Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladen
Är så trött på detta skitsnacket! Det är klart att det spelar roll om SD får 3-5 procent mer! Fattar du verkligen inte det? Det spelar alltid roll om ett parti får mer röster då det innebär mer inflytande i riksdagen, och därav sätter det en större press och behov för de andra partierna att behöva samarbeta.

Dessutom blir det svårare för de andra partierna att samarbeta över blockgränsen.

Märks verkligen hur desperata ni är för att ljuga er till en massa röster!

Vad är viktigast? SD 24 eller 25% eller AfS 3 eller 4%....
Citera
2018-09-06, 23:25
Medlem
Citat:
Är så trött på detta skitsnacket! Det är klart att det spelar roll om SD får 3-5 procent mer! Fattar du verkligen inte det? Det spelar alltid roll om ett parti får mer röster då det innebär mer inflytande i riksdagen, och därav sätter det en större press och behov för de andra partierna att behöva samarbeta.

Dessutom blir det svårare för de andra partierna att samarbeta över blockgränsen.

Rödgröna kommer bilda regering med Annie
Citera
2018-09-06, 23:28
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:

Det är du som inte fattar. SD kommer absolut inte att få något som helst inflytande i riksdagen oavsett om de får 15%, 20%, 25% eller 30%. Sjuklövern kommer att skapa oheliga allianser och blocköverskridande uppgörelser för att hålla SD borta från allt inflytande. Bombsäkert.
Citera
2018-09-06, 23:30
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Jag tror faktiskt de kan sno ett fåtal röster från gamla Piratpartister som insett att de är körda och blivit förbannade på shekelklöverns angrepp på yttrandefriheten.
Har även hört ett par vänstermuppar grymta om detta, men att få någon av dessa att rösta AfS är nog lika liten chans som att få uppleva en snöstorm i Juli.

MVH/Gnomegirl.

Stöd från PP tror jag inte mycket på. De flesta är totalt världsfrånvända vänsterhjon.

Medborgerlig samling då? Kan vi få några stödröster där?
Citera
2018-09-06, 23:32
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Japp. Formulären med rapportpartierna är redan upptryckta och AfS ingår inte. Vi får vänta till fredag i nästa vecka.

Innebär det även att val.se inte kommer att redovisa övriga partier under kvällens gång? Kalla mig gärna konspiratorisk men det är upplagt för valfusk känns det som. Nog för att en övrigtstapel kan bli hög, men känslan jag får är att den kanske är lättare att manipulera om man inte namnger partierna i ett första skede. Varför redovisar man inte bara alla partier på en gång? Är det ingen mer än mig som får dåliga vibbar av det hära?
Citera
2018-09-06, 23:34
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Stöd från PP tror jag inte mycket på. De flesta är totalt världsfrånvända vänsterhjon.

Möjligen, men jag är alldeles för oinsatt i deras politik och hur de kan tänkas resonera i detta fall för att uttala mig. Men man kan ju alltid hoppas.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2018-09-06, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Har du sovit under en sten? Menar du på fullt allvar att du är så dum i huvudet att du behöver ställa en sådan fråga?

Sedan 2014 har alla partier förutom V gått mer i Sverigedemokraternas riktning. Mycket av den politik som SD står för har Löfven till mångt och mycket bedrivit i olika skalor. Och nu ska vi alltså inte prata om M som ännu mer låter sig instämma på det som SD har att lägga fram med.

Citat:
Ursprungligen postat av mumin020203
Rödgröna kommer bilda regering med Annie
Det vet vi inte! Och om det nu blir så, så kommer inte Annie låta Löfven styra med det mandat han har kunnat göra sedan 2014.

Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
SD.

Citat:
Det är du som inte fattar. SD kommer absolut inte att få något som helst inflytande i riksdagen oavsett om de får 15%, 20%, 25% eller 30%. Sjuklövern kommer att skapa oheliga allianser och blocköverskridande uppgörelser för att hålla SD borta från allt inflytande. Bombsäkert.
Och du tror inte att de kommer tvingas anpassa sig ännu mer då om de får 25 procent, alltså nästan det dubbla som de fick 2014? Du tror inte att det kommer bli ett helvete för de andra partierna att få igenom sina förslag när det har varit tillräckligt besvärligt för dem denna mandatperioden?

Kom ner på JORDEN!

Ljug inte till folk!
Citera
2018-09-06, 23:35
Medlem
Citat:

Med är också nystartat parti så tror inte direkt man tar röster därifrån, gissar många av rösterna kommer från folk som tidigare röstat sd, m eller blankt och kanske även nmr. Folk som röstar afs är de som insett hur illa Sverige är och att sd inte får något inflytande detta val.
Citera
2018-09-06, 23:36
Medlem
Citat:
Intressanta tankar om de invandringskritiska männen.

Men de invandringshatiska då, dvs NMR. Kan AfS få stödröster från dem i någon större utsträckning?

Hhaha, sjuk fråga.

NMR är max några tusen och de har uppmanat sina sympatisörer att rösta på NMR sedan en lång tid tillbaka. Tror knappast de har ändrats. De är en liten sekt och AFS bör inte beblanda sig med de. Då kommer man förlora min potentiella röst.

Finns nog inget jag avskyr mer än NMR och vänstern. NMR är ett gäng fjollor utan hjärna. Om AFS har någon form utav samarbete med NMR får det gärna komma fram nu, och det är väl också en anledning till att rösta SD istället. Insnurrade antisemiter som aktivt skriker att Israel ska brinna i helvetet samtidigt som man vill att blattefolket som här, och som liknar palestinierna både i sättet de uppför sig och i sina åsikter kring Israel, ska åka hem blir en konstig kombo.

Om man hatar Israel så kan man ju ställa sig med blattarna på torget i Nyköping och förkunna det. Annars hoppas jag man inte lägger fokus på den frågan. Ingen bryr sig om judiska konspirationer, så jävla uttjatat.
Citera
2018-09-06, 23:37
Medlem
Citat:

Stödröster från något annat parti än SD tror jag inte. Möjligen en del moderater. Däremot tror jag det finns en hel del att hämta bland förstagångsväljarna, soffan och de som har röstat blankt tidigare.
Citera
2018-09-06, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Tragiskt. Otroligt sorgligt. Jag har stöttat SD under många år och även sett förbi alla påståenden om "kontrollerad opposition." Jag får erkänna att jag känner mig lurad och jag är beredd att erkänna att jag haft fel.

Jomshof har stått högt hos mig, men det raseras snabbt. Aldrig mer SD.

Känner som du. Röstade själv på SD förra valet och gick t.o.m med i partiet. Trodde verkligen på dem.

Men väldigt många av medlemmarna visade sig ganska korkade, typ bittra och griniga gammelsossar, så jag tröttnade att gå på mötena.

Hörde Stefan Jakobsson tala och fick enormt bra intryck av honom. Sen läste jag att han fixat in sin älskarinna på riksdagslistan och åkt taxi för 330K på oss skattebetalares bekostnad.

Som om den mumlande Expo-Karlsson eller det sluddrande pokerfejset Bieler skulle vara några större stjärnor, eller Åkessons svärmor som fick en riksdagsplats i present...

Nej, tror faktiskt att SD nått sin peak nu. Medan AfS kommer att växa sig större och starkare.
Citera
2018-09-06, 23:38
Medlem
Citat:

Jovisst, det spelar roll... för de ytterligare ledamöter som kommer in och kan använda riksdagslägenheten för att snärja ett stureplansvåp eller två.

Till sist måste man acceptera att alla kompetenta i SD redan har lämnat eller uteslutits. Att SD sitter i riksdagen har ett egenvärde och en effekt på diskursen. Men hur många de är utöver det gör ingen skillnad när partiledningen är så korrupt som den är, och bara plockar in ledningslojala men inkompetenta figurer.

Hade SD skött sina kort rätt skulle ju hela AfS-gänget redan suttit i riksdagen för SD och bedrivit verklig meningsfull opinion. Nu har vi chansen att rösta in dem och låta den potential som tidigare fanns i SD bli verklighet iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in