2018-09-06, 16:11
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad ser du för "nazism" i den artikeln?

Haha, vilken jävla artikel. Att de ser "nazism" förvånar mig inte alls. De har väldigt snabbt gått och blivit helt sjuka i huvudet av någon anledning. Att plocka bort folk är ju i princip hela deras egna politik.

Jag förstår om de måste reagera och uttrycka en oro över det för att skydda sitt egna politiska kapital, men att skrika så rabiat som det gjort de senaste veckorna saknar motstycke.
Citera
2018-09-06, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glacke

Med tanke på att du har överlägset flest inlägg i tråden tycker du väl inte att det är "totalt ointressant"?
Reimers är totalt ointressant. Det kunde ha varit någon mer namnkunnig. Men själva diskussionen om att någon vill äntra den havererande skutan så här i valrörelsens slut med den trötte kaptenen Åkesson vid rodret är intressant.
Citera
2018-09-06, 16:39
Medlem
Mooskys avatar
Weimers är en av grundarna till nätverket Engelbrekt.
http://web.archive.org/web/20070209093357/http://www.engelbrekt.org/#a10

Det finns inget farligare än religiösa fanatiker, som Weimers.
Han har alltså valsat runt bland olika partier, och den här gången inte meddelat Adaktusson vilket anses vara oseriöst, och så gör man bara inte. Förtroendet för honom kan inte vara direkt högt.
Citera
2018-09-06, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det var då ingen underdrift... Att SD inte kunde rota fram åtminstone en (1) kandidat med grundläggande förståelse för hur EU funkar är minst sagt märkligt.

Det har ju alla idag. EU fungerar inte alls. Det har provats förut men Sovietunionen föll den med.
Citera
2018-09-06, 16:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Weimers är en av grundarna till nätverket Engelbrekt.
http://web.archive.org/web/20070209093357/http://www.engelbrekt.org/#a10

Det finns inget farligare än religiösa fanatiker, som Weimers.
Han har alltså valsat runt bland olika partier, och den här gången inte meddelat Adaktusson vilket anses vara oseriöst, och så gör man bara inte. Förtroendet för honom kan inte vara direkt högt.

Valsat runt? Han har varit medlem i KD sedan 1998. Han gick med i KD när han var 16 år.
Citera
2018-09-06, 17:03
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det här blev lite deja vu för mig, känns som att svarta katten i Matrix gått förbi två gånger... hade inte han redan gått över till SD sedan länge?

Ni som suckar fattar nog inte vilken typ av värvning detta är. Han är inte ett affischnamn, han är en konservativ Schlingmann. En politisk ingenjör, inte en estradclown.

Mycket inflytelserik, om man får tro denna Torbjörn Nilsson-text från i vintras:

Expressen: ”Nu kopierar alla Charlie Weimers idéer

Precis detta. Det här är en mer betydelsefull värvning än vad många tycks förstå (till stor del korkade 90-talister som inte kan någonting om svensk politik).

Hanif Bali är stort namn, men de som gillar Hanif Bali röstar redan på Sverigedemokraterna. Vad hade det haft för betydelse? Människor är alldeles för fixerade vid "affischnamn".

Weimer är välutbildad, inflytelserik och har sunda värderingar. Precis vad ett parti som Sverigedemokraterna behöver som länge, och än idag, har stämpeln "lågintellektuella hobbypolitiker".

För egen del så var detta avgörande för hur jag kommer rösta i valet.
Citera
2018-09-06, 17:20
Medlem
Så otroligt ointressant. Och detta får SD:are att gå i spinn? Vilken desperation. Vilket magplask. jag trodde att det skulle vara något stort och sedan blev det bara det här.

Behöver inte ens känna oro. Vidare till intressanta nyheter.
Citera
2018-09-06, 17:20
Bannlyst
kanske har dom värvat Stefan Löfven? :P
Citera
2018-09-06, 17:22
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Så otroligt ointressant. Och detta får SD:are att gå i spinn? Vilken desperation. Vilket magplask. jag trodde att det skulle vara något stort och sedan blev det bara det här.

Låter mer som du tog åt dig som fan med tanke på att du var tvungen att springa in här och skriva av dig. Jävla tönt
Citera
2018-09-06, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight

Håller med. Charlie Weimers? Så här i valrörelsens sista dagar. Totalt ointressant. Jimmie & stolpskotten är desperata.
Citera
2018-09-06, 17:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Håller med. Charlie Weimers? Så här i valrörelsens sista dagar. Totalt ointressant. Jimmie & stolpskotten är desperata.
Vad skulle dom vara desperata över? Sina rekordsiffror?
Citera
2018-09-06, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad skulle dom vara desperata över? Sina rekordsiffror?
Vilka rekordsiffror? Mig veterligen så är valet på söndag.

Vilken opinionsundersökning väljer du idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in