2018-09-08, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Jag undrar om det inte är för sent att komma med något nu? Hinner det verkligen "sätta sig" och göra tillräcklig skada om man kommer med ett stort avslöjande på lördagen? Dagen innan valet? Möjligen. Men då måste det vara något förbannat stort, som att Åkesson har ett harem av vackra, unga arabiska kvinnor inlåsta i källaren i sin kåk i Sölvesborg.

Jag tror inte MSM har så mycket mer att komma med nu.
Expressen har sin vana trogen hängt ut ett par lallare som uttryckt något klumpigt för 20 år sedan.

Jag trodde i all ärlighet att MSM och främst Expressen hade mer att komma med lagom till slutveckan. Men nä, detta lilla var nog allt vi fick.

SD landar på minst 23,5!
2018-09-08, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Jag undrar om det inte är för sent att komma med något nu? Hinner det verkligen "sätta sig" och göra tillräcklig skada om man kommer med ett stort avslöjande på lördagen? Dagen innan valet? Möjligen. Men då måste det vara något förbannat stort, som att Åkesson har ett harem av vackra, unga arabiska kvinnor inlåsta i källaren i sin kåk i Sölvesborg.
Nej den borde ha kommit på en fredag, det blir inget stort. Baas kör väl på något, men det är helg nu, folk gör också annat.
2018-09-08, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Troligen inte, kanske därför dom går så hårt åt Åkesson efter debatten och gör en höna av en fjäder!
Ja det finns ju liksom inget annat...än Botkyrka-Gate (men det är ju MP).
2018-09-08, 01:36
Medlem
[quote=HvemEJag|65187638]Förstagångsväljare enligt Sifo och Toivo Sjörén
https://twitter.com/ToivoSjoren/status/1038125546432028678

Är de dåliga på att räkna, eller fick övriga partier 14 %?
2018-09-08, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Helt osannolikt att SD har 19,1% Frågan är om det är från S eller M han kommer lugga för att komma upp i 23-24% eller mera. M på 15% och S på 21%?
Och ändå vinner UK varenda mätning som går att vinna - utom OI:s och förhoppningsvis valet. Ett sympatiskt mysterium.
2018-09-08, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jo, det var en intressant vändning. Jag uppfattade den dock inte som aggressiv eller hotfull utan som att hon talade allvar med en "vän" som anklagade henne för något hon inte gjort, vilket hon lite grann kanske har rätt i. När hon tillträdde var DÖ redan implementerad.

Jag kanske övertolkar eller minns fel men UK, EBT och JÅ var överlag tämligen milda mot varandra.
Det var avslappnat mellan JÅ och EBT, men det knyter sig alltid för UK tycker jag. Han blir väldig bister och rynkar ögonbrynen kring det mesta som har med SD att göra. Närmanden som när JÅ kallade honom “Uffe” en gång möter han med väldigt avvisande signaler. Överlag tyckte jag debatten var en nästan fysisk manifestation av politiken. Ytterkanterna tog mest plats, Sjöstedt/Åkesson och EBT/Lövin, i mitten stod SL och UK inklämda och menlösa med uppenbara svårigheter att fånga uppmärksamheten.

Personkemi är svårfångad när 8 st kacklar samtidigt, desto lättare när det är en mot en som t ex Expressens Bar & Politik. Där såg jag Lööf mot Åkesson och det var bisarrt för det låg nästan äktenskapstycke i luften. Jag såg även EBT mot Lövin och det som låg i luften där var att om de hade fått tag i varsin jaktkniv skulle det mest bestialiska handgemänget genom tiderna ha ägt rum. Blodbad upp till knäna.
2018-09-08, 01:40
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Är det någon här som förstår hur mycket SVT´s uttalande kan påverka?
När en SD-hatare som Jan Scherman går hårt åt SVT, då förstår man att något är ytterst galet.

Jag menar att denna enskilda händelse kan vara större än vad många anar.
Vart läser man det?
2018-09-08, 01:43
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Vart läser man det?

Expressen.
2018-09-08, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Och ändå vinner UK varenda mätning som går att vinna - utom OI:s och förhoppningsvis valet. Ett sympatiskt mysterium.
Gore har högre IQ än Bush, är mer beläst och anses ha vunnit sakfrågedebatterna. Men Bush vann över Gore på “the beer vote”. Vem vill ta en öl med Kristersson? Dricker han öl ens? Jag tänker morotsjuice och en hemgjord snackpåse med broccolibitar han klippt med nagelsax. Medan Jimmie tar en gyrospizza med pommes och bacon.
2018-09-08, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Expressen.
Ser man på, Scherman tycker SVT gjort ett grovt övertramp - det var en överraskning.
2018-09-08, 02:01
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Haha det var dagens fablernas värld, nu kan du gå och lägga dig igen. Det var länge sedan DN hade annat än positiv påverkan på SDs siffror. Det finns direkt linjärt samband mellan graden av DN bashing och SDs stigande siffror i opinionsundersökningar.

DN är en betaltidning; de har 300 000 som betalat för den så de har inte stor räckvidd. Av en händelse läste jag en pappers-DN häromdagen. De är helt besatta av SD! Bara kulturdelen hade två SD-artiklar. T.o.m. DNs liberala fåtaliga läsare måste ju tycka att det är konstigt att en stor del av tidningen handlar om SD? Man kan tycka att de vill läsa om något annat också när de faktiskt har betalt för det?

Så jag håller med DN har igen möjlighet att påverka stödet för SD.
2018-09-08, 02:02
Medlem
Ulf Kristersson 3,12 (3,29)
Ebba Busch Thor 3,09 (3,22)
Jan Björklund 3,08 (3,21)
Jonas Sjöstedt 2,91 (2,85)
Annie Lööf 2,85 (2,87)
Stefan Löfven 2,69 (2,72)
Jimmie Åkesson 2,55 (2,82)
Isabella Lövin 2,35 (Gustav Fridolin: 2,36)

Vad är detta för stort skämt? Hahaha

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in