2018-09-08, 09:35
Medlem
soapmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad0122
Om SD tar några väljare så är det från NMR och AfS med ett sådant uttalande. Själv tror jag det försvann 5-10% från SD
Hahaha skulle betala för att få se din min på söndag. Hur kan man ha sådan dålig verklighetsförankring...

SD tappar inte väljare på att säga att invandrare inte får jobb för att de inte är svenskar, hur kan du tro det?
Citera
2018-09-08, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Hon sa det igår - dvs hon vill utmana honom idag.

Jaha ok. Vart? De e ju bara Löfvén VS Kristersson idag
Citera
2018-09-08, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jaha ok. Vart? De e ju bara Löfvén VS Kristersson idag

Hon vill möta honom om SVT accepterar att han kommer dit och pratar i anledning av deras avståndstagande
Citera
2018-09-08, 09:38
Medlem
stilichos avatar
Någon har säkert redan nämnt det, men det här är väl precis sådant som Sverige (och andra västländer) brukar anklaga bananrepublikerna för att göra för att förvränga valresultaten i sina länder. Om jag inte missförstått det hela så har vi internationella valobservatörer på plats för detta val. Det här känns som en typisk sak för dem att anmärka på.
Citera
2018-09-08, 09:39
Medlem
Storm.Hatts avatar
SVT har gjort motsvarande avståndstagande åtminstone en gång tidigare (november 2017).
Citat:
SVT har gjort tydliga avståndstaganden efter SD-politikern Martin Strids yttrande i direktsändning om att muslimer inte är hundra procent människor – men önskar att vi hade agerat snabbare.

Under SD:s landsdagar som direktsändes i SVT Forum yttrade Martin Strid på lördagen ett uttalande som strider mot principen om alla människors lika värde.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-har-gjort-kraftfulla-avstandstaganden-fran-sd-s-martin-strids-muslimuttalande
Citera
2018-09-08, 09:39
Medlem
negrofobens avatar
Normalbegåvade människor begriper ju mycket väl varför dessa hundratusentals ointegrerade människor inte får jobb! De passar helt enkelt inte i det svenska samhället och vi klarar inte av att integrera så mycket människor med annan kultur. Märkligt att det ska vara kontroversiellt att säga detta idag?
Givetvis kommer detta att gynna SD som vanligt då de säger sanningen som de flesta faktiskt förstår.
Citera
2018-09-08, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Hon vill möta honom om SVT accepterar att han kommer dit och pratar i anledning av deras avståndstagande

Ok, då blir de Backstage med andra ord, inget tv sänt
Citera
2018-09-08, 09:41
Medlem
Utmärkt att Jimmie visade sitt verkliga jag igår. För nu skrämde han bort osäkra väljare då han igår visade sitt riktiga rasistiska tryne. De 87 procent av Sveriges befolkning som i det senaste valet inte röstade på SD tackar och tar emot. Tack Jimmie. Bra jobbat!
Citera
2018-09-08, 09:42
Medlem
Hård kritik från Johan Ingerö:

Citat:
Johan Ingerö
@JohanIngero
Det SVT har gjort gränsar faktiskt till sabotage. Nu under slutdygnet toppas alla sajter av det politiska utspelet från @Evlan. Inte av vad som sades i debatten.

Statstelevisionen har inte bara förbrutit sig mot SD, utan mot hela valet.
https://twitter.com/JohanIngero/status/1038309212978401280
Citera
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Hmm vi kanske kan göra en lista åt SVT på saker politiker sagt tagna ur sina sammanhang de behöver ta avstånd ifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Restad0122
Om SD tar några väljare så är det från NMR och AfS med ett sådant uttalande. Själv tror jag det försvann 5-10% från SD

SD kommer aldrig ta några väljare från NMR, tvärtom. NMR tar väljare från SD.
SD har säkert tappat många kvinnliga väljare på grund av abortfrågan.
Men tror dom kommer få sisodär 23% och blir troligen största parti men de hjälper ju inte ändå
Citera
2018-09-08, 09:43
Medlem
godhetsapostelns avatar
Åkesson är såvitt jag vet myndig (dvs själv ansvarig för sina handlingar). Ett praktförsök av SVT att försöka styra valutgången.

Problemet är vad gör SD (även moderaterna) efter sådana här påhopp? Jo man fortsätter att försöka få kommunisterna att älska dom istället för att styra upp SVT med en vettig mediapolitik.
Även Moderaterna blir sparkade på gång på gång utan att göra något åt situationen på SVT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in