2018-09-06, 07:01
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det enda vi kan vara säkra på med JL är att Seb hade varit begravd i Sibirien. Underbart att slippa Jörgen.

Poya å andra sidan behöver lugna ner sig lite mer rotationer och startelve-förändringar, inget fel med lite kontinuitet. Spelare som DBW och Paka skall spela om dom inte är otillgängliga för spel, jag vet inte riktigt när vi hade en så bolltrygg och tekniskt begåvad spelare som Paka i blåvitt senast, men det var ett tag sedan, bara han får vara hel nu.

Jag säger som jag sagt hela tiden, DBW är en spelare och människa jag gillar skarpt men det är svårt att se vem av våra andra mittbackar han skall peta. Speciellt om vi kör fyrbackslinje. Med tre mittbackar är det större chans såklart.
Det är omöjligt att peta Starfelt och även Calisir faktiskt även om den sistnämnde där inte var kanon senast (vem var det förresten, inte ens vi på en glödhet bortaläktare) men dom två får ändå ses som givna.

Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
I Pakas fall handlar det nog om att skynda långsamt. Det är bara att se vilka skadebekymmer han haft senaste åren, man vill nog inte stressa honom för mycket.

Dessutom ska man nog ha i åtanke att förutom skynda långsamt rent generellt med Paka har det varit två raka matcher på plastaskit, och att det sliter mer är ju ingen hemlighet varvid man tveklöst inte valt att chansa med honom. Hade det inte sett så illa ut som det gjorde senast hade han säkerligen fått ännu mindre speltid.

Helt rätt att ta det lugnt där dock. Vi har inget behov av att chansa för mycket där.
Som skrivits i tråden så gynnas han nog enbart av en riktig försäsong innan han är åter till 100% inför 2019.

Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Två bärs är sån brutal dagsformsgräns. Det är ungefär vad jag och alla jag känner sätter gränsen på vad man kan dricka och sedan köra. Men två stora snabba och sedan sätta sig i bilen funkar inte. Två stora över en hel middag är toklugnt.

Jag har inga problem med att folk tar några öl till en middag men att tro att man kan köra efter två stora starka är ju direkt felaktigt. Sedan att man inte känner sig direkt full är en helt annan femma.
Ska man köra bil skall man helt enkelt inte ha druckit innan, väldigt enkel regel.
2018-09-06, 12:01
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wild.Bill
Blev jävligt omtyckt i AIK under sin korta tid!

Ja, för att anpassa sig där behövde han nog klara av en hel del sexistiska saker såsom galge i röven osv.
2018-09-06, 12:30
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag tyckte Dif gjorde rätt som spelade Erik Johansson framför backlinjen mot Hammarby. Liknade AIKs spel lite grann med Adu framför. Johansson är också skicklig offensivt och bör väl kunna fortsätta i den rollen.

Men lite frågor som behöver lösas för att man ska fortsätta spela 4-3-3.

- Hur blir spelet när man ska föra matcherna? Ulvestad och Walker är inte kreativa nog för att luckra upp lågtstående försvar.

- Ytterbackar offensiva nog? Nu när Une-Larsson spelar ytterback så blir det lite avigt.

- Kvalité nog längst fram? Kozica var okej men har varit en besvikelse under året. Dessutom kommer Mrabti lämna som bosman, hur motiverad är han?

Kul att fundera över andra lag ibland, men där tror jag utmaningarna ligger om man fortsätter med samma system.

Jag tror både Johansson och Ulvestad är bollskickliga nog att tillföra framåt. Det har de visat. Om de desutom växlar med att gå upp/framåt under anfall så blir det bra.

Ja, det är bara August som tillför nåt offensivt, utom på fasta. Hade gärna sett Andersson där istället. Till skillnad från Gunnar och Une så går Andersson framåt.

Mrabti verkar inte ge 100. Snarare 85-90. Dock har Badji kommit ugång, och i en roll som ensam anfallare med uppvackning tror jag vi kommer se ett par mål till från honom. Grym utveckling.

Bärkroth ska också in och på riktigt visa vad han kan.
2018-09-06, 15:54
Medlem
snillet_1s avatar
BP-soppan växer i omfång och mustighet. Först Majstorovic som angriper Billborn, sen Bajram Ajeti som hävdar att "Majsan" ljuger:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/7lOdw4/majstorovic-rasar--mot-bajens-tranare
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/7lOdW8/ajeti-majstorovic-sager-inte-sanningen

Sjukt klumpigt hanterat. Trist att se ändå, de har ändå haft en seriös framtoning tidigare jämfört med typ Dalkurd, AFC och så vidare. Det här liknar en sån klubb mer. Pajas-varning helt enkelt.
Senast redigerad av snillet_1 2018-09-06 kl. 16:00.
2018-09-06, 16:47
Medlem
Wild.Bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
BP-soppan växer i omfång och mustighet. Först Majstorovic som angriper Billborn, sen Bajram Ajeti som hävdar att "Majsan" ljuger:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/7lOdw4/majstorovic-rasar--mot-bajens-tranare
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/7lOdW8/ajeti-majstorovic-sager-inte-sanningen

Sjukt klumpigt hanterat. Trist att se ändå, de har ändå haft en seriös framtoning tidigare jämfört med typ Dalkurd, AFC och så vidare. Det här liknar en sån klubb mer. Pajas-varning helt enkelt.
Dags att skicka Majsan. Får se vad BP gör då det här måste vara nytt territotie för dem också. Även om pennalism lär vara ingrott i föreningen sen länge ...
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ja, för att anpassa sig där behövde han nog klara av en hel del sexistiska saker såsom galge i röven osv.
Tror du fått det om bakfoten.
2018-09-06, 18:32
Medlem
snillet_1s avatar
Och där lämnade Majstorovic BP:

Citat:
Daniel Majstorovic lämnar Brommapojkarna.

Enligt uppgifter till SportExpressen har sportchefen sagt upp sig från klubben.

Huvudanledningen som han angett är att han inte kan stå bakom ett par händelser som skett i klubben de senaste dagarna.

Att Majstorovic lämnar BP väntas offentliggöras inom kort.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/majstorovic-lamnar-klubben-omedelbart/
2018-09-06, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Jävlar vilket rövhål Majstorovic verkar vara. Tänka sig att han en gång i tiden ansågs vara en glädjespridare och perfekt truppspelare i landslaget.
...och där var han ute.
"Tripp, Trapp,..."
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/21xBxx/bekraftat-majstorovic-lamnar-bp

Edit: Tvåa på den
2018-09-06, 18:57
Medlem
landofmoronss avatar
Oj oj oj, får hoppas bp har en backup-plan annars ser det inte ljust ut.

Är Nanne fortfarande sjukskriven för övrigt?
2018-09-06, 20:00
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
...och där var han ute.
"Tripp, Trapp,..."
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/21xBxx/bekraftat-majstorovic-lamnar-bp

Edit: Tvåa på den

Då får nog Maestorovic leta sig utomlands igen om han vill ha ett jobb inom den närmsta tiden.

OT men vill minnas att när han var sportchef i Grekland så sparkade han tränare väldigt frekvent. När han fick frågor om detta sa han typ att det var en annan kultur där och man sparkar tränare väldigt lätt där. Så han hade ingen skuld i det. Idiot.
2018-09-06, 20:02
Medlem
junazs avatar
Majstorovic alltså, vad är det för jäkla tomte egentligen?
2018-09-06, 20:20
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Har BP 7 anonyma svarta pussies utan balls i truppen?
2018-09-06, 20:20
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Mjo. En lite rolig detalj är ju att han enligt egen utsago varit lite av en mentor för spelare i BP som fått utebliven speltid. Vilken jävla förebild han är på den punkten

Annars är hela soppan i BP rentav pinsam, att Majstorovic verkar ha ignorerat Pimentas metoder är skamligt och självfallet är hans motsvar att han inte kände till detta..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in