2018-09-06, 07:20
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Jag håller med om att östgöten Danielsson kan vara en fullt möjlig värvning. Men om så är fallet så antar jag att han måste ha lovats valbar plats på riksdagslistorna. Jag är osäker på hur sådant funkar så här nära inpå valet.

5 namn på centerpartiets lista är struket. Vem var det?

https://data.val.se/val/val2018/valsedlar/R/rvalkrets/05/valsedlar.html#id0004
Citera
2018-09-06, 07:22
Medlem
bombaccis avatar
Det är knappast Göran Persson. En gammalt statsminister har ingenting att tjäna på att byta parti och få sitt rykte nedsmutsat. Många gånger när Sd ska komma med en ” stor” nyhet så är det ju någon okänd bloggare eller någon fritidspolitiker eller någon som sitter i typ kommunfullmäktige i typ Gnesta.

Om personen byter sida nu så kommer personen ju att tappa sin riksdagsplats förmodligen ( listorna är ju satta sedan länge). Hoppas lite på Bali jag med men mest för att jag vill få rätt när jag diskuterat med moderat gubbar har jag sagt stt han har ett kränkande och Sd språkbruk. Detta har de inte velat kännas vid med är det han så fick jag rätt igen
Citera
Medlem
Schnyggves avatar
Tror också att vi senare idag kommer tänka, jaha?? Vem? men hoppas innerligt på någon riktig profil! Bali hade ju vart underbart, likaså Skyttedahl hade ju vart fint, hon är skarp, och dessutom kvinna, det behövs! Heberlein gillar jag också...

Förbereder mig för antiklimax, men väntar spänt! Kan ändå inte släppa Mira Aksoys Tweet i samband med hennes övergång, att fler från M är på väg till SD...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muppliberal
Ska bli intressant att se, oavsett om man röstar på SD eller ej.

Vad ska ni skåla i på valnatten?

Gravöl. Svetsarn kommer sitta kvar med stöd av V, MP och C. Alliansen splittras och M lägger sig platt igen.
Citera
2018-09-06, 07:23
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Lite pinsamt att man tar in karriärpolitiker o kappvändare som flyr som råttor från sjunkande skepp. Snart är hela partiet infiltrerat av karriärpolitiker från sjuklövern.

AFS blir ett mer övertygande val för varje dag.

Om man gillar rasism och nazism så ja. Men då spelar det väl ingen roll vilka som är med i SD?
Citera
2018-09-06, 07:24
Medlem
von Hindenburgs avatar
Får inte ihop detta. Varför skulle någon gå över till SD just nu när listorna är spikade?
Citera
2018-09-06, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
5 namn på centerpartiets lista är struket. Vem var det?

https://data.val.se/val/val2018/valsedlar/R/rvalkrets/05/valsedlar.html#id0004
Det där är rikslistan så kanske han muslimen i Göteborg som umgicks med Grå Vargarna?

Danielsson står kvar på den lokala listan, men för långt ned för att vara valbar.
Citera
2018-09-06, 07:28
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Får inte ihop detta. Varför skulle någon gå över till SD just nu när listorna är spikade?

Tror att det är just därför.

Gissar på en profil som inte står med på sitt nu nuvarande partis lista. SD har nog inga problem att rekrytera en sådan person och betala en hygglig lön tills nästa val.

Glöm Hanif, han är med på M:s lista. Skulle han byta parti nu är hand politiska karriär över.
Citera
2018-09-06, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg

Kan man inte kuppa sig in i riksdagen genom sitt gamla parti? Säg att Bali skulle uppmana sina fans att rösta på SD. Stryks han från M:s lista då eller vad händer?
Citera
2018-09-06, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt

Gissar på en profil som inte står med på sitt nu nuvarande partis lista. SD har nog inga problem att rekrytera en sådan person och betala en hygglig lön tills nästa val.

Glöm Hanif, han är med på M:s lista. Skulle han byta parti nu är hand politiska karriär över.

Kan han inte komma in via M då?
Citera
2018-09-06, 07:32
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Det där är rikslistan så kanske han muslimen i Göteborg som umgicks med Grå Vargarna?

Danielsson står kvar på den lokala listan, men för långt ned för att vara valbar.

Ja det var nog den grå vargen. Danielsson har ledsnat på att skuffas undan. Hoppas han tar med sig några tusen.
Citera
2018-09-06, 07:34
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt

Kanske Ann Heberlein. Hon kandiderar visserligen för M och står väl med på listan.
F.ö är den nyheten borta från Aftonbladet. Den fanns där tidigt i morse. Tror dom att det inte kommer fram bara för Aftonslasken inte rapporterar. I TV1:nyhetsmorgon har det inte nämnts heller. Bara massa skitprat om SD. Man vill spy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in