Citat:
Men vem skall egentligen rösta på dom? De flesta partier har något som tilltalar tillräckligt med väljare, men vad har L? EU? Det är väl inte den hetaste frågan i Sverige direkt, svenskar överlag är väl förvisso tyvärr relativt EU-vänliga men jag tror knappast att gemene man vill ge EU mer makt.
.
.
Undrar samma sak, vem fasen vill rösta på (L) igen? De tog position i skolfrågan med att ta bort flum etc vilket var smart, men gjorde ju inga större framsteg på åtta år. Nu pratar de EU, men vi är redan med i EU och det är bara V och SD som vill gå ut. De borde trilla ut men attraherar tydligen fortfarande lärare
Citat:
Tycker det har varit svårt att hålla koll på alla mätningar och mitt intryck har varit en svag nedgång för SD.
Citat:
Stämmer väl med mina senaste EGNA prognoser.
29.x% blir det. Ska jag halvgardera så säger jag 30.x Och med helgardering så tar jag även med 28.x.
Opinionsunderöskningarna som de formligen gödslar med nu inför valet skulle lika gärna kunna handla om väderprognosen inför sommaren 2019.
Bara brus och försök till opinionspåverkan.
29.x% blir det. Ska jag halvgardera så säger jag 30.x Och med helgardering så tar jag även med 28.x.
Opinionsunderöskningarna som de formligen gödslar med nu inför valet skulle lika gärna kunna handla om väderprognosen inför sommaren 2019.
Bara brus och försök till opinionspåverkan.
Tycker 29% är lite för optimistiskt. Allt över 24% räknar jag som ett kanonval. Tror dock på 22-24
Citat:
Instämmer.
drömmen vore om MP och L åkte ur samt att C åkte ner på runt 6% men jag förstår ju själv att det är mer eller mindre omöjligt att alla hen-talibaner skulle gå till S eller byta till ett mer normalt parti.