Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-06, 21:16
Medlem
Tjyvass avatar
AFS genomför valspurt trots avslag i tingsrätten

Citat:
Anledningen är en planerad valspurt i Kungsträdgården på fredag, där staden inte längre vill låta partiet använda stora scenen. Det har fått AFS att vända sig till Stockholms tingsrätt, som på torsdagseftermiddagen avslog partiets begäran. Advokat Carl Ridderstråle företräder AFS.

Citat:
De skäl som Stockholms stad framfört, för att bryta det avtal som träffades med AFS i somras, är främst att partiet anklagas för hets mot folkgrupp vid ett torgmöte i Malmö nyligen. Men advokat Carl Ridderstråle anser att beslutet att bryta avtalet är politiskt.

– Det var inte bara på grund av den här påstådda händelsen i Malmö, då det skulle ha hetsats mot folkgrupp, utan det var framför allt de skäl som Stockholms stad angav i sitt pressmeddelande. Framför allt så lägger ju Karin Wanngård, i det pressmeddelandet, ut texten om vad hon menar är Alternativ för Sveriges politik. Och det framgår ju att hon ogillar den starkt och att det är den verkliga grunden för att man valde att agera på det här viset.

Citat:
Finansborgarrådet, socialdemokraten Karin Wanngård, har inte gått att nå för en kommentar.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7037695
Citera
2018-09-06, 21:20
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Anonyma skribenter på Flashback är såklart väldigt tillförlitliga.

Om jag inte missminner mig så kom Flashbacks samlade expertis i SD-tråden ytterst nära SD:s valresultat 2014. Närmare än de flesta (alla?) instituten.
Citera
2018-09-06, 21:20
Medlem
Uusmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
https://www.expressen.se/nyheter/enorma-pa-sociala-medier-osynliga-i-matningar/

Tre opinionsinstitut som gett AfS mindre än 1 procent får uttala sig i Expressen om hur litet partiet är. Sentio och Yougov, som ger partiet minst 1,5 procent, får inte uttala sig.

Obegripligt att Expressen så naivt fabricerar #fakenews.

Sov de under en sten under Brexit och Trump?!?!?
Citera
2018-09-06, 21:22
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Fan pinsamt att folk tar Demoskop och Expressen på allvar. JustinTrudeau lovar äta sin hatt om Demoskop har rätt och AFS bara får 0,2-0,3 %. Det är ju fan löjligt.
Citera
2018-09-06, 21:23
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Det är HELT OCH HÅLLET polisens fel att Nyköpingstorgmötet blev förstört. De skulle ha spärrat av torget med kravallstaket och separerat motdemonstranterna från området, precis som polisen gjorde i t.ex. Göteborg. Jävla snutamatörer.
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Polisen i Nyköping var otroligt svag med tanke på situationen som uppstod. Skandal! De lät ju folk gå tillräckligt nära för att spotta på företrädarna
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Jag kokar!!! Impotenta förklenade eller förhoppningsvis bara bakbundna poliser!!! Blattarna är ju tamefan som en hord djur, något är allvarligt fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Skandal i Nyköping. Vilket annat parti som helst och bråkstakarna i publiken hade blivit ihopbuntade och ivägkörda. Det är också nu feminister borde gå ut och förfasa sig över att Jessica O blev kallad hora!

Polisen tillät fysiska påhopp och att babbarna och vänstern fick gasta håll käften i kör under pågående tal. AfS'arna var inte garanterade någon säkerhet överhuvudtaget. Området kunde mer jämföras med en krigszon.
Polisen uppvisade en flathet och passivitet utan dess like.
Order uppifrån eller ej - det borde anmälas och bedömas som tjänstefel eftersom polisen i detta fall tillåter lagbrott (störande av mötesfriheten). Åhörare som faktiskt kommit dit för att lyssna till AfS politiska budskap kan inte haft mycket behållning eftersom det mesta dränktes totalt...

Jag vet inte om AfS själva kommer att anmäla detta men vem som helst som är missnöjd med polisens agerande kan göra en JO-anmälan:
https://www.jo.se/sv/JO-anmalan/
Citera
2018-09-06, 21:27
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T|N|X
När jag ser Nyköpingsmötet så undrar jag, vart är tårgasen och vattenkanonerna?

Rubber bullets...
Citera
2018-09-06, 21:37
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Som jag ser det är allt över 1 % en framgång. Över 2,5 % fantastiskt och över 4 % en jordbävning.

AfS stora kliv kommer 2022.

Jag är tämligen övertygad om att du inte behöver vänta så länge. Jag tror att AfS's väljarstöd ligger runt 2%. Vid det oundvikliga extravalet som sannolikt kommer hållas i samband med EU-valet 2019, kommer AfS garanterat ta plats i Riksdagen.

Det är dock av mycket stor vikt att se till att AfS får åtminstone 2,5% så att de får ekonomiskt partistöd.
Citera
2018-09-06, 21:38
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Min poäng var att med dessa kriterier kommer folk att sorteras efter etnicitet, vilket är vad etnisk rensning går ut på.

Fråga dig själv: Hur många norrmän tror du att AfS inte tycker passar in i det svenska samhället? Hur många somalier?

Fast det handlar om de som har ljugit för att få asyl, begått brott, misskött sig, levt på bidrag, inte lärt sig svenska. Etnicitet är ingen parameter som avgör, det är det som är det viktiga.
Citera
2018-09-06, 21:41
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Enligt Mattias Karlsson så ska man "tillgängliggöra svensk kultur" för dessa grobianer, det ska tydligen lösa problemen.

Just det. Kulturlotsar och sverigecenter i "särskilt utsatta områden".
Citera
2018-09-06, 21:42
Medlem
PrisonMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Jag är tämligen övertygad om att du inte behöver vänta så länge. Jag tror att AfS's väljarstöd ligger runt 2%. Vid det oundvikliga extravalet som sannolikt kommer hållas i samband med EU-valet 2019, kommer AfS garanterat ta plats i Riksdagen.

Det är dock av mycket stor vikt att se till att AfS får åtminstone 2,5% så att de får ekonomiskt partistöd.
Det där ekonomiska stödet är väl inte så mycket, tror Fi fått 350000 det här året. Det räcker för att avlöna en halvtidstjänst.
Citera
2018-09-06, 21:46
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Om jag skall vara ärlig om AfS:s företrädare: Savages.

För oss som inte drabbats av Stockholmssyndromet är det uppenbart att det är AfS' motståndare som är savages.
Citera
2018-09-06, 21:58
Medlem
FarbrorAgges avatar
Här är invandraren som SPOTTADE på Gustav Kasselstrand idag under torgmötet i Nyköping.

https://twitter.com/AfS_riks/status/1037788592196804609?s=20
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in