2018-09-08, 13:04
Medlem
arbetets avatar
SVT väljer alltså fultolkningen och står för beslutet och uttalandet. SD:s kampanjchef är nog säkert helnöjd med detta beslut. I synnerhet nu när samtliga anti-PS-ivrarna bland borgerligheten ställer upp mangrant för Åkesson och de är många.

Citera
2018-09-08, 13:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Märkligt skrivet. Vad menar du med "snuttefilt" i det här sammanhanget?
"Rasism" är något som uppstår varje gång en vänsterdebattör har slut på rationella argument & har förlorat debatten.
Citera
2018-09-08, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Så nu hotar SD att bojkotta valvakan hos SVT. SD är ju inte mogna överhuvudtaget.
De verkar lite sköra. SD kanske kan få en egen hörna där de kan få stöd och hjälp. Nu när de känner sig så missförstådda.
Citera
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azintono
Hallå? Ni förstår ju inte! Hanne Stjärne måste behålla sin status bland sitt kompisgäng och med detta statement mot SD så blir hon avgudad av hennes kompis krets.

Och av sin egen kompiskrets.

Nu får alla Goda Röda Ligga.
Citera
Medlem
Den token säger att "vi svenskar" är på ett visst sätt. Jag är svensk och jag är ta mig fan inte lik honom. Inte på en enda fläck. Om vi alla "riktiga svenskar" vore lik honom så borde det räcka med ett parti?
Citera
2018-09-08, 13:06
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Mig veterligen så diskuterar du nu, eller hur. Däremot ljuger du.
Fast på ett anonymt forum. Det har du fattat va? Jag pratar om den öppna politiska debatten i Sverige, där man inte ens kan lyfta centrala problem, utan att vänsterextremister ska dra rasistkortet. Du ser det ju nu med SVT. Kan det bli tydligare?
Citera
2018-09-08, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Ingen ursäkt från Stjärne, hon ställer sig istället bakom Eva Landahls beslut:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hanna-stjarne-star-bakom-var-utgivares-bedomning

Beordrat från Sveavägen 68 av Svetsaren himself.

Skendemokrati är vad vi har i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
De verkar lite sköra. SD kanske kan få en egen hörna där de kan få stöd och hjälp. Nu när de känner sig så missförstådda.

Tänk om SVT hade tagit avstånd från ett uttalande av Löfvén.

Sveavägen 68 hade exploderat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
"Rasism" är något som uppstår varje gång en vänsterdebattör har slut på rationella argument & har förlorat debatten.

Rasism är något som drabbar människor varje dag.
Citera
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Men det är ju så att många invandrare vägrar anpassa sig det allra minsta till svenska seder och bruk etc. Är det fel att säga det i en debatt? Eller ska det sopas under mattan för all framtid? Då lär vi inte lösa de svåra problem vi har i landet med massinvandringen...

Sverige är på väg mot det definitiva stupet om vi inte kan knäcka åsiktskorridoren en gång för alla!

Det har du rätt i, men då tycker jag att man skall säga precis det. Att det är viktigt att acceptera det demokratiska styrelseskicket, kvinnors rättigheter osv osv.

Man behöver säga vad som förväntas av personerna och vad de kan förändra, inte att de inte passar in.
Citera
2018-09-08, 13:09
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetax
Den token säger att "vi svenskar" är på ett visst sätt. Jag är svensk och jag är ta mig fan inte lik honom. Inte på en enda fläck. Om vi alla "riktiga svenskar" vore lik honom så borde det räcka med ett parti?
Finns mycket som förenar den etniska folkgruppen svenskar kulturellt och när det gäller synen på samhället. Eller är du en sådan extremist som förnekar att det finns etniska folkgrupper och att det inte det inte finns några gränser i världen?
Citera
2018-09-08, 13:09
Medlem
ErikXVs avatar
Det är ju inte förvånande alls!
Hanna Stjärne är en politisk aktivist, och att SVT skulle vara neutrala faller på sin orimlighet då de genom demokratiparagrafens stora tolkningsutrymme gör sig till åsiktsdomare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in