2018-09-08, 00:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Hade just kontakt med Jimmie Åkessons stabschef Mikael Eriksson som säger att man nu söker SVT och att man vill ha en ursäkt:
https://twitter.com/niklassvensson/status/1038183082489200641

Kommer nog ingen sån utan dom är ansvariga för sändningen och vill undvika ett fällande återigen.
Ska man klaga tycker jag man ska vända sig till granskningsnämnden som sätter praxis för public service.

Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Vem kommer titta på SVT på Söndag?
Jag för jag hatar reklam.

Citat:
Sverigedemokraternas presschef Henrik Vinge säger nu till Expressen: "SVT:s ansvariga utgivare och jag kommer att ha ett krismöte om det här i morgon."

Men jesus vilket pådrag och dom bör istället se över sin retorik.
Senast redigerad av Moosky 2018-09-08 kl. 00:04.
Citera
2018-09-08, 00:03
Medlem
Minielden123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, han pekade inte ut alla invandrare. Uttalandet kom i samband med att integration diskuterades och då mer specifikt alla de invandrare som inte kommer ut på arbetsmarknaden.
Ja, jag förstår vad Jimmie menade.
Ska förtydliga det jag skrev. Jag TROR att SVT går ut med detta avstånd för Jimmie sade "de är inte svenskar", de hörde endast det och fick panik. Man får inte säga att folk är olika, även fast vi gillar olika i det här landet, och folk känner till att vi är olika. Vi älskar mångkultur, men alla är svenskar. Allt är så snurrigt ibland...
Citera
2018-09-08, 00:03
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badabastu2018
SVT är ultravänster

Vilken värld bor du i?
Citera
2018-09-08, 00:04
Medlem
bergsturks avatar
(S)(v)T är fake news. Statlig propaganda.

Public Service skall läggas ned och alla anställda skall avskedas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Otroligt klumpigt uttalande av Åkesson, precis sådant "de goda" väntar på att få hugga på och använda som bevis för hur rasistiska SD är. Att SVT dessutom går i främsta ledet är ju inte förvånande. Speciellt då de är desperata då deras husparti Mp ligger på gränsen till att åka ur.

Nej. Otroligt smart. Blir ju morgondagens snackis och hela söndagen också.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Vilken värld bor du i?
Sverige?
Citera
2018-09-08, 00:05
Medlem
boriss avatar
Kontakta gärna SVT och berätta vad ni tycker om detta.

kontakt@svt.se

Men sänk er inte till deras nivå utan var artiga och civiliserade.
Citera
Medlem
Man kan tro att de bara är fåniga och lite korkade. Skulle de göra tillägg till alla uttalande som görs via deras kanaler? Alla inslag med Donald Trump skulle bli dubbelt så långa om alla meningar skulle följas av ett inklippta meddelande att SVT minsann tar avstånd från Trumps uttalande.

Har aldrig sett att SVT tagit avstånd från inslag med Kaddafi, Saddam eller någon annan hemsk person. Speciellt inte om man citerat de galnaste mördarna från Sovjet, Kina eller Kambodja. Men det är ju en annan historia.

Nej, detta "avståndstagande" är ren politik. Ja, SVT är politiskt. Man talar om för tittarna att detta ska inte ni heller tycka om. Tyck som staten tycker annars är ni dåliga människor.
Citera
Medlem
Uttalande från Jimmie Åkesson:
"Jag har varit kritisk till public service tidigare under valrörelsen. Man klarar uppenbarligen inte att hålla sig opartiska, inte ens inför ett riksdagsval.

Det är uppenbart att public service måste granskas hårdare när det gäller objektiviteten."

Gissar på att vänsterextremister som Eva Landahl och Hanna Stjärne på SVT kommer få det hett om öronen inom snar framtid
Citera
2018-09-08, 00:06
Avslutad
Citat:
– Att invandrare pekas ut som en grupp som inte är svenskar och inte passar in i vårt land är ett grovt generaliserande uttalande, säger hon.

SVT kissar i vänsterblöjan igen. Inte en jävel bryr sig när man generaliserar om svenskar, vikingar, hundar, det är bara när blattarna är uppe på agendan som godhetsriddarna går i taket om gruppnivå.

Om de redan är svenskar, varför då ha en integrationspolitik eller ens debatt om problemet i förorterna? Jobbet är ju klart om de redan är svenskar. För det måste ju finnas något i att vara svensk, så att det finns dolda gemensamma igenkänningstecken och direkta signaler som avslöjar någon som svensk. Om invandrarna redan ingår in denna grupp, varför lägga ner tid och resurser på att göra dem svenska?

Hur kan förresten en invandrare, med just den benämningen, vara svensk? Är någon som invandrade i går svensk? Eller hur många dagar tar det?
Dessutom finns det ju inte svenskar. Alla och ingen är svensk.

Detta känns inte genomtänkt, från pissvänstern.
Citera
2018-09-08, 00:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Han har rätt till sin åsikt men han är inte från public service direkt och i länken jag lade i mitt förra inlägg, så ser man hur ofta SVT fälls och det handlar ofta om just invandring, asyl osv.
Dessutom ett fällande för SD tidigare, så Scherman skiter jag i. Nej, Ska något läggas ner är det lögnbloggar, trollbloggar, och falska sk nyhetssidor. Inte faktakanaler och nyhetskanaler som public service har.

Ett annat exempel på fällning.

https://www.journalisten.se/nyheter/svt-text-var-osakligt-om-asylinvandring

Vad du tycker är irrelevant.

Det finns en anledning att förtroendet för svensk public service sjunkit drastiskt och fortsätter sjunka. Av samma anledning ploppar alternativa nyhetsajter som svampar upp ur jorden.

Här har vi "politiskt obundna" public service, vi nödgas betalar skatt för, som gör ett politiskt ställningstagande och tar avstånd från vad en partiledare säger i en politisk debatt. Vilket är helt åt helvete enligt alla sunda människors parametrar.

Du påstår dig inte dela den uppfattningen. Antingen har du anknytning till SVT, befinner dig i masspsykosen tillsammans med många andra, är svagbegåvad eller ljuger. Det finns inga andra alternativ.
Citera
2018-09-08, 00:09
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Men jesus vilket pådrag och dom bör istället se över sin retorik.
Snarare så behöver de övriga lära sig lyssna och förstå vad som sägs men också att inte manipulera citat så att det får en annan innebörd än vad som menades. Det här är ett grovt övertramp, varken mer eller mindre. Det måste få konsekvenser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in