Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-04, 23:41
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Det är typiskt det gänget. Jag tycker inte man ska vara för kritisk mot dem. Dock har de en enorm förkärlek för subkulturer. Jag är inte alls förvånad att de förespråkar vita bindlar. De hade mycket väl kunnat förespråka både karolinska hattar och att komma med sköld och spjut också. Så får inte bli fallet. Det ska inte bli en subkultur, en subkultur är per definition något för en liten klick, en grupp som sticker ut.

Det här ska vara en samling för helt vanliga människor som vill visa sitt stöd, och visa att de som stödjer Afs är vanliga svenskar, möjligtvis med mer energi och ett sundare förnuft än genomsnittet.

Mitt tips är att gå dit klädd som om man hade gått med sin flickvän en dag på stan. Normalt klädd. Tshirt, skjorta eller shorts är upp till dig och hur du normalt ser ut och vad du känner dig bekväm med.

Yes, yes & yes.

Fast vit keps och/eller vit jacka blir ett sätt att visa vilka vi är. Antingen partiets officiella med loggan, eller något eget.
Citera
2018-09-04, 23:43
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Det är faktiskt en rimlig förklaring, förutom att inte räkna med resultat från Yougov och Sentio.
Nja, föreställ dig att AfS lyckas ta sig in i Riksdagen i detta val, men att detta först blir känt ett par dagar senare. Är inte själva grundtanken tanken med valvakan att informera medborgarna om valresultatet och då i synnerhet hur Riksdagen kommer se ut?

Jämför t.ex. hur SVT uteslöt SD från slutdebatten 2010 då de inte var ett Riksdagsparti trots att Mp(?) hade fått lov att delta i en tidigare slutdebatt trots att de inte satt i Riksdagen.

Det känns som både SVT och valmyndigheten stiftar/förändrar regler ad hoc enligt ett fullständigt förutsägbart mönster.
Citera
2018-09-04, 23:47
Medlem
http://forumbilder.se/H82DN/2b2409ef-7e3f-497e-8799-28b7dffb733b

Vilken jävla soppa alltihopa, afs kommer aldrig något parti att släppa in och sammarbeta med. Om sd säger ja för samarbete med afs så skulle ju garanterat de andra partierna stänga ute både afs och sd? Haha vilken jävla röra det är. Men längtar att få se kasselstrand grilla idioterna i bästa sändningstid, jävla landsförädare allihopa.
Citera
2018-09-04, 23:48
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Klockrent tal. Tack för den länken. Helt utan manus ångar han på, Sveriges bäste talare. Och slutklämmen var ju helt briljant!

Ursäkta jämförelsen, men man måste gå tillbaka till Olof Palme för att hitta någon att jämföra med.

Och inte nog med det, AfS har Sverige näst bäste talare också, i Jeff Ahl.

Det känns lite som när Gunde Svan och Thomas Wassberg var som bäst.
Citera
2018-09-04, 23:54
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ursäkta jämförelsen, men man måste gå tillbaka till Olof Palme för att hitta någon att jämföra med.

Och inte nog med det, AfS har Sverige näst bäste talare också, i Jeff Ahl.

Det känns lite som när Gunde Svan och Thomas Wassberg var som bäst.

Tycker Viktor Södermark är riktigt bra talare han med.
Citera
2018-09-04, 23:56
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Nja, föreställ dig att AfS lyckas ta sig in i Riksdagen i detta val, men att detta först blir känt ett par dagar senare. Är inte själva grundtanken tanken med valvakan att informera medborgarna om valresultatet och då i synnerhet hur Riksdagen kommer se ut?

Jämför t.ex. hur SVT uteslöt SD från slutdebatten 2010 då de inte var ett Riksdagsparti trots att Mp(?) hade fått lov att delta i en tidigare slutdebatt trots att de inte satt i Riksdagen.

Det känns som både SVT och valmyndigheten stiftar/förändrar regler ad hoc enligt ett fullständigt förutsägbart mönster.

Det är inte riktigt jämförbart. SD hade haft en egen stapel i ett par år innan de kom in i riksdagen, om inte längre än så. Gällande AfS bildades de i år, och hittills inte har en egen stapel och det är ännu osäkert om de har fått över 4% ännu.
Citera
2018-09-04, 23:59
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Kan säga på direkten att kommer de att medverka så går min röst till SD och jag lägger direkt ner allt engagemang för AfS. Detta sunk som saboterat allting i alla år.

Det enda som krävs för att du ska rösta på Hen Åkesson och judinnan kvot-Paula är alltså att några personer du inte gillar "medverkar". Jag är lite osäker på vad du menar med medverkar, i vilken grad och i vilken form pratar vi om?
Citera
2018-09-05, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Vilka är dina invändningar mot herrarna i fråga?

Nu var frågan inte riktad till mig, men jag tror jag talar för de flesta när jag säger att de inte tilltalar normala människor. Tror man att man gör ett bra intryck genom att dyka upp mitt i Kungsan med matchande vita bindlar och annat esoteriskt trams så förstår man verkligen ingenting om hur "normies" fungerar. När NMR står och skriker med sina sköldar och vrånga uppsyner för det bara tankarna till lajvare, vilket de flesta tycker är ganska ocoolt.

AfS klär sig istället normalt och lyfter fram karismatiska alfa-personligheter. Det är så man måste göra om man ska sälja in ett redan tillräckigt kontroversiellt budskap.
Citera
2018-09-05, 00:03
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2718281828459045
Haha, riktigt kul att sitta och läsa kommentarerna. Det är mångas huvuden som kommer att explodera av chock om AfS kommer in i riksdagen.

Så vad var det som folk reagerade på? Var det något speciellt i Kasselstrands tal som retade upp dem?
Citera
2018-09-05, 00:04
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Det enda som krävs för att du ska rösta på Hen Åkesson och judinnan kvot-Paula är alltså att några personer du inte gillar "medverkar". Jag är lite osäker på vad du menar med medverkar, i vilken grad och i vilken form pratar vi om?

Jag har inte postat mycket i tråden förutom ikväll då, men jag följer den, det gör jag. Och jag ser många troll som postar en massa strunt av olika anledningar. Strunta bara i det säger jag. Tåget har bara en destination nu.
Citera
2018-09-05, 00:07
Medlem
FlashyBears avatar
https://www.facebook.com/events/322436278332469/
Valfinal i Kungsträdgården
Citat:
219 kommer
355 intresserade
Tror att det är #ThaiGubbeGate som slår igenom
Citera
2018-09-05, 00:07
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Svegotsnubbarna som tidigare drev Radio Framåt/Radio Motgift och var engagerade i SvP sabbade oerhört mycket för SvP och den svenska nationella rörelsen 2014. Den nationella rörelsen i Sverige lider i viss mån fortfarande av sviterna efter det vansinne som dessa herrar drog igång och lurade in massa svenska nationalister i.

Låt dem inte sabba för AfS också.

Rätt så intressant att delvis samma personer som kritiserade NMR för att klä sig enhetligt och för att de valde att beordra alla aktivister att gå med svart slips innanför vit skjorta nu propagerar för vit armbindel.

Men dessa filurer har aldrig klarat av att hålla en konsekvent, internt logisk, linje så länge jag hört & sett av dem.
Senast redigerad av Guillounism 2018-09-05 kl. 00:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in