Citat:
Är det synd om Åkesson igen
Nu tog du väl ändå i så det blev lite brunt i pojktrosan.
Många finn-gubbar och framför allt deras fruar höll sig för sig själva och växlade inte många svenska ord.
Det första dom gjorde var att dra igång suomi-seura, eller hur fan det stavs, finska-föreningen.
Så fort det blev semester pep dom hem till finland.
Till och med deras ungar som föddes här var helt lyriska över allt i från äckligt bröd och lakrits som smakar kära som kom från finland och oerhört skeptiska till allt svenskt.
Än i dag lever myten kvar om finnarnas supande och knivande.
Jobba kunde dom ju annars var det ett oerhört dåligt exempel där snudd på vilken genomsnitts arab som helst känner sig och är mer svensk.
Jag tror det är svårt som fan att göra om vuxet folk om jag var tvungen att flytta till japan så skulle jag nog hålla mig bland mina egna.
Tycker Åkesson är lite tölig med det där sist han var igång skulle man ha som krav att kunna nationalsången utan till. Vad är det att komma med?
Som vanligt har S bästa lösningen som slår igen alla muslimska friskolor och ser till att det blir folk av den uppväxande generationen i stället.
Nu tog du väl ändå i så det blev lite brunt i pojktrosan.
Många finn-gubbar och framför allt deras fruar höll sig för sig själva och växlade inte många svenska ord.
Det första dom gjorde var att dra igång suomi-seura, eller hur fan det stavs, finska-föreningen.
Så fort det blev semester pep dom hem till finland.
Till och med deras ungar som föddes här var helt lyriska över allt i från äckligt bröd och lakrits som smakar kära som kom från finland och oerhört skeptiska till allt svenskt.
Än i dag lever myten kvar om finnarnas supande och knivande.
Jobba kunde dom ju annars var det ett oerhört dåligt exempel där snudd på vilken genomsnitts arab som helst känner sig och är mer svensk.
Jag tror det är svårt som fan att göra om vuxet folk om jag var tvungen att flytta till japan så skulle jag nog hålla mig bland mina egna.
Tycker Åkesson är lite tölig med det där sist han var igång skulle man ha som krav att kunna nationalsången utan till. Vad är det att komma med?
Som vanligt har S bästa lösningen som slår igen alla muslimska friskolor och ser till att det blir folk av den uppväxande generationen i stället.
Uppför dig som folk dit svin.
Jag är troligen äldre än dig och har arbetat ihop med både finnar och jugoslaver på 70-talet på större industri och vår svenska familj hade en annan finsk familj som goda vänner. Visst krökar finnar en del men de är mycket flitiga och jobbar bra. Visst hade de problem med språket i början och många lärde sig det sämre.
Jimmie säger det alla redan vet men ingen politiker vågar ta tag i. Jag hävdar samma att om nuvarande invandrare från Afghanistan och Somalia kunde anpassa sig så skulle de fungera på våra arbetsplatser men få gör det och blir därför utanför svenskt arbetsliv.
Jag arbetar som chef inom industrin och anställer folk men ALDRIG jag skulle anställa någon som inte kan anpassa sig. Var samma för svenskar som utvandrade till USA. De som inte kunde anpassa sig fick åka hem för annars hade de svultit ihjäl.