2018-09-06, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extraz
Frågan var vem kamraten var.
Som också var delaktig i mordet på Sonny

Okej, trist att dra in hans namn här i tråden så tyvärr.
Citera
2018-09-06, 20:41
Medlem
Itehs avatar
Finns inte mycket kvar av herr RH när man söker på nätet..
Citera
2018-09-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iteh

Nej och jag skrev det i #191
Citera
2018-09-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betvet

Varför gick horungen och mördade Jonas då om han nu är så rädd för hämnd?
Kan du skriva RHs fullständiga personnummer är du snäll i PM.
Ska kolla med min kontakt på Skatteverket.....
Mest troligt har han "utvandrat" och därmed försvunnit på ratsit och liknande sidor.
Kollar med min kontakt på Skv om du ger mig hans persnummer.

Skall kartlägga honom noga, ska bli ett nöje
Senast redigerad av SeanPaul94 2018-09-06 kl. 23:18.
Citera
2018-09-07, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iteh

Citat:
Ursprungligen postat av Betvet

Angående det, är det någon som vet om uppgifterna började försvinna innan eller efter denna händelse?
Citera
2018-09-07, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanah
RH har väl aldrig torskat för något, nånsin? Han är instabil som ni säger men han är jävligt smart också. Han lyckas alltid komma undan, så vetefan om det skulle vara så smart att mörda nån

Förekommande på lexbase, nån som kommer åt info där?
Citera
2018-09-07, 10:56
Medlem
Från mycket säker källa så inleddes mordet med tortyr. Jonas alla fingrar var brutna. Även andra ben i hans kropp.
Han blev sedan skjuten i både knän och axlar. Mordet avslutades sedan med skott i hakan.

Mina tankar: Hemskt sätt att dö på. Han måste ju ha blivit torterad på annan plats först, kan jag tycka. (Vilket de som var på platsen när han blivit funnen, också tyckte)

Och detta måste ju varit väldigt personligt, känns det som. Brukar HA verkligen tortera först, för att sedan mörda, om det gäller affärer och pengar?
För nog känns det som att någon som haft en personlig relation med Jonas och sedan utvecklat en ovänskap efter personliga svek, som utfört detta (och som kan ha fått hjälp av Ha kanske).

Så hans före detta vän som nämns i tråden, och som från att ha varit vänner länge och sedan blivit fiender, (och som har kopplingar till Red and White och HA) ligger högst upp på min lista.

Hoppas polisen lyckas finna bevis och fälla denna idiot.
Senast redigerad av thelazyone123 2018-09-07 kl. 11:02.
Citera
2018-09-07, 11:01
Medlem
Så frågan är om han blev torterad på mordplatsen?
Fanns bilen som Jonas brukade köra i på mordplatsen? Eller var finns den? Är den inte årerfunnen?
Citera
2018-09-07, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelazyone123
Så frågan är om han blev torterad på mordplatsen?
Fanns bilen som Jonas brukade köra i på mordplatsen? Eller var finns den? Är den inte årerfunnen?

5skott skott har hörts ifrån platsen, 2knän,2axlar & en haka = 5skott.
Så tror allt hänt där, dom/den kan ha avslutat eller börjat med att bryta diverse ben.

Kan han åkt tillsammans med någon till platsen, samtidigt som nån/några redan var där och väntade (allt planerat såklart borde gått undan), sen drog dom alla med det fordonet?

Alt.

Han åker tillsammans med 1 person, dom går och snackar....och blir sedan skjuten i knäna, han far ner på backen och blir skjuten i axlarna och får några sparkar, då något ben bryts, avslutar med skott 5 i hakan. Ensam GM drar.(kanske känner området sedan barnsben)?
Senast redigerad av superduck 2018-09-07 kl. 11:21.
Citera
2018-09-07, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
5skott skott har hörts ifrån platsen, 2knän,2axlar & en haka = 5skott.
Så tror allt hänt där, dom/den kan ha avslutat eller börjat med att bryta diverse ben.

Kan han åkt tillsammans med någon till platsen, samtidigt som nån/några redan var där och väntade (allt planerat såklart borde gått undan), sen drog dom alla med det fordonet?

Alt.

Han åker tillsammans med 1 person, dom går och snackar....och blir sedan skjuten i knäna, han far ner på backen och blir skjuten i axlarna och får några sparkar, då något ben bryts, avslutar med skott 5 i hakan. Ensam GM drar.(kanske känner området sedan barnsben)?

Ja tortyren kan ju ha skett på plats. Det är ju lite beroende på de fem skotten. Vet du om de hördes i snabb följd?

För om de skedde i snabb följd, varför bryta hans fingrar efter han inte är vid medvetande längre tänker jag.
Och jag har svårt att se att en ensam förövare lyckad tortera Jonas före skjutningen. Han var väl en vass motståndare? Så då måste det väl krävts fler att hålla fast honom under fingerknäckningarna och benbrytningarna?

Men har skotten kommit med mellanrum, så kan de så klart torterat Jonas efter knäskotten och axelskotten, och efter fingerknäckningarna avslutat med hakskottet.

Jag tror inte hans fiende henell, lyckats lura dit Jonas utan hjälp. Så att det ska vara en helt ensam mördare, tror jag inte. Henell har haft hjälp
Citera
2018-09-07, 12:12
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Tortyr av det slaget brukar väl betyda att han hade något att berätta? Var det något han skulle erkänna eller så möjligtvis.

Avrättning brukar det bli av BO gjort en rejäl övertramp?

Är jag ute och cyklar?
Citera
2018-09-07, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPaul94
Varför gick horungen och mördade Jonas då om han nu är så rädd för hämnd?
Kan du skriva RHs fullständiga personnummer är du snäll i PM.
Ska kolla med min kontakt på Skatteverket.....
Mest troligt har han "utvandrat" och därmed försvunnit på ratsit och liknande sidor.
Kollar med min kontakt på Skv om du ger mig hans persnummer.

Skall kartlägga honom noga, ska bli ett nöje

Jag har inte de 4 sista siffrorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in