Citat:
Det är helt klart frustrerande att de inte åkte på larmet. Ok att de inte fick information om exakt plats, men enligt uppgift har Örebropolisen minst 2 bilar i tjänst en vardagsnatt, och i polisens loggade händelser för 14/5 registrerades den sista utryckningen vid 20-tiden.
Helt klart ett misstag, och visst, sådana sker.
Men, det som stör mig mest med detta är att man inte gjorde kopplingen morgonen efter när man åkte till samma område för att undersöka larm om en försvunnen person ett stenkast därifrån. Och ansåg det så allvarligt att man inom några timmar höjde misstanken till människorov och anhöll en person, också denne boende i samma område.
Jag fattar faktiskt inte hur detta är möjligt. Samtalet kopplades till lokalpolisen (som troligtvis antecknade detta) på natten, men det glömdes bort till morgonen därpå!? Och kommande 5 dagar, tills vittnet själv ringer och påminner.
Finns det en anmälan om tjänstefel bör den fasiken handla om detta. Hade jag varit anhörig hade jag gått i taket.
Helt klart ett misstag, och visst, sådana sker.
Men, det som stör mig mest med detta är att man inte gjorde kopplingen morgonen efter när man åkte till samma område för att undersöka larm om en försvunnen person ett stenkast därifrån. Och ansåg det så allvarligt att man inom några timmar höjde misstanken till människorov och anhöll en person, också denne boende i samma område.
Jag fattar faktiskt inte hur detta är möjligt. Samtalet kopplades till lokalpolisen (som troligtvis antecknade detta) på natten, men det glömdes bort till morgonen därpå!? Och kommande 5 dagar, tills vittnet själv ringer och påminner.
Finns det en anmälan om tjänstefel bör den fasiken handla om detta. Hade jag varit anhörig hade jag gått i taket.
Det är den nya och rockigare polisen. Ingen samordning, inget samband, ingen överlämning, ingen preppning. Man lägger alla ansträngningar på debriefing, eftersläckning och stämning.
Här var man rädd för samkörning av register och konstant övervakning. Men det är liksom bara en kuliss. Det är ingen som bryr sig.
Springare jobbar ju extra också verkar det. Politiskt.... Eller vad man ska kalla det. Hälften rock och hälften Peter flack. Prima lunchunderhållning till snittar o härlig stämning.