2018-09-04, 21:02
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Härligt med MP! Bara det besannas....

Skönt att se SD på mer realistiska nivåer igen! Yougov jobbar ju dessutom med mer moderna och träffsäkra metoder och kan knappast beskyllas för att vara ett litet "skitinstitut", med mer än en 100 miljoner GBP i årsomsättning och nästan 800 anställda.
https://en.wikipedia.org/wiki/YouGov

Du har åtminstone rätt på storleken på instituten till skillnad från 8711. Däremot är inte alla så säkra på Yougoves förträfflighet.
2018-09-04, 21:04
Medlem
WordWarriors avatar
Trevliga siffror i senaste Yougov!

Jag vidhåller dock att SD troligtvis kommer att få närmare 30 % i valet på söndag.

Jag tycker därför att vi kan lägga ner käbblet mellan AfS-anhängare och SD-anhängare. Vi vill ju alla landet väl. Det sveper en konservativ, nationalistisk och invandringkritisk våg över landet nu. Det finns väljare så det räcker åt båda partier.

Anledningen till att jag tror SD är underskattat även i Yougov och Sentio är att många kvinnor gått över till SD på grund av alla sexualbrott begångna av asylfuskare. Där är stigmat och Bradleyeffekten fortfarande tämligen hög. Gammelmedia har slutligen tvingats lyfta på locket efter alla år av lögner, då kommer kvinnorna.

Härliga tider!
Senast redigerad av WordWarrior 2018-09-04 kl. 21:08.
2018-09-04, 21:11
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Trevliga siffror i nya Yougov!

Jag vidhåller dock att SD troligtvis kommer att få närmare 30 % i valet på söndag.

Jag tycker därför att vi kan lägga ner käbblet mellan AfS-anhängare och SD-anhängare. Vi vill ju alla landet väl. Det sveper en konservativ, nationalistisk och invandringkritisk våg över landet nu. Det finns väljare så det räcker åt båda partier.

Anledningen till att jag tror SD är underskattat även i Yougov och Sentio är att många kvinnor gått över till SD på grund av alla sexualbrott begångna av asylfuskare. Där är stigmat och Bradleyeffekten fortfarande tämligen hög.

Vad har det med invandrare och asylfuskare i allmänhet att att göra? Eller är du så dum i huvudet att du inte fattar att det är ett par procent av alla invandrare som är idioter. Var någonstans har du teckning i opinionsundersökningarna för att SD skall få 30 procent i valet? Kan svara på det direkt. Ingenstans mer än i din (mar) drömsvärld.
2018-09-04, 21:13
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Du har åtminstone rätt på storleken på instituten till skillnad från 8711. Däremot är inte alla så säkra på Yougoves förträfflighet.
Ja, det kan naturligtvis diskuteras. Men eftersom jag har lite insyn i "telesvängen" sedan gammalt, har bland annat jobbat med detta när jag pluggade för länge sedan, så vet jag att det finns fler felkällor där. Bland annat de underbetalda personer som genomför intervjuerna. Det är heller inte alltid så lätt att göra sådana intervjuer på telefon, då folk är motsträviga, talar otydligt, säger "vad som helst" bara för att bli av med den som ringer. Dessutom blandar man ibland opinionsundersökningar med andra undersökningar, i sk. "bussar", tex marknadsundersökningar om "vad som helst", vilket gör att intervjuerna blir rätt långa och tröttande.

Allt detta slipper webbföretagen. Inte bara att de har lägre kostnader, respondenterna får själva fylla i sina svarsblanketter, utan att känna sig pressade eller stressande. Och inget filter i form av en (i många fall) ungdom som ska fråga och fylla i formulär på skärmen.

Och jag tror att SD är underskattade i tex Sifo, och det antyder ju dessutom Sören Holmberg i Metroartikeln. Men jag gissar (obs gissar) att SD inte får 24,8, utan mitt tips ligger på strax under 22%, som jag skrev i någon annan tråd där man skulle gissa SD:s resultat.

Ska bli spännande på söndag!

https://www.metro.se/artikel/yougov-sista-m%C3%A4tningen-inf%C3%B6r-valet-s%C3%A5-ligger-partierna-till
Senast redigerad av Karman 2018-09-04 kl. 21:15.
2018-09-04, 21:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Vad har det med invandrare och asylfuskare i allmänhet att att göra? Eller är du så dum i huvudet att du inte fattar att det är ett par procent av alla invandrare som är idioter. Var någonstans har du teckning i opinionsundersökningarna för att SD skall få 30 procent i valet? Kan svara på det direkt. Ingenstans mer än i din (mar) drömsvärld.

Minst 25 %, säkert 30 % för SD. På söndag får du se.

SD 2018: ett statsbärande parti!

Även du måste erkänna att SD:s opinionsutveckling har varit fullständigt remarkabel. Vilken framgångshistoria!

(Sedan kommer AfS efter och pumpar upp trycket... Nu ska vi äntligen krossa vänstern!!)
2018-09-04, 21:20
Medlem
Lite off topic, när två KD-representanter lämnat felaktiga reseräkninar har detta inte fått någon inverkan på opinions-siffrorna för KD.
Det bör man komma ihåg när nu kräk-journalisterna kastar in sitt sista kort på SD:s Stefan Jakobsson. Ja han har gjort fel och det sticker i ögonen.
Men otur för etablissemanget att just nu kom ett valarbete i Malmö som också påverkar. En påminnelse om vad den vansinniga invandringspolitiken har lett till. Hur fördärvat landet blivit.

Klimatet har blivit mera normalt och det känns nu igen som att SD gör ett bättre val än vad pessimisterna uttrycker.
Det kommer säkert mer OU som är fejkade eller man har inte träffat den anonyme SD:aren som vill rita om den politiska kartan.
Yougov kan vi aldrig räkna bort. Det är seriöst.
2018-09-04, 21:26
Medlem
Citat:

Om vi inte hade haft denna sanslösa invandring så hade vi heller inte behövt dras med dessa "idioter".

Och det vet du.
2018-09-04, 21:26
Medlem
Citat:
Däremot är inte alla så säkra på Yougoves förträfflighet.
Ja, det stämmer.
YouGov hade SD på tok för lågt förra valet.
2018-09-04, 21:32
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Kunskaperna om val är lite skrala verkar det som. Nej de räknar inte röster i förväg.
Ha ha hur skulle det vara möjligt när man kan ändra sin poströst på valdagen. Fan alltså att inte folk kan ta till sig basala kunskaper i gymnasiet eller förkovra sig om de sovit sig igenom sin skolgång. Pinsamt.
2018-09-04, 21:45
Medlem
SD landar på 21,2% i valet. På söndag-måndag kommer vi att nås av beskedet att Socialdemokraterna fortsätter sitta vid makten, med hjälp och stöd av MP och V. Alla ska med.
2018-09-04, 21:46
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
M + KD + SD majoritetsregering endast 4% från att bli verklighet

Tror ni M och KD kommer att backa om det faktiskt skulle bli sant? Kommer deras väljare att acceptera om man fortsätter att ignorera en chans att för första gången på ett decennium få regera absolut?
Har inte Ebba Busch Thor varit närmast övertydlig om detta?

http://www.gp.se/nyheter/sverige/inget-sd-samarbete-ens-p%C3%A5-sikt-1.7966933
2018-09-04, 21:46
Medlem
catforwardpowers avatar
Just nu ser det ut att bli regn på valdagen vilket definitivt gynnar SD. Sverigedemokratiska väljare kommer gå man ur huse oavsett medan partier som Socialdemokraterna kan få många soffliggare en regnig och eländig valdag.

s

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in