Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-05, 22:33
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Ska de fortfarande ta upp i breaking news eller ska jag gå till början av programmet?

Fyfan jag gillade Filip och Fredrik, de har ju senaste åren blivit på riktigt mentalt sjuka av PK-bubblan de lever i. De sitter nu och håller framme olika skyltar med ord och filip ska gissa om detta är ett ord som man får säga eller inte, sen är det någon bög som har svaret om det är ok eller inte herregud.

Gå tillbaka till början. Det var ca 5 min in i programmet.
Citera
2018-09-05, 22:34
Medlem
StuGs avatar
Och nu tar de upp Kiwiandthedogboys 😁
Som nazister förstås... 😶
Citera
Medlem
robotguras avatar
Tack för den gratisreklamen Kanal 5.

Exakt-mannen gick från en mem till nationell tv på några veckor.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Sluta tramsa. Kolla 3 torgmöten. VVäxjö, Malmö o Uddevalla tex. Snart inser du att det är Sveriges vettigaste politiker. Får SD att framstå som bonniga och skrajja.

Om du tror att jag kritiserar AfS utan att ha satt mig in i deras politik har du fel. Jag har förmodligen sett på fler torgmöten än de flesta i den här tråden.

Att en del av dem har en kompetent och sympatisk framtoning betyder inte att de står för vettiga eller sympatiska idéer. Man måste lyssna på vad politiker faktiskt säger, inte bara på hur de säger det.
Citera
2018-09-05, 22:35
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hoppas AFS kommer företräda kulturåsikten i riksdagen och i framtiden i kommunerna att en del fina gamla historiska svenska rivna byggnader skall återuppföras. Så här skriver AFS:

Citat:
Kultur

Men det räcker inte med att stoppa framtida arkitektoniska ödeläggelse. Vi måste återerövra stadsrummet för det vackra och harmoniska. Alternativ för Sverige vill därför se en nationell strategi för att långsiktigt återställa arkitektoniska kronjuveler som strukit med i den hysteriska rivningsvågen. Exempel på rekonstruktioner finns från utlandet. I Dresden i östra Tyskland återuppbyggdes efter landets enande barockkyrkan Frauenkirche som hade förstörts under andra världskriget.

Inte bara det utan jag hoppas också att Gustav III aldrig realiserade planerade Stora Haga slott uppförs till hela Sveriges gagn och ära.
Senast redigerad av freeriderXII 2018-09-05 kl. 22:44.
Citera
2018-09-05, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag har svårt att tro att en politik av den typ som AfS nu rör sig mot skulle attrahera stora väljargrupper. Det är väl främst de personer som diskuteras i den här tråden som kan tänkas vara intresserade av en hybrid mellan Christoffer Dulnys och Alexander Bards idéer:

(FB) Libertarianska Fascistkonvertiter

Jag försökte faktiskt uttrycka mig försiktigt och nyanserat. Att kalla folk för rasister och fascister leder sällan till en konstruktiv dialog.

Som jag påpekat tidigare riktar sig min upplysningsverksamhet inte mot de redan frälsta som skriver i den här tråden utan mot nyfikna SD:are som överväger att rösta på AfS. Förhoppningsvis kan jag få dem på bättre tankar.

Om det fungerade vet vi i bästa fall på söndag.

Är du SD:are?
Citera
2018-09-05, 22:43
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Om du tror att jag kritiserar AfS utan att ha satt mig in i deras politik har du fel. Jag har förmodligen sett på fler torgmöten än de flesta i den här tråden.

Att en del av dem har en kompetent och sympatisk framtoning betyder inte att de står för vettiga eller sympatiska idéer. Man måste lyssna på vad politiker faktiskt säger, inte bara på hur de säger det.

AFS politik lockar bara etniska "kalles kaviar" svenskar , blonda och lever i skåne. Folk som SD anser som svenskar, dvs bra medborgare som gör rätt för sig kan enligt AFS anses som ICKE svenska och bör återvandra, om de fick bestämma.
Citera
2018-09-05, 22:45
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloEnjoy
Är du SD:are?

Nej, jag är liberal. Men om SD:are överväger att rösta på AfS för att det förefaller nytt och fräscht avråder jag dem från det:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?
Citera
2018-09-05, 22:48
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
AFS politik lockar bara etniska "kalles kaviar" svenskar , blonda och lever i skåne. Folk som SD anser som svenskar, dvs bra medborgare som gör rätt för sig kan enligt AFS anses som ICKE svenska och bör återvandra, om de fick bestämma.

Vad yrar du om? Dessvärre uttrycker du dig som en illitterat femåring vilket tyvärr gör det omöjligt att förstå vad du vill ha sagt.
Citera
2018-09-05, 22:48
Medlem
Citat:
Nej, jag är liberal. Men om SD:are överväger att rösta på AfS för att det förefaller nytt och fräscht avråder jag dem från det:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?

Otippat att en liberal uppmanar människor att inte rösta på ett fosterländskt sinnat parti...
Citera
2018-09-05, 22:49
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Massmedia har nu lyft exaakt-memen!

EXAAKT!

E X A A A K T !
X
A
A
A
K
T
!

E X A K T W A V E

Exakt-kvinnan.
Citera
2018-09-05, 22:51
Medlem
freeriderXIIs avatar
En frivillig återvandringspolitik bekostat och uppmuntrat av vårt stora bistånd hade varit bättre än att tvångsavisa de som faktiskt är medborgare. Också större chans att länder tar emot dem om de kommer frivilligt.

En miljon per individ skulle få många att återvända hem eller flytta till ett tredje land. Då kan 40 000 skickas bort/hem varje år för vårt 40 miljardersbistånd. Men den budgeten skulle man kunna dubbla till 80 miljarder och 80 000 individer eftersom det är en win win situation för Sverige och de som får bidraget. SD:s frivilliga återvandringsbudget är dock på tok för liten.
Senast redigerad av freeriderXII 2018-09-05 kl. 22:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in