Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-07, 11:44
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
https://www.expressen.se/nyheter/enorma-pa-sociala-medier-osynliga-i-matningar/

Skönt att det kom fram så att ingen SD-anhängare blir lurad att "stödrösta".

Fake news. Varför frågar de inte yougov? För de är troligtvis närmare sanningen.
Citera
2018-09-07, 11:47
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:

Skönt att det kom fram så att ingen SD-anhängare blir lurad att "stödrösta".

60k likes på FB. 4,8 % yougov. Ovannämnda OI notoriskt underperformande i allt från förra riksdagsvalet till Brexit till Trump. Jo tjena, om dom ska ljuga kan dom väl åtminstone ljuga lite trovärdigt men någon promille haha...
Citera
2018-09-07, 11:48
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Fake news. Varför frågar de inte yougov? För de är troligtvis närmare sanningen.
Var det inte så att AfS inte själva vågade publicera YouGovs siffror utan bara angav % för ev stödröster?
(Det är en fråga, jag hängde inte med helt där.)
Citera
2018-09-07, 11:48
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Så är det nog. Dessutom allt snack om "stödröster", varför inte bara rösta på det parti vars politik man sympatiserar med? Vill ni ha öppen svenskhet, ökad politisk korrekthet, mångmiljardprogram för att utbilda missanpassade invandrare i svenskhet och politiker som sätter Israel före Sverige så för all del rösta SD. För oss andra finns AfS.
Citera
2018-09-07, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Jag ser det.
Han kör samma upprepande trams om AfS varje dag.

Don´t feed the troll.

Ja dessa liberasister är livsfarliga i manipulationssyfte. Inte speciellt svårt att bara scrolla ned så fort man ser dem i ett inlägg eller citering. Låta dem föra sin monolog, kanske de blir trötta tillslut. Totalt verklighetsfrånvända vad gäller sunt förnuft..suck..
Citera
2018-09-07, 11:50
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Haha, Afsarna kommer liksom inte in i riksdagen, vilka bortkastade röster.

"Peter Santesson är chef för opinionsanalys på mätinstitutet Demoskop. Han berättar att Alternativ för Sveriges siffror i mätningarna är så små att de inte går att mäta."

De flesta opinionsinstitut är verktyg för etablissemanget. Vi minns hur de gav Trump 1% chans att vinna på själva valdagen 2016. Och hur de lika självsäkert sa att nejsidan enkelt skulle segra i Brexitomröstningen. Det handlar om psykologiska knep som försök att skapa artificiellt flockbeteende.
Citera
2018-09-07, 11:51
Medlem
Citat:
Var det inte så att AfS inte själva vågade publicera YouGovs siffror utan bara angav % för ev stödröster?
(Det är en fråga, jag hängde inte med helt där.)

Nej. AfS har alltid publicerat YouGov siffror för Övrigt-gruppen. Däremot har de inte publicerat exakt vad partiet fått i YouGov's mätningar eftersom YouGov aldrig har gett ut detta.
Citera
2018-09-07, 11:53
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Det låter utmärkt!

Då har EXPO en anledning till att blåsa upp besökssiffrorna. De kan ju liksom inte låta bli.

Vad i helvete har Bondepartiet för rätt att ge skattepengar till Expo? Dränera träsket!
Citera
2018-09-07, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper

Vad i helvete har Bondepartiet för rätt att ge skattepengar till Expo? Dränera träsket!

Centern är Sveriges rikaste parti. De har någon miljard i partikassan. Det är därför som du kan se betalda annonser från Centern överallt i media.

Men de ger säkert redan nu bidrag till EXPO så det gör ingen skada att gå till Kungsträdgården.
Citera
2018-09-07, 11:57
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Nej. AfS har alltid publicerat YouGov siffror för Övrigt-gruppen. Däremot har de inte publicerat exakt vad partiet fått i YouGov's mätningar eftersom YouGov aldrig har gett ut detta.
Ok. Var det Sentios siffror AfS hade tillgång till men bara vågade lämna ut "ev stödröster" och inte de som "verkligen" hade röstat på partiet?
Citera
2018-09-07, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Men herregud, är du helt borta? Trollar du med oss? Hundra pers? Du tror alltså att AfS kommer samla mindre folk idag än vad de gjorde i deras valupptakt i Stockholm för någon månad sedan? Men jo tjeeeeena.

För övrigt är ju Ulf Kristersson precis samma kaliber som Reinfeldt. Han var med i partiet när Reinfeldt ledde det och sa aldrig ifrån angående invandringen. Han har aldrig tagit avstånd från honom i efterhand heller, så jag fattar inte hur du c resonerar för fem öre. Du vill väl helt enkelt att Sverige ska se ut som vilket land i Afrika som helst.

Ska förövrigt påminna alla idioter efteråt, när Afs kommer in, om hur fel de hade. Precis som jag gjorde med alla idioter som sa att Trump aldrig skulle vinna.
Jag trollar inte. Det är drygt 100 personer där just nu och då inkluderar jag poliser och vänsteraktivister. Det ser ut som jag hade rätt och du hade fel.

https://www.youtube.com/watch?v=nlpopwqIiq4
Citera
2018-09-07, 11:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
LIVE nu:

https://www.youtube.com/watch?v=nlpopwqIiq4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto