Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Jo, det var en intressant vändning. Jag uppfattade den dock inte som aggressiv eller hotfull utan som att hon talade allvar med en "vän" som anklagade henne för något hon inte gjort, vilket hon lite grann kanske har rätt i. När hon tillträdde var DÖ redan implementerad.
Jag kanske övertolkar eller minns fel men UK, EBT och JÅ var överlag tämligen milda mot varandra.
Det var avslappnat mellan JÅ och EBT, men det knyter sig alltid för UK tycker jag. Han blir väldig bister och rynkar ögonbrynen kring det mesta som har med SD att göra. Närmanden som när JÅ kallade honom “Uffe” en gång möter han med väldigt avvisande signaler. Överlag tyckte jag debatten var en nästan fysisk manifestation av politiken. Ytterkanterna tog mest plats, Sjöstedt/Åkesson och EBT/Lövin, i mitten stod SL och UK inklämda och menlösa med uppenbara svårigheter att fånga uppmärksamheten.
Personkemi är svårfångad när 8 st kacklar samtidigt, desto lättare när det är en mot en som t ex Expressens Bar & Politik. Där såg jag Lööf mot Åkesson och det var bisarrt för det låg nästan äktenskapstycke i luften. Jag såg även EBT mot Lövin och det som låg i luften där var att om de hade fått tag i varsin jaktkniv skulle det mest bestialiska handgemänget genom tiderna ha ägt rum. Blodbad upp till knäna.