i många fall vänder sig mot gruppen de själva kallar "svenskar" (vilka det nu skulle kunna vara om alla är uppenbart svenskar). Om de redan är svenskar, då har alltså Sverige misslyckats med svenskintegrationen? Genomgår alla svenskar den? Vart då i sådana fall? Jag minns inte den under min uppväxt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in