2018-09-04, 20:25
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nej, det är absolut inte min inställning. Jag velar inte utifrån vem som jag tror är mördaren. Inte heller har jag flera personer som potentiella.
Nu "missförstod" du ju frågan, och svarade på något helt annat. Vi försöker igen.

Du ser SD som väldigt trolig GM. Men samtidigt anser du att det finns lite info som gör honom som trolig GM. Hur går det ihop i din hjärna? Vad är det för uppgifter som gör att du ser SD som högst trolig GM?
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Draifos 2018-09-04 kl. 20:28.
Citera
2018-09-04, 20:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Men du kanske kan ha viss förståelse för att någon som känner de inblandade kanske velar fram och tillbaka?

Vad jag inte kan få ihop är att EGT håller SD som högst trolig GM, men samtidigt säger att info i tråden talar lite för honom som GM. Jag har frågat vad det då är för något som får hen att se SD som högst trolig GM. Självklart får jag inget svar på det, istället det vanliga svamleriet. Om EGT nu har uppgifter som är besvärande för SD och som inte presenterats i tråden, så är det anmärkningsvärt att EGT inte delger detta anser jag.
Citera
2018-09-04, 20:30
Medlem
tjackarismygs avatar
Alltså ju mer jag tänker på det. Att vuxna personer, ogifta eller gifta flirtar, har ett gott öga till varandra och ligger med varandra är väl inget nytt under solen. Det gör vi väl lite till mans i 40-årsåldern.
Dramatiken har i detta fall haussats upp pga att allt började med ond bråd död. Samt möjligtvis några högerkristna hittepå-inlägg.
Nej. Det hänger inte ihop. LW var ogift. Hon hade sin egen ekonomi och ett gott förhållande till sina barns far. Hon kan mycket väl ha haft sex med alla dessa karlar SD, LM och allt vad de heter. I min värld skulle det på sin höjd utmynna i knutna nävar dem emellan.
Att polisen går ut med människorov. Att hon försvinner och att kroppen upphittas fyra dagar senare är för dramatiskt.
Citera
2018-09-04, 20:31
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nu "missförstod" du ju frågan, och svarade på något helt annat. Vi försöker igen.

Du ser SD som väldigt trolig GM. Men samtidigt anser du att det finns lite info som gör honom som trolig GM. Inte jag. Hur går det ihop i din hjärna? Vad är det för uppgifter som gör att du ser SD som högst trolig GM?
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Det är EGT som ser SD som högst trolig GM men som samtidigt menar att det finns lite info i tråden som pekar mot honom som GM. Så vi har absolut inte samma inställning. Jag kan inte tolka det på något annat sätt än att EGT har besvärande uppgifter på SD som inte har delgetts tråden. Hur går annars EGT:s resonemang ihop?
Senast redigerad av Netherworld 2018-09-04 kl. 20:34.
Citera
2018-09-04, 20:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Vad jag inte kan få ihop är att EGT håller SD som högst trolig GM, men samtidigt säger att info i tråden talar lite för honom som GM. Jag har frågat vad det då är för något som får hen att se SD som högst trolig GM. Självklart får jag inget svar på det, istället det vanliga svamleriet. Om EGT nu har uppgifter som är besvärande för SD och som inte presenterats i tråden, så är det anmärkningsvärt att EGT inte delger detta anser jag.

Jag tycker mig minnas att hen berättade något om att SD erkänt vid första förhöret att det kan finnas blod av LW hemma hos honom. Detta berättade EGT nyligen, kan det vara detta svar du menar och som du missat att läsa bland alla inlägg här? (Är ju så många)
Citera
2018-09-04, 20:36
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det är EGT som ser SD som högst trolig GM men som samtidigt menar att det finns lite info i tråden som pekar mot honom som GM. Så vi har absolut inte samma inställning. Jag kan inte tolka det på något annat sätt än att EGT har besvärande uppgifter på SD som inte har delgetts tråden. Hur går annars EGT:s resonemang ihop?
Men nu ställde jag alltså samma fråga till dig 'Netherworld' som du ställde till EGT:

Du ser SD som väldigt trolig GM. Men samtidigt anser du att det finns lite info som gör honom som trolig GM. Hur går det ihop i din hjärna? Vad är det för uppgifter som gör att du ser SD som högst trolig GM?
Citera
2018-09-04, 20:37
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jag tycker mig minnas att hen berättade något om att SD erkänt vid första förhöret att det kan finnas blod av LW hemma hos honom. Detta berättade EGT nyligen, kan det vara detta svar du menar och som du missat att läsa bland alla inlägg här? (Är ju så många)

Det har jag inte missat. Men detta är ju info som finns i tråden. Men det verkar som EGT menar att det finns annat mot SD som ej har presenterats i tråden.
Citera
2018-09-04, 20:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men nu ställde jag alltså samma fråga till dig 'Netherworld' som du ställde till EGT:

Eftersom vi inte har samma inställning så kan jag ju inte svara på en sådan fråga så klart. Frågan innehåller ett påstående som inte stämmer med min inställning.
Citera
2018-09-04, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast går någon utanför gatlyktornas ljuskäglor så är det svart som ett kolararsle vid denna tid. Och femtonde juni var det bara nymåne så det var inte mycket till luma av den.

Citat:
Det får du förklara för de som förde resonemanget om att GM hade lokalkännedom m.m. Om du läser mitt inlägg igen så ser du att det är andra som sagt det, inte jag.

Ovan är ett intressant inlägg iaf som hävdar att det var nymåne på mordnatten.

Det var det här med läsförståelse - återigen. LW mördades inte i juni.
Citera
2018-09-04, 20:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det har jag inte missat. Men detta är ju info som finns i tråden. Men det verkar som EGT menar att det finns annat mot SD som ej har presenterats i tråden.

Så minns jag också att EGT sagt redan för ganska länge sedan. Att hen hade uppgifter mot SD som hen inte ville delge oss. Ganska säker är jag faktiskt.

Men med tanke på att EGT har >1000 inlägg i tråden så blir det nog inte lätt att hitta det eller de inläggen. Hen kanske kan själv svara på det?
Citera
2018-09-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Sett han klättra, gå raskt och verkar i övrigt vara i väldigt god vigör. Sett bilder före och efter mordet och loggtexter den dagen som beskrev en man i farten. Tror inte han satt i rullstol eller liknande. M.a.o. han hade den fysiska förmågan att utföra mordet.
Det där stämmer väl in på hela gänget av denna nördiga hobby. Stämmer väl bra på SD och JG också?
Citera
2018-09-04, 20:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norns
Det var det här med läsförståelse - återigen. LW mördades inte i juni.

Oups, felskrivet. Jag menade mitten av maj. Här har du maj månads månkalender för 2018. Svart som ett kolararsle:

https://www.kalender-365.se/mankalender/2018/maj.html

Kanske även medtaget i beräkningen, om det händelsevis var planerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in