2018-09-08, 08:27
Medlem
soapmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad0122
Nej, vad han sade var ”de är inte svenskar och psssar inte in här”. Man hörde nästan stöveltrampet från brunskjortorna i bakgrunden. Men han rädda kanske några röster från NMR på uttalandet
Ja de är inte svenskar för att de inte har blivit integrerade, varenda människa fattade precis vad han menade när han sa så. SVT och Annie låtsas bara inte förstå.
Citera
2018-09-08, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo
De anställda på SVT är nu rädda för att förlora sina jobb, givetvis försöker de sätta käppar i hjulet för SD.

Man visste redan från början hur det skulle se ut. Invandringen är det hetaste politiska ämnet i Sverige detta valet. Det råkade till och med SVT:s kommentator klämma ur sig i diskussionen inför. Och sen hade SVT inte ens invandring som diskussionsämne i slutdebatten. De fuskade och tog in integration vilket är något helt annat.

Och ovanpå detta missvisar de vad en partiledare säger i det ämnet och tar sedan avstånd från sin egen felaktigt presenterade bild. Det blir inte mer DDR-media än så. Det är resultatet av att kanalen styrs av vänsterextremister som inte har någon journalistisk hederlighet. Nej utred och rensa ut kanalen på dessa ohederliga kräk om den ska fortsätta vara skattefinansierad. Annars stryp budgeten rakt av så får vi se hur de klarar sig på den iskalla marknaden.
Citera
2018-09-08, 08:28
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Du gör ju uppenbarligen inte det.

Jag köper inte hans budskap.
Citera
2018-09-08, 08:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Restad0122
Han får ” mena” vad man vill men man kan inte säga så i en slutdebatt två dagar innan valet
Varför inte? Aldrig fel med politiker som har ryggrad och pungkulor.
Citera
Medlem
Silltunnas avatar
Vänsterliberal media jublar naturligtvis över detta, och försöker in i det sista styra opinionen med fulklipp och lögner. Kan dock inte tänka mig att SD tappar något på detta, snarare tvärtom. JÅ sa inget konstigt eller kränkande i de flesta vettiga människors ögon.
Citera
Medlem
Det är så jävla dåligt av medierna att inte ta med allt Jimmie Åkesson sa. Lögnmedia.
Citera
2018-09-08, 08:30
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag köper inte hans budskap.

Vad är hans budskap?
Citera
2018-09-08, 08:31
Medlem
Detta, om något, gynnar såklart SD. Självmål av SVT. SD blir största svenska parti imorgon, calling it.

Undrar om Åkesson förmildrat den första delen ("de passar inte in!) så mycket som han gjorde ("de måste få chansen att bli svenskar") om inte Lööf skrikit till. Första delen var kanske lite hårt och plump, men ändå faktuell. Men man får ju inte riktigt säga så i ett land som redan är multikulturellt, så är det ju. Men sammantaget tycker jag absolut det är ett argument som måste få föras även på statstelevisionen utan att organisatören lägger sig

/M-röstare som är öppen för en M+SD (+KD+L)-regering
Citera
2018-09-08, 08:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Och dessa har aldrig någonsin varit i närheten av att rösta SD. De är lågbegåvade och hör bara det man vill höra. SD går starkare ur detta.
Jag tror att de som var osäkra om de skulle rösta på SD eller ett annat parti kan påverkas i sitt val. Har ingen aning om hur stor andelen kan vara - 5%?
Citera
2018-09-08, 08:32
Medlem
YksiKaxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Svt tar avstånd från ett uttalande av Jimmie Åkesson under debatten.

Jag själv missade det men vill ha en diskussion.

Är SVTpolitiskt obundet i praktiken?
Håller SVT med om övrigt som sagts i debatten?
FulklipperSVT?

Enligt SVT säger Jimmie"...invandrare passar ej in i Sverige..."

Era åsikter?

Vi har en radio- och tv-lag, i Sverige, i den en demokratiparagraf. Nazist-Jimmie gick över den därav avståndstagandet PUNKT
Citera
2018-09-08, 08:34
Medlem
Zealiots avatar
Tycker det är sorgligt att se från SVT som för övrigt gör ett bra jobb i mina ögon. De ska vara opartiska.

Det är inte rasism att säga att en viss grupp av invandrare inte är svenska.

Jag har själv bott i Norge ett par år och betalar massa skatt men förväntar mig knappast ses som Norsk.

Tror bara det kommer gynna SD.
Citera
2018-09-08, 08:34
Avslutad
Som jag skrev i andra tråden från SVT debatt . Men diskussionen är ju mer relevant här

Smutsigt att media klipper av halva klippet där Åkesson kommer med sitt omtalande citat. Håller med honom när de kommer till Sverige är de inte svenskar . Samt de har svårt att få jobb om de inte kan svenska.

Det att svårt att passa in om man hamnar i område där det råder stark utländsk kultur. Där folk inte pratar svenska, där maten och butikerna inte är svenska. Där närsamhället inte är svensk.

Men 7klöverns logik är som om en svensk flyttade till japan. Åt enbart på Ikea och hade en Ica med svenska varor samt bodde i ett område där 90% nordiska/svenskar bodde. Samt har ett jobb som drivs av svenskar med lite kontakt av japaner.

Då blir man inte integrerad och då blir man inte svensk ( eller i detta fall japan)

Sen i klippet så kommer han med ”lösningar” och påpekar bristerna i nuvarande politik och integration

Visst blev ”klumpigt ” uttryckt, men 1 det är löjligt att SVT tar avstånd och medvetet förstorar upp felsägningen.

2 om man ser hans citat i sin helhet så kommer även förklaringen direkt och den är en självklarhet .

Om folk kommer avstå att rösta på sd pga detta så är det enbart tragiskt . Det visar att man är en känslomänniska som låter beslut tas efter den senaste händelsen.

Om man tyckt att 4 års nedmontering och idioti i samhälle är förjävlig men ett sådant citat stoppar en att rösta för förändring . Ja då är det enbart tragiskt att man inte kan tänka själv eller analyserande

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in