2018-09-07, 23:21
Medlem
S.Kandals avatar
Jag har lyssnat på hela Åkessons resonemang ett flertal gånger nu och det är sannerligen inte särskilt kontroversiell. Är man inte svenk då är det svårt att få ett jobb i Sverige. Det är inte rasism, det är fakta.

Svt har gjort bort sig så in i helvete!!
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bixles
Han var tydlig med att övriga partier stoppar invandrare från att bli svenskar. Att de håller kvar dem i ett utanförskap med sin politik. SVT valde att bara visa en liten del vilket gav en helt annan bild. Självklart spelar det också roll i tråden. De både ljuger för tittare samt tar avstånd från sin egen lögn som de tillskriver Åkesson.

Ordagrant citat
Citat:
Varför är det så svårt för de här människorna att få jobb? Jo, det är för att de inte är svenskar. De är.. de passar inte in i Sverige.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Ta avstånd? SVT ska vara oberoende, de har inget ansvar för vad politiker säger i TV? Ju snabbare SVT och SR lägger ner ju bättre.

Ja men inte främja främlingsfientlighet och rasism. Så det går utanför deras oberoende.
Nästa gång kan det röra sig om lagbrott.
Citera
2018-09-07, 23:22
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagenaristen
Såklart var det inte därför. Jag gillade bara JÅ:s spetsiga åthutning. För övrigt anser jag att JÅ i sak hade rätt i sitt övriga anförande om varför invandrarna har så svårt att få jobb. Vänsterns idé om människor är att de är en kugge i stort kollektivistiskt maskineri och att vem som helst kan stöpas till vad som helst om man bara öser in miljarder. Därför är det så chockerande för dem när det står klart att arbetsgivarna inte vill ha somalier som driver omkring på arbetsplatsen, oavsett hur många skattefinansierade utbildningsprogram de gått igenom.

Precis. Folk gnäller ang jämförandet om en katt föds i ett stall osv.. Men det är ju sant. Om du fötts i t.ex Egypten ser jag dig som egyptier (?), med svenskt medborgarskap om du nu har sådant.

Normalt sett skiter jag dock i var folk kommer från, har t.om en mörkhyad vän som alla borde ta efter, alltid lika glad och positiv, oavsett hur mycket skit han får ta (han är busschaufför och kan ganska begränsad svenska). Men han kan sitt jobb osv..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Tycker synd om den stackars tjejen som tvingades framföra den påtvingade ursäkten i TV.

Anställning som politisk kommentator på vänsterextrema SVT? Du tror alltså att de behövde tvinga den stackars tjejen?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Offerkoftan på direkt. Men tyvärr ni får vårda ert språk och tänka längre än att påstå vem som inte passar in i Sverige. Snyftvalsen från sdriks är patetisk.
Men för i helvete, hade de låtit honom prata klart?? Jävla PK offer håll käft!
Citera
2018-09-07, 23:23
Medlem
RobieBwois avatar
Hade man hyllat IS hade SVT troligen inte tagit avstånd, iaf inte i en debatt.
Citera
2018-09-07, 23:24
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av born1984
Precis. Korruptionen börjar krypa fram i ljuset. Idag skar de bort en vänsteramöba från P3 iaf. Men SVT ställningtagande är en kioskvältare. Saknar motstycke i Sveriges historia.
Antar att lögnen kommer ikapp en till slut.

Början på slutet för vänsterns grepp om public service?

För mig kan de lika gärna lägga ner SVT.. Jag har SVT Nyheter installerad, de är lika opartiska där.. Nästan.. Blev rätt överaskad när de skrev om killen från MP som blev utesluten dock..
Citera
Medlem
supremanics avatar
Det var varken kontroversiellt eller över gränsen av Åkesson. SVT:s avståndstagande mot just denna punkt kan inte betyda annat än att de håller med om det de andra partierna sade. Således inte på något vis neutrala. Lägg ner skiten
Citera
Medlem
born1984s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Tycker synd om den stackars tjejen som tvingades framföra den påtvingade ursäkten i TV.
Tycker inte hon framför det speciellt motvilligt.
Citera
2018-09-07, 23:25
Medlem
born1984s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
För mig kan de lika gärna lägga ner SVT.. Jag har SVT Nyheter installerad, de är lika opartiska där.. Nästan.. Blev rätt överaskad när de skrev om killen från MP som blev utesluten dock..
Det snackas en hel del på nätet nu kring detta avståndstagande, så en reform av public service kanske sker snart. Synd att lägga ner det då många äldre ändå får glädje av det.
Citera
2018-09-07, 23:26
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ivandrare kan inte få jobb eftersom de inte passar in i Sverige.

Det hävdade Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson i SVT:s slutdebatt.

– Det pratas om jobb hela tiden, och det är viktigt. Men vi lyfter inte orsaken till att invandrare inte får jobb. Det är för att de inte är svenskar och de passar inte in i Sverige och då är det svårt att få jobb, sa Åkesson.
https://www.aftonbladet.se/

Konstigt mig veterligt arbetar väldigt många som kommit till Sverige. Undrar vad dom tänker om det här uttalandet. Och dom andra som får höra att dom är inte svenskar och inte passar in i Sverige.
Tack SVT för att ni tar avstånd från uttalande av den här typen.

Hade han nöjt sig med att dom inte får jobb pga att dom inte är svenskar så hade det räckt, men sen kommer skiten att dom inte passar in. Han borde förklara sig bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in