Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Och rörande användare som berättat att SD sagt att LW och SD inte umgåtts sen bilincidenten; håller man på att bråka, ifall man inte umgås?
Ja, om man är SD, tänker jag utan att riktigt ta hänseende till EGTs eventuella uppgifter om de har umgåtts eller inte efter bilincidenten.
I mina föreställningar så tänker jag utifrån det jag hört att en ville mer än den andra, att
LW ville inte, SD kunde inte acceptera.
Nu finns enbart en part i deras relation kvar levande som kan berätta. Och jag tror inte att SD har lämnat en version där han är den som ville mer.
Är ganska säker (gissar förstås) att den version SD har lämnat är att han velat avsluta relationen. Hon ville mer, enligt honom. Han kanske t om ville träffa henne på mordkvällen för att säga henne detta? Han ville lappa ihop sitt äktenskap med HD, men det kunde inte LW tolerera?
Och det är denna version han ger sina anhöriga, sina vänner.
Säkert är han väldigt övertygande.
Vis av lärdomen (LWs anmälan av trakasserierna) är han möjligen mer försiktig i sina digitala konversationer? Tänker på hur han uttrycker sig så att det inte lika lätt går att se vad som händer?
Är övertygad om att mobilen ändå innehåller saker som är MYCKET graverande för gm. Annars skulle den inte behöva slängas på annan plats (om det var den som hittades i skogen). Lika säker är jag på att gm bor i området (mycket väl bekant med området), annars kan man omöjligen (i princip) känna till platsen bakom planket.
OM LW dessutom skulle vara sönderslagen (vilket vi ju inte vet i nuläget) och blodig, kan inte en blodig gm lätt, efter dessa dödsskrik som pågått i flera minuter, försvinna utan att bli sedd i detta bostadsområde.
Så om ingen vittnat om en manlig person som setts springa/gå raskt från brottsplatsen efter skriken, så lämnar det en möjlig flyktväg längs motorvägen till en person som vet var man kan ta sig upp och in mot skogen igen såsom MV har delgivit oss om. Den kan man knappast heller gissa sig till.
Tror att om gm inte kände till området lika väl som sin egen ficka, då skulle scenariot sett annorlunda ut. Helt annorlunda. En annan fyndplats.
Och vem öppnar man för en sen kväll, utan att man har haft någon slags kontakt innan? Och man bokar väl inte en tid så sent om man gjort det i förväg? Hon kände sin baneman.
Det lämnar inte öppning för så många möjlig gm.
Men jag är lika övertygad om att de digitala spåren (inte bara den senaste konversationen på mordkvällen, utan längre tillbaka) kommer att visa en annan bild.
Även förhör med vänner och bekanta kommer att belysa en helt annan sida av SD.
Allt detta endast om SD visar sig skyldig