2018-09-06, 17:58
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Jag har för mig att Sverige och Norge är väldigt nära släkt DNA mässigt vi är tex lite mindre släkt med Finland
Citera
2018-09-06, 18:40
Medlem
Pallestroms avatar
Håller med dig. Många fina jenter.
Citera
2018-09-06, 18:42
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har samma erfarenhet. Dessutom låter det så gulligt när tjejer pratar norska.
För killar, not that much, norska är ett utpräglat tjejspråk.

Ungefär som att vara rödhårig.
Exakt min tanke.
Norskan blir liksom ett extra plus.
Citera
2018-09-06, 20:05
Medlem
Deckard-Cains avatar
Jag skulle säga att en norska har antingen stor panna eller stora bröst, antingen eller.. är jag ensam om denna observation?
Citera
2018-09-06, 20:21
Medlem
GormDenGamles avatar
De är det. Vackrare och mer kvinnliga.
I Norge är de inte så manhaftiga i uppförandet, utan är just kvinnor. Och de uppför sig inte som den typiska ”feminist-kvinnan” som svenskan gör.
Citera
2018-09-06, 21:44
Medlem
2560ps avatar
Helt enig. Norskor generellt är betydligt attraktivare, det tror jag de flesta uppmärksammat. Betydligt trevligare att ha att göra med också. Det sistnämnda gäller iofs även männen.
Citera
2018-09-06, 22:18
Medlem
Är det verkligen meningsfullt att jämföra skandinaver med varandra rent estetiskt? Det går ju inte urskilja respektive nationalitet utifrån utseende, väl?
Citera
2018-09-06, 22:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Är det verkligen meningsfullt att jämföra skandinaver med varandra rent estetiskt? Det går ju inte urskilja respektive nationalitet utifrån utseende, väl?

Nja, tycker det går ibland. En av killarna i Aha ser väldigt typiskt norsk ut, kan inte vara svensk. Lite mörkare kanske.
Citera
2018-09-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExpressK
Jag åkte till en studentstad i Norge med stor befolkning. Det chockade mig hur attraktiva/snygga tjejerna var där. Det går inte att jämföra med Sverige. Även om svenska befolkningen är attraktiva också så är norska befolkningen attraktivare.

Har det att göra med att studentstäder lockar snygga/attraktiva människor oavsett land? Är jag ensam med att tycka detta om Norge kontra Sveriges tjejer?

Så jag fattar inte detta med att norskar ser oss svenskar som attraktivare/snyggare? Har mer att göra med vilken befolkning som bor i staden?

Norrmän/norskor är mest attraktiva här i Skandinavien.

Maten är annorlunda samt retoriken, men en högmodig attityd bör norrmän försöka sudda ut då detta befläckar det vackra.

Har själv detta i blodet, och jag kan bara konstatera att Norge är ett väldigt fint land och för att göra det kort så är det ett bättre land än Sverige, men i mitt tycke överlag så gillar jag inte Skandinavien då retoriken är väldigt destruktiv, men ska haffa en utbildning sedan så blickar jag utanför Skandinavien.
Norge är det enda landet här i Skandinavien som faktiskt kan komma med något, Finland är nära men inte riktigt.

Men ska vi snacka om attraktiva kvinnor så är finskor väldigt nära norskor. Gillar deras attityd, de tar för sig fast endå förstår när de gör fel (finskor alltså).
Citera
2018-09-06, 22:28
Bannlyst
Citat:

Går alldeles utmärkt. Oroa dig inte över sådana åtskillnader.
Citera
2018-09-06, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Nja, tycker det går ibland. En av killarna i Aha ser väldigt typiskt norsk ut, kan inte vara svensk. Lite mörkare kanske.

Myt! Min mor är helsvensk. Folk trodde att hon var ryska utifrån det yttre. Så mörka drag hade hon.
Citera
2018-09-06, 22:38
Avstängd
Citat:
Myt! Min mor är helsvensk. Folk trodde att hon var ryska utifrån det yttre. Så mörka drag hade hon.

Det var inte det jag skrev. Hypotesen var att det finns ett typiskt norskt utseende, inte att svenskar inte kan vara mörka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in