2018-09-04, 20:51
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så minns jag också att EGT sagt redan för ganska länge sedan. Att hen hade uppgifter mot SD som hen inte ville delge oss. Ganska säker är jag faktiskt.

Men med tanke på att EGT har >1000 inlägg i tråden så blir det nog inte lätt att hitta det eller de inläggen. Hen kanske kan själv svara på det?

Man undrar varför EGT valde att delge tråden dessa uppgifter helt plötsligt?
Det var helt nya uppgifter i tråden så dessa hade inte behövt yppas.
Vill EGT svara?
Citera
2018-09-04, 20:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norns
Det var det här med läsförståelse - återigen. LW mördades inte i juni.

Inlägget skrevs när mordnatten diskuterades så bradgardsindianen råkade helt enkelt skriva juni istället för maj. Betydelsen i texten ändras inte för att det finns ett fel.

Varför skulle 15 juni vara relevant i en tråd som handlar om LW:s mord? Vem som helst ser förbi den mänskliga faktorn (ett fel ord används) och tolkar det på rätt sätt ändå.
Utom du, uppenbarligen men du letade väl bara efter något att anmärka på mot mig och mitt inlägg, med ljus och lykta. Grattis, du hittade något. Hoppas du känner dig nöjd, glad och duktig.
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-04 kl. 20:58.
Citera
2018-09-04, 21:06
Medlem
Har nästan helt sluta att skriva i tråden eftersom den blivit ett samlingshål för bitter ordfejd.
Är riktigt imponerad av vissa skribenters tålamod när det kommer till att de misstänkliggörs i varje stavelse.

Natten mellan den 14 och 15 maj var det mörkt på gatan mellan LWs bostad och fyndplatsen. Som jag skrivit så kollade jag detta. det finns viss belysning längs gatan men om man stod vid LWs hus och kollade ner mot fyndplatsen så kunde man inte se annat än mörker där borta. Längs den aktuella gatan är det få bostäder som har klar överblick över vad som sker helt enkelt för att flertalet bostadshus saknar fönster mot gatan. Väljer man att gå längs LWs sida så var det riktigt mörkt, som i ett kolararsle och viker man in på lilla vägen till planket så var det om möjligt ännu mörkare.
Förstår inte varför det blir så viktigt för vissa skribenter att få den tragiska natten att bli vårljus och upplyst? Det var mörkt. Punkt.
Senast redigerad av Schazz 2018-09-04 kl. 21:11.
Citera
2018-09-04, 21:18
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ksn du slå upp ordet ironi i ordboken och läsa. Tror du det fanns en tillstymmelse av alvar i min kommentar?
Eller ska ni skapa en trådsanning om detta nu med?

Min poäng var att dina kanske satser platser ju i Tages Harrisburg monolog...

Jag förstår ironi, men upplever "tonen" i din ironi som lite aggressiv och blir lite nyfiken på om det bara är jag som uppfattar dina svar på det sättet.

Längre ned har jag klistrat in inlägget som jag gjorde i morse och som EGT svarade på med fetlagd text.
Eftersom jag tror att LW var barfota, så tänkte jag att kanske EGT också hade den tanken när hen ironiserade att HD kommer och hjälper till och håller i en "lilltå". Jag undrade eftersom hen inte skrev fot, som jag inbillade mig är naturligare att skriva ihop med ordet "arm". "Lilltå" blev visst en liten extra krydda i ironi-teorin om det hemska scenariot.

Eftersom Anonym9645 tycks ha sett LW ligga på mage med smutsiga ben, så kanske hen minns om LW var barfota?

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hur vet du att SD hade känslor för LW?
Du har tidigare sagt att SD berättat för dig personligen att han varit otrogen med LW för att få sex.

Kanske SD lyckades tjata till sig sex vid något enstaka tillfälle, men att LW ångrade sig och ville inte mer?
KANSKE det var LW som tjatade....

Kanske SD blev besatt och trakasserade LW med meddelanden?
KANSKE det var LW?

Kanske LW hellre ville prata ut över en kopp kaffe inomhus istället för att få sitt huvud knogat och kanske nedtvingat mot hans skrev i bilen?
KANSKE detta var den dummaste kanske punkten...

Kanske LW tyckte om SD när han inte betedde sig galet och kontrollerande?
KANSKE Kanske SD tyckte om LW när hon inte betedde sig galet och kontrollerande?

Kanske SD kände att han förlorade kontrollen över de viktigaste kvinnorna i hans liv när HD ville skiljas och LW umgicks nära med andra män?
KANSKE SD kände att hon fått kontrollen över sin situation när HD ville försöka hitta tillbaka och var glad när LW umgicks nära med andra män?

Kanske LW hade det väldigt jobbigt med att värja sig från SD, men kämpade med att hålla skenet uppe?
KANSKE detta talar mot SD som GM...

Kanske SD blev galen av svartsjuka när han inser att JH har övertagit hans plats som LW:s bästa geocachekompis och han utgår ifrån att de även har en intim relation?
KANSKE inte detta var någon nyhet och pågått i 1,5år. Så KANSKE han kunde hålla känslorna i styr.

Kanske SD ville finna bevis för en relation, får kortslutning i huvudet, tar sig till LW och snor en av hennes mobiler?
KANSKE inte kanske finns och det kanske är ett UFO. KANSKE detta måste till för att få ihop er bild på hur händelseförloppet var.

Kanske LW upprört följer efter SD mot planket och de tar vägen bakom planket för LW vill inte att grannar ska se/höra?
KANSKE detta är helt sant. Men du har förbrukat alla KANSKE redan. M.a.o lika långsökt som han snott hennes mobil.

Kanske situationen eskalerar och SD blir så galen att han inte vet vad han gör när han slår undan benen på henne och fäller henne till marken? LW skriker och kämpar för sitt liv, men förlorar kampen och SD har ett mord på halsen?
KANSKE HD dök upp och hjälpte till att hålla hennes arm och lilltå.

SD är fortfarande den Skälige huvudmisstänkte och det är han inte utan anledningar. Är han den skyldige eller är det HD som blev galen?
KANSKE det detta avhandlas varför han både vart skäligen och varför han fortfarande är det....

Vägen till planket känns inte ologisk eftersom platsen bakom inte syns.
KANSKE en en liten bit till är bättre att stå och prata...

(fick se att EGT av misstag gjorde SD till en hon i ett av de ironiska svaren)
Citera
2018-09-04, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Planket går att runda. Det svänger av upp mot bostadsområdet och slutar en bit in.
Precis..så varför lägga fram det som värsta problemet att ta sig till andra sidan planket .. Varför hoppa över staket eller krypa genom hål i planket när det bara är att runda strax intill FP?
Citera
2018-09-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Förra veckan så uppgav du väl att du inte hade skickat några PM, förutom till moderator?
Läs igen och sluta förvräng.... Inte på eget initiativ, bara svarat på sånt som skickats till mig.
Citera
2018-09-04, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så minns jag också att EGT sagt redan för ganska länge sedan. Att hen hade uppgifter mot SD som hen inte ville delge oss. Ganska säker är jag faktiskt.

Men med tanke på att EGT har >1000 inlägg i tråden så blir det nog inte lätt att hitta det eller de inläggen. Hen kanske kan själv svara på det?
Tidigare i tråden skrev någon att utredare också geocacha och känner SD. Vet någon om detta stämmer och i så fall blir det inte märkligt i en utredning? Borde inte dessa ta något annat fall då. Kanske bara jag som tycker det.
Citera
2018-09-04, 22:11
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag förstår ironi, men upplever "tonen" i din ironi som lite aggressiv och blir lite nyfiken på om det bara är jag som uppfattar dina svar på det sättet.

Längre ned har jag klistrat in inlägget som jag gjorde i morse och som EGT svarade på med fetlagd text.
Eftersom jag tror att LW var barfota, så tänkte jag att kanske EGT också hade den tanken när hen ironiserade att HD kommer och hjälper till och håller i en "lilltå". Jag undrade eftersom hen inte skrev fot, som jag inbillade mig är naturligare att skriva ihop med ordet "arm". "Lilltå" blev visst en liten extra krydda i ironi-teorin om det hemska scenariot.

Eftersom Anonym9645 tycks ha sett LW ligga på mage med smutsiga ben, så kanske hen minns om LW var barfota?

(fick se att EGT av misstag gjorde SD till en hon i ett av de ironiska svaren)

Jag delar din upplevelse av den aggressiva tonen.
Det blir även hyfsat skevt då någon som hävdar sin egen rätt till allsköns spekulerande bemöter andra som spekulerar med förminskande ironi.

Tån är en intressant iakttagelse. Arm och fot eller finger och tå. Rimligare enligt mig.
Senast redigerad av LimeTime 2018-09-04 kl. 22:15.
Citera
2018-09-04, 22:14
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Precis..så varför lägga fram det som värsta problemet att ta sig till andra sidan planket .. Varför hoppa över staket eller krypa genom hål i planket när det bara är att runda strax intill FP?
Precis.. och varför klättra på stegar när det bara är att runda strax intill?
Citera
2018-09-04, 22:16
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj

Det är en bra fråga. Skapa förvirring?
Citera
2018-09-04, 22:18
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg

Om du menar polisen som stod på stegar så är det väl ändå inte ett dugg konstigt?
Citera
2018-09-04, 22:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
För att inte kontaminera de vägar som MGM tog sig in på platsen?
(och inga påhopp nu va?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in