2018-09-07, 23:17
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av born1984
Helt korrekt. I en utopi ska SVT som public service inte ta ställning till det ena eller andra. Deras uppdrag är att rapportera, inte att döma. De borde ta lärdom av P3 - ta bort sån här vänsterpropaganda från skattebetalarnas tablå.

Ja, de hade ju aldrig gjort så om det varit nån vänstertomte som sagt något.
Citera
2018-09-07, 23:17
Medlem
Skit samma vad han sa egentligen. Hur som haver kan inte de som förstört vårt land bygga upp det. Det behövs nya partier till det. 7-klövern har förbrukat sin chans.
Citera
2018-09-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Svt tar avstånd från ett uttalande av Jimmie Åkesson under debatten.

Jag själv missade det men vill ha en diskussion.

Är SVTpolitiskt obundet i praktiken?
Håller SVT med om övrigt som sagts i debatten?
FulklipperSVT?

Enligt SVT säger Jimmie"...invandrare passar ej in i Sverige..."

Era åsikter?
SVT är en skam för Sverige och jag förväntar mig att den här journalisten får sparken. Jag förväntar mig att en framtida SD+M+Kd regering lägger ned Public Service och presstödet. I USA är alla kanalerna partiska men de är privata och då gör det inget. Det är precis så det skall vara. Detta är alltså i slutdebatten i ett val och staten går ut och säger vad vi väljare skall tycka och tänka. Om inte journalisten avgår i morgon tänker jag rösta på ett parti till höger om Moderaterna.
Citera
Medlem
RonPaul2008s avatar
Ta avstånd? SVT ska vara oberoende, de har inget ansvar för vad politiker säger i TV? Ju snabbare SVT och SR lägger ner ju bättre.
Citera
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Svt klippte ett lösryckt citat av vad Åkesson sade och tog avstånd från detta.

Jämför hela resonemanget 1 h och 15 min in i sändningen med klippet 2 h och 20 min in i sändningen. Det här är så pass anmärkningsvärt att man kan fundera på om Svt försöker manipulera opinionen.

https://www.svtplay.se/video/18912142/val-2018-slutdebatten
Se själva och jämför.

Nu har det också dykt upp på deras hemsida.

Åkesson (SD) fick Lööf (C) att slå näven i bordet

Citat:
Att det är så svårt för utrikesfödda att få jobb beror på att de inte är ”svenskar” och inte ” passar in i Sverige”, sade Jimmie Åkesson (SD) under SVT:s slutdebatt. Något som fick Annie Lööf (C) att slå näven i bordet.

Det hettade till rejält mellan Jimmie Åkesson (SD) och Annie Lööf (C) när integrationsfrågan lyftes under SVT:s slutdebatt.

Vi måste ställa oss frågan: Varför är det så svårt för de här människorna att få jobb?. Jo, det är för att de inte är svenskar och inte passar in i Sverige, sa Åkesson (SD).

Uttalandet fick Annie Lööf (C) att slå näven i bordet och höja rösten.

– Men hur uttrycker du dig? utbrast Annie Lööf.

”Sluta skrika och gapa”
Jimmie Åkesson fortsatte sitt resonemang och påpekade att utrikes födda måste få större förutsättningar att bli ”svensk” och besvarade sedan Annie Lööfs utspel.

– Du är alltid så arg Annie Lööf, sluta skrika och gapa i varje debatt, sa han.

– Det gör jag väl inte?, svarade Annie Lööf (C).

När hon fick ordet igen fortsatte hon.

- Ju närmare valdagen vi har kommit ju mer har Sverigedemokraterna radikaliserats. Som ni märker handlar det här om ett värderingsval, sa Lööf (C).

Senare i sändningen tog SVT avstånd från Jimmie Åkessons uttalande.

– Det var grovt generaliserande och SVT tar avstånd från det, sa programledaren efter debatten.

En annan sak som jag också störde mig på var att Jimmie Åkesson inte fick besvara direkta påståenden som var riktade till honom, utan istället så fick någon annan partiledare ordet. Riktigt jävla fult av SVT att inte låta någon komma till tals på direkta tilltal som var riktade mot Jimmie Åkesson och partiet som han representerar.
Citera
Medlem
Pentagenaristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Tror inte det var därför fjantarna "tog avstånd". Tror det var Åkessons uttalande om att de inte får jobb för att de inte är svenskar. Hur som helst ingen anledning för SVT att ta avstånd..
Såklart var det inte därför. Jag gillade bara JÅ:s spetsiga åthutning. För övrigt anser jag att JÅ i sak hade rätt i sitt övriga anförande om varför invandrarna har så svårt att få jobb. Vänsterns idé om människor är att de är en kugge i stort kollektivistiskt maskineri och att vem som helst kan stöpas till vad som helst om man bara öser in miljarder. Därför är det så chockerande för dem när det står klart att arbetsgivarna inte vill ha somalier som driver omkring på arbetsplatsen, oavsett hur många skattefinansierade utbildningsprogram de gått igenom.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Sverigedemokraterna

@sdriks
I den sista partiledardebatten inför valet väljer SVT att ta ställning mot Sverigedemokraterna. Det är ett agerande som saknar motstycke i modern svensk historia. #pldebatt #svt #slutdebatt

22:50 - 7 sep. 2018

Offerkoftan på direkt. Men tyvärr ni får vårda ert språk och tänka längre än att påstå vem som inte passar in i Sverige. Snyftvalsen från sdriks är patetisk.
Citera
2018-09-07, 23:19
Avslutad
Jimmie säger det många svenskar tycker, han är modig till skillnad från fegisarna i alliansen som tror att bara invandrarna skaffar jobb så löser det sig.
Citera
2018-09-07, 23:19
Medlem
born1984s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Ja, de hade ju aldrig gjort så om det varit nån vänstertomte som sagt något.
Precis. Korruptionen börjar krypa fram i ljuset. Idag skar de bort en vänsteramöba från P3 iaf. Men SVT ställningtagande är en kioskvältare. Saknar motstycke i Sveriges historia.
Antar att lögnen kommer ikapp en till slut.

Början på slutet för vänsterns grepp om public service?
Citera
2018-09-07, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Han visade vad han vill. Rensa Sverige. Det kan SVT givetvis inte stå bakom. Åkesson är skyldig till hets mot folkgrupp.

Så att bjuda in religiösa som har som regel att kvinnan i familjen inte ska jobba utan bara vara hemma och lyfta bidrag är ok tycker du?
Allvarligt tänk om alla svenska kvinnor under alla år fått samma möjlighet som en nyanländ
Skit i att jobba vi betalar era kläder vård mat hyra osv
Pluss ni har förtur i köerna före dom som betalar skatt.
Allvarligt menar du allvar? Om du gör det snälla göm dig under en sten så dina tankar om allt inte delas med i världen
Citera
Medlem
Soterns avatar
Tycker synd om den stackars tjejen som tvingades framföra den påtvingade ursäkten i TV.
Citera
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Programledaren Anders Holmberg efteråt:

– Om SVT tar avstånd gäller det för oss också. Jag vill reservera mig och lyssna på det igen för att höra vad som faktiskt sades. Jag upplevde inte som att det ska ha gått över gränsen.
Inte ens programledaren fattar vad hans arbetsgivare håller på med. Nej nu sköt svt sig själva i foten. Mitt på bästa sändningstid fick folket nu veta att SVT inte är politiskt neutralt utan aktivt motarbetar SD. Visst vi som hänger här vet om det men för alla vanliga svenssons, ja nu fick dem det svart på vitt också. Kanske borde vi tacka dem istället för att kritisera dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in