2018-09-05, 22:40
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freshboy
Smart att dela upp invandringsfrågan i två delar, både invandring och integration. Fortfarande ohotad etta om de skulle vara en, på 27.

Miljö kan man dela upp i två, den ena förgiftning och den andra klimatet, om man vill manipulera åt andra hållet och hålla miljöfrågan borta från debatter etc.

Men ärligt talat, vilka av de andra faktorerna påverkar inte invandringen? Samtliga.

Etablissemanget slår knut på sej själva de sista dagarna. Helt otroligt vad de hittar på för att sänka stämningen för Sverigedemokratiska väljare. Hoppas det genomskådas. Det är vidrigt hur lågt de kan sjunka.
2018-09-05, 22:45
Medlem
Oavsett om dom ligger på 16 eller 30% så gör dom en usel valrörelse.

Dom hade världens chans att basunera ut att dom skulle bli sveriges STÖRSTA parti. Den tanken lämnar avtryck hos folk och ger mod till folk som är rädda för grupptrycket.

Islam ropas ut över växjö och inte ett pip yttras om det.

Är man så här anonym inför valet så fattar jag inte hur dom tänker.
2018-09-05, 22:46
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Varför det? Jag är inte 13 år och lägger ingen bajsnödig prestige i huruvida mitt tidsdödarkonto på flashan får rätt eller fel. Det är egalt. Jag söker inte jobb som spåkärring.

Om jag läst vibbarna fel och SD tvärtom brakar rakt genom 30%-taket så är det väl skitbra, eller tycker du jag ska böla över att verkligheten inte ville anpassa sig efter min gissning? Låter som en märklig prioritering. Förra gången hade jag en stabilt positiv och trygg magkänsla kring hela grejen och trodde på 15%. Denna gång säger magkänslan att tåget har spårat ur. Att nåt har gått jävligt snett under ytan. Dock är de sista 3-4 dagarna en evighet så än kan det vända uppåt.
Kan du utveckla detta, hur kommer det sig?
2018-09-05, 22:50
Medlem
Tråden har hakat upp sig med en evighetsdiskussion huruvida Yougov eller SIFO eller annat OI ligger närmast, utan att något nytt skrivs. SD-anhängarna tror på de högsta siffrorna och Anti-SD på de lägsta och så kivas man om och om igen.

Det är val om fyra dagar. Lägg tiden och energin på att övertala släkt och vänner att rösta SD, istället för att spilla krut på att 18-procentarna i tråden ska tro på 25%. Svaret får vi ju ändå snart.
2018-09-05, 23:08
Medlem
freshboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Babbar från afrika och mellersta östern är tillsamman med svenska 80-100 åringar är en formidabel röstmassa. Därför går det inte att räkna bort S. Om dessa massor utsätts för skyddsjakt till nästa val då får Sd sina 50%. Nu vet jag inte svårt att gissa. Ingen kan annat än gissa. Men tror ändå på 25% det är halvvägs till makten.
Jag tror många invandrare i dagens Sverige är rädda för en fortsatt hög invandring. Många av dem inser att om inflödet av bidragstagare fortsätter som tidigare, då kommer välfärdsstaten att krascha, vilket inte är optimalt även för invandrare som själva går på bidrag.

Då kan en invandrares röst på SD vara en röst på fortsatta skapliga bidrag. Visst, risken finns väl för ett radikaliserat SD som börjar med repatrieringsprogram, men detta skall då vägas mot risken att det inte finns några bidrag kvar att få.
2018-09-05, 23:13
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Etablissemanget slår knut på sej själva de sista dagarna. Helt otroligt vad de hittar på för att sänka stämningen för Sverigedemokratiska väljare. Hoppas det genomskådas. Det är vidrigt hur lågt de kan sjunka.
YouGov släppte en mätning nu ikväll om vilken som är väljarnas viktigaste fråga.
Miljö hamnade först på 7de plats.
Citat:
Sjukvården som viktigaste fråga följs av flykting- och invandringspolitik, där 45,8 procent av väljarna tycker är en av de viktigaste frågorna just nu. På en tredje plats återfinner vi kriminalitet, som 34,5 procent tycker är en av de viktigaste frågorna.
Detta bekräftar att YouGov lever i verkligheten och Pk instituten i samklang med media kampanjar för Mp.
2018-09-05, 23:15
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Senaste Yougov som de flesta lutar sig emot sträckte sig inte över Söndagen. Det var en viktig dag för SD.

Samtidigt mycket som hinner hända emellan på en hel vecka med två kommande slutdebatter i TV4 och SVT som kommer ha stor betydelse för opinionen. Även Sverigedemokraternas avslutning på valturnén med torgmöten kan få stor betydelse om spektakulära och intressanta saker händer dom sista dagarna här framöver med avslutning i Stockholm på lördag kväll.
2018-09-05, 23:18
Medlem
8711s avatar
Citat:
Yougov: Här är väljarnas viktigaste frågor i valslutspurten

Mer än hälften av väljarna tycker att sjukvården är en av valets allra viktigaste frågor. Det visar Yougovs sista opinionsmätning inför valet.

52,3 procent av väljarna ser sjukvården som en av sina tre viktigaste valfrågor, enligt opinionsundersökningen från Yougov som görs på uppdrag av Metro. Det är en ökning från 47,5 procent i augusti, en siffra som är statistiskt säkerställd.

Sjukvården har varit väljarnas viktigaste fråga i samtliga Yougovmätningar sedan november 2017.

Sjukvården som viktigaste fråga följs av flykting- och invandringspolitik, där 45,8 procent av väljarna tycker är en av de viktigaste frågorna just nu. På en tredje plats återfinner vi kriminalitet, som 34,5 procent tycker är en av de viktigaste frågorna.

https://www.metro.se/artikel/yougov-h%C3%A4r-%C3%A4r-v%C3%A4ljarnas-viktigaste-fr%C3%A5gor-i-valslutspurten
2018-09-05, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
YouGov släppte en mätning nu ikväll om vilken som är väljarnas viktigaste fråga.

Detta bekräftar att YouGov lever i verkligheten och Pk instituten i samklang med media kampanjar för Mp.
Ja återigen, Ipsos 13% svarsfrekvens talar sitt tydliga språk.
2018-09-05, 23:21
Medlem
8711s avatar
Sverigedemokraterna i Yougovs sista mätning.

24,8%

15,8% Kvinnor.
32,9% Män.
21,7% 18-34 år.
25,4% 35-54 år.
26,4% 55+ år.
22,5% Storstad.
26,2% Övriga Sverige.
2018-09-05, 23:22
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freshboy
Smart att dela upp invandringsfrågan i två delar, både invandring och integration. Fortfarande ohotad etta om de skulle vara en, på 27.

Miljö kan man dela upp i två, den ena förgiftning och den andra klimatet, om man vill manipulera åt andra hållet och hålla miljöfrågan borta från debatter etc.

Men ärligt talat, vilka av de andra faktorerna påverkar inte invandringen? Samtliga.
Well spotted.
2018-09-05, 23:26
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you

Det här valet kommer gå till historien som den absolut mest genomkorrupta valrörelsen. Opionsinstituten har lagt in en helt ny växel.

Hur går det ihop att Miljön är den viktigaste frågan när miljöpartiet hamnar någonstans mellan 3.5-5% i valet? Det hade varit intressant att höra hur de resonerar kring det den 10 september.
Senast redigerad av ricardo22 2018-09-05 kl. 23:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in