– Det tog lång tid innan jag påbörjade sorgearbetet. Sen gråter man på något sätt färdigt men man sörjer hela livet.
Händelserna i sommarstugan i augusti 2016 rullas nu upp igen för offentligen. Nu senast i TV 3:s dokumentär Döden i Arboga och snart börjar SVT:s dokumentär Arbogafallet att sändas.
Jag tycker oerhört mycket synd om Anki som aldrig kan få någon slags ro när medierna ska gång på gång dra upp denna hemska händelse. Hoppas att hon får bra stöd av familjen som finns kvar.
Någon med mer info kring journalisterna som skulle göra en intervju med JM från fängelset eller är det bara lösa rykten? Det vore ju den ultimata insikten även om det bara innebär en chans till mer förnekelse och ursäkter med uppmärksamheten hon vill ha.
Här är trailern till svts dokumentär gjord utav Nils Bergman bakom rättegångspodden. Förhoppningsvis kommer dom med riktigt kvalitativ journalistik och unikt material!
Var inte svårt att förstå att Nils Bergman är inblandad i dokumentären. Ska bli intressant att följa serien - och om JM ÄNDÅ lyckas förvrida huvudet på journalisterna som gör serien på Rättegångspodden.
Johanna Möllers mamma: ”Jag har bara ett barn”
Lider av posttraumatisk stress
– Jag tänkte att jag skulle åka och hälsa på henne på anstalten i Ystad en gång innan jag dör. Jag vill ju ha en förklaring. Jag skulle vilja att hon talade om precis allt, från den dagen hon bestämde sig för att döda oss. Men jag tror inte att jag kommer att få något svar – psykopater erkänner aldrig, säger mamman till SVT.
Hon känner inte längre något för dottern, säger hon.
– Jag kan ju inte sörja henne för hon är ju inte död. Det är därför jag måste ta bort henne ur mitt liv. Jag känner bara tomhet.
Mamman säger att hon fortfarande lider av posttraumatisk stress.
Tyvärr tor jag att Anki Möller kommer bli gruvligt besviken om hon träffar JM. Eftersom JM inte har ett normalt känsloliv och inte heller kommer erkänna brottet, så tror jag att hon bara kommer håna sin mamma och neka till att hon låg bakom knivmordet på maken och mordförsöket på hene själv. Hoppas att mamman är beredd på att detta kan hända och att hon ser igenom eventuella krokodiltårar. Det gör hon säkert.
Var inte svårt att förstå att Nils Bergman är inblandad i dokumentären. Ska bli intressant att följa serien - och om JM ÄNDÅ lyckas förvrida huvudet på journalisterna som gör serien på Rättegångspodden.
Tror inte det är dessa som kommer ha en intervju med JM men man kan ju hoppas.
Hon är helt makalös den goda Johanna Möller, kan ju inte vara kul för de två journalisterna som enligt uppgift skulle jobba för hennes resning.
Vad skulle den ansökan stödja sig på, Rajabis omvändelse?
Citat:
"Jag har nyligen fått en rad brev från Johanna Möller skickat till mig. I dessa brev ger hon mig tydiga instruktioner om hur jag skall ta på mig allt för att rädda henne”, skrev Rajabi i ett brev till Expressen.
”Breven innehåller detaljerade planer om vad jag skall säga, hon har till och med författat färdig manus.”
Fan helt sanslöst så hon håller på, men vad kunde man förvänta sig.
Angående alla brev hon skickar till sin kumpan där hon vill att han ska ta på sig allt... Får alltså livstidsdömda fångar (eller fångar överhuvudtaget) kommunicera med omvärlden utan kontroll? Jag förutsatte att satt man inne så övervakades alla telefonsamtal och alla brev läses och kopieras innan dom skickas utifall de är försök att kommunicera med medbrottslingar på utsidan. Görs inte det? Eller är Möller så dum att hon skickar dessa brev TROTS att myndigheterna läser dom innan dom postas?