2018-09-06, 16:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Kan det finnas en möjlighet att denna Fenel*us är mannen som intervjuades i radion och var rädd för att hans namn skulle dyka upp på tråden ?

Ja det är klart att det finns en möjlighet, så länge identiteten på "pilot" inte är fastslagen så är det här en öppen historia.
Citera
2018-09-06, 16:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Okej PUdelfrillan - du har redan klargjort att du inte vill att vi ska diskutera något kring PU. Men håller du med om principen? Att det är bättre att försöka bli mer specifika än att sväva ut i det blå med diverse teorier?

Ja, ju mer specifikt desto bättre och all matnyttig info som går att få fram är givetvis att föredra framför nya utsvävanden i div. teorier.
Citera
2018-09-06, 17:27
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej det är definitivt ingen oskyldig flört som har förstorats upp av oss här i tråden. Vi går ju endast på vad som har berättats om "mannen med pilotglasögon" i radioserien och dom uppgifterna kommer ju i sin tur ursprungligen från polisen.

Däremot, så är det väldigt troligt att flirtandet på stadt initialt uppfattades som helt oskyldigt av dom vittnen som polisen hörde direkt efter försvinnandet och i synnerhet av dom vittnen som kände HA och "mmpg".

Men eftersom den här personen av någon märklig anledning inte bedömdes vara intressant överhuvudtaget på ett tidigt stadie, (trots vittnesmålen från stadt) så talar det starkt för att det här är någon som man aldrig skulle missstänka för att kunna vara inblandad i försvinnandet, gissningsvis en väldigt nära vän till Helena.
Men nu när åren har gått så är det tydligt att man från polisens sida ser på det här med helt andra ögon än man gjorde inledningsvis.
Tack för redogörandet.Jag hade en helt annan vision av kvällen då man läste om hur pilot typ klängde på Helena hela kvällen.
Citera
2018-09-06, 17:51
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Måste säga att jag tycker vi behöver rycka upp oss i tråden. Försöka söka större del av fakta (mer specifik) kring redan kända händelser, snarare än att spendera ändlös tid åt att sätta ihop händelseförlopp och teorier.

Till exempel:

- Det sägs att BW mfl gick på en fest i radbyn. Var någonstans då i radbyn? Hos vem? Vilka fler var där? Finns det någon i tråden som var på samma fest? Eller känner ni någon som var där?

- Vilka var på efterfesten på ekudden?

- Vilka tränade på Mickes Gym som är nämnda i tråden? Kom ihåg att det inte var lika vanligt att "gymma" i början av 90-talet, så det borde inte vara omöjligt att i alla fall börja med de nämnda i tråden. HA, PU tränade där, vilka mer?

En del svar på dina frågor finns ju redan i tråden. Festen i Radbyn påstås ha varit hos Håkan Jylhä, i övrigt har det inte nämnts så mycket om denna fest utöver att BW o Shane P påstås ska ha varit där. Det går väl att kontakta HJ, någon som är bekant med mannen.

På Ekudden festades det väl hela kvällen. Bröder Tanos*, CQ, ML, KL, DL har nämnts.

Per Nielsen har sagts träna på Mickes.
Senast redigerad av Xeitum 2018-09-06 kl. 17:59.
Citera
2018-09-06, 17:59
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Kan det finnas en möjlighet att denna Fenel*us är mannen som intervjuades i radion och var rädd för att hans namn skulle dyka upp på tråden ?

Kan vara bra att igen ta upp o vädra den här pedofilen lite. Han påstås ha varit på Stadt aktuell kväll, ska haft båt på Ekudden, hade/har glasögon (kan ha varit pilotmod), taskigt förhållningssätt gentemot tjejer, sommarstuga på Torsö. Har också en yngre bror, nu när det varit på tapeten med en brödraduo som inblandade å la GW's teori.

Det som är dåligt klarlagt är väl hans umgänge.
Citera
2018-09-06, 18:27
Medlem
FedupFlorences avatar
Finns det någon DN-prenumerant som kan klippa ut det väsentliga ur den här artikeln? Har snöat in en stund på gärningsmannaprofilen.

https://www.dn.se/arkiv/inrikes/mariestadsfallet-ny-metod-utpekar-bekant-till-forsvunnen/
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-09-06 kl. 18:40.
Citera
2018-09-06, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
En del svar på dina frågor finns ju redan i tråden. Festen i Radbyn påstås ha varit hos Håkan Jylhä, i övrigt har det inte nämnts så mycket om denna fest utöver att BW o Shane P påstås ska ha varit där. Det går väl att kontakta HJ, någon som är bekant med mannen.

På Ekudden festades det väl hela kvällen. Bröder Tanos*, CQ, ML, KL, DL har nämnts.

Per Nielsen har sagts träna på Mickes.

Ok - tack så mycket

Svårt att ha koll bakåt i tråden när så mycket består av internt bråk...
Citera
2018-09-06, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyklisten99
Nej jag var inte på Stadt just den aktuella kvällen. Men känner många som var där.

Har du något att delge tråden? Ex. vilka som fanns nära Helena inne på Stadt, vilka av de namn som diskuteras som var där osv
Citera
2018-09-06, 19:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Kan vara bra att igen ta upp o vädra den här pedofilen lite. Han påstås ha varit på Stadt aktuell kväll, ska haft båt på Ekudden, hade/har glasögon (kan ha varit pilotmod), taskigt förhållningssätt gentemot tjejer, sommarstuga på Torsö. Har också en yngre bror, nu när det varit på tapeten med en brödraduo som inblandade å la GW's teori.

Det som är dåligt klarlagt är väl hans umgänge.

Man kan kanske börja med att ta reda på vart dessa bröder bodde vid tidpunkten för försvinnandet, det kan ju hända att dom bodde "en bit utanför stan".
Citera
2018-09-06, 20:29
Medlem
Just nu är mina huvudkandidater KM + PU.
Detta för att trådens mest aggressiva skribent gjort VÄLDIGT mycket för att försöka avleda från dessa.
Citera
2018-09-06, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Just nu är mina huvudkandidater KM + PU.
Detta för att trådens mest aggressiva skribent gjort VÄLDIGT mycket för att försöka avleda från dessa.

Just den inställningen gör att inget går framåt.
Bättre att hålla sej utanför det man anser inte hör hit.
Låta uppgifter och info leda till vad man tror och inte andra skribenters attityd.
För min del ser jag inte detta som något lag man hejar på...Ungefär som man är för eller emot något...fattar inte den inställningen..
Försöker prova olika teorier i olika sammanhang och påståenden. Frågetecknen styr dit man vill gräva mer inte olika skribenters åsikter och attityder.
Citera
2018-09-06, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Just den inställningen gör att inget går framåt.
Bättre att hålla sej utanför det man anser inte hör hit.
Låta uppgifter och info leda till vad man tror och inte andra skribenters attityd.
För min del ser jag inte detta som något lag man hejar på...Ungefär som man är för eller emot något...fattar inte den inställningen..
Försöker prova olika teorier i olika sammanhang och påståenden. Frågetecknen styr dit man vill gräva mer inte olika skribenters åsikter och attityder.
Vad grundar du det på?
Denne aggressive trådskrivare har ju dessutom avfärdat flera andra trådskrivare på grund av att de flesta valt att inte hänga på dennes tåg och försöka tjata in i tråden att dessa skulel tillhöra något sorts team. Attityden därifrån var betydligt mycket tråkigare än det jag just skrev.

Då hade du inga invändningar på eventuell inställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in