2018-09-04, 17:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Det är väl bara M-kael R-nnlund som skrivit ut vem han är IRL. Det finns enligt vad jag vet inga andra som har avslöjat vilka de är i verkligheten här i tråden under alla år?

PUdelnfrillan, du jobbar hårt för att etablera en trådsanning att den riktige P-r U-lberg (återvändsgränd) aldrig skrivit här. Det kan inte vara så att du själv har gått i en fälla? Är bara förvånad över hur snabbt du konstaterat nåt slags faktum?

Du får se upp så du inte bryter mot reglerna kring att "outa" folk dessutom? Folk har blivit avstängda för mindre.

Nja det finns väl fler..PK, PR och MRör? fast det blir ju inte mycket att hänga i granen...

PK:s konto - kan mycket väl vara ett troll-konto som PU:s
PR är avliden och MRö:s konto verkar vara ok.

Nej jag har inte fått i en fälla, jag har inte bara min A källa att luta mig mot utan även ett par andra mycket starka indikationer på att Atervandsgrand är ett konto som är startat i syfte att sprida lögner och desinformation.
Snabbt och snabbt?... han fick ju chansen men duckade, jag är efter vårt samtal igår 110% säker på att Atervandsgrand4 inte fixar en "kontrollfråga".
Men som jag har sagt, han är välkommen att kontakta mig, han får en chans till.

Jag kommer inte att outa någon, du behöver inte oroa dig, hur skulle jag kunna göra det?
Citera
2018-09-04, 17:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Så kan det naturligtvis vara.

Det kan också vara så att du projicerar en del av dina egna egenskaper på andra. Samt att du överreagerar på en del, kan det vara att du sover lite för lite?

Du måste ju också kunna utsättas för källkritik, eller hur? Inte bara alla som "inte" är du
.
Eller så är det andra som projicerar en del av sina egenskaper på mig? Samt att dom överreagerar på en hel del, kan det handla om dålig impulskontroll?

Givetvis, men att jag ifrågasätter en källa vid något enstaka tillfälle går ju inte att jämföra med all skit och kritik som jag får utstå från 10 konton samtidigt, dag efter dag, sida upp och sida ner.
Tacka fan för att det blir mycket onödigt skrivet med tanke på att jag inte bara låter kaskader och tunnor med skit tömmas över mig och mina inlägg, jag samlar ihop lite av det mest illaluktande exkrementerna och skickar tillbaka dom till avsändaren. Klart att hela tråden stinker tillslut och att det blir otrevligt, sen är det ju allmänt känt att det frodas mycket osmakliga livsformer i en sådan miljö.
Citera
2018-09-04, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag är faktiskt riktigt trevlig jämförelse med dom som ständigt hoppar på mig och trycker ner mig och förlöjligar all information som jag kommer med.

Alla nick som passar in på ovanstående beskrivning bör också kollas upp lite mer noggrant, dessa konton alltid är överrens, backar upp och stöttar varandra samt attackerar i grupp när man inte gillar det som diskuteras. Jag rekommenderar att lista även dessa konton (eftersom dom agerar som en enhet) för att på så sätt kunna ha överblick över tråden och hur den "fungerar/ lirar", dock inte offentligt eftersom nicken då skulle gå i taket och gnälla över att dom är utpekade.

Bra idé! Gör en lista. Att folk här backar upp och stöttar varandra kan ju också bero på man delar samma tankar och idéer. Du har säkert jättebra grejer att komma med men tagga ner lite, slappna av...... Så länge inget är bevisat så får man spåna hur man vill. Det är väl det som är meningen med flashback?
Citera
2018-09-04, 17:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Säger absolut ingenting. Jubbero maler på om Atervandsgrand4 och någon "impulsgrej" från en trollskribent som inte ens är P*r Ul*berg....
Det är bara en massa brus som saknar substans.
Dina sammanställda citat gav inte mycket att fundera över - status quo verkar råda.

Det är just inlägget från Trollmoder som säger allt - givetvis följt och kloka kommentarer.

(Ursprungligen postat av Trollmoder
Lubbe75.
Alla människor med sunt förnuft jagar era verkliga jag bakomb era konton. Du är en hal djävu,l får inte kläm på dig än. Men snart gör du med bort dig som en del andra.
KM kämpa på, vet vad du går för. Ta ingen skit.)
Citera
2018-09-04, 17:59
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Du är helt fel ute, PU har med största sannolikhet aldrig skrivit i den här tråden. Någon har skapat ett konto för att medvetet låtsas vara PU och syftet är fokusförflyttning. Någon försöker via kontot Atervandsgrand4 utöva kontroll över tråden genom att sprida desinformation och lögner, i första hand om P*er Ul*berg. (lämpligt offer i egenskap av strulputte, missbruk m.m.)
På det sättet (via troll-kontot) kommer PU alltid att vara en av dom huvudmisstänkta här i tråden och ständigt ältas som en potentiell GM eller medhjälpare vilket givetvis gynnar den riktiga GM.
Min gissning är att P*r U*lberg är helt oskyldig och att hans namn används som en bricka i spelet för att styra tråden. Fokus bör i det här läget riktas mot dom nick som fortsätter att göra allt för att svartmåla PU, dom nick som fortfarande febrilt ägnar tid åt att peka ut PU.

Jag utesluter inte efter avslöjandet av det falska kontot Atervandsgrand4 att det finns ett par till liknande konton i tråden, dock lär det INTE vara något av dessa som vågar ta saker med mig direkt i "live" PM efter vad som nu hände med Atervändsgrand4, eftersom man inser att man då riskerar att bli avslöjad och tvingas stå med nerdragna byxor i tråden. Dessutom förlorar den som gömmer sig bakom falska konton både makt och kontroll om han avslöjas vilket personen i fråga inte vill riskera.

Det vore intressant om någon kunde lista dom konton som påstås användas av "riktiga personer" som påstår att dom är samma person i tråden som dom är IRL.

1. Atervandsgrand4 - påstår sig vara PU
(falskt konto tills motsatsen har bevisats, den som utger sig för att vara PU får gärna ta kontakt med mig på nytt).

2. Rednecksvedala - påstår sig vara PK

3. Fyll gärna på

4. Fyll gärna på

5. Fyll gärna på

Min fetning under "Visa mer": Nej, den som säger sig stå bakom Atervandsgrand4 är PU tills motsatsen har BEVISATS och det är utgångspunkten - och då räcker det INTE med att du "bara säger så" eller dränker tråden med trams om "live-PM" och annat. Jag läste igenom mina PM med Atervandsgrand4 idag och jag säger som Prinzezzan sa om sina PM med Atervandsgrand4: Allt känns trovärdigt och inte alls konstigt.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-09-04 kl. 18:25.
Citera
2018-09-04, 18:20
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Och jag har inte fått några PM från Atervandsgrand4.Hur är det med er övriga?Har ni fått PM från
Atervandsgrand4?Eller från PU rättare sagt
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2018-09-04 kl. 18:26.
Citera
2018-09-04, 18:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Verkar vara på sin plats att korrigera dig lite bara.
Jag må ha malt på kring en del, men Återvändsgränden har jag inte bränt nåt gummi på direkt. Du kanske ska läsa in dig lite bättre kring det du kommenterar.
Rätt ska ju vara rätt, det är ju viktigt även för dig om jag förstått dig rätt.......

Ok, jag kan ju givetvis ha missuppfattat vem du syftade på när det gäller impulsgrejen, var det kanske mig?
Citera
2018-09-04, 18:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ok, jag kan ju givetvis ha missuppfattat vem du syftade på när det gäller impulsgrejen, var det kanske mig?

Jubbero kommenterade Trollmoders inlägg. Allt stod snyggt uppradat i mitt inlägg 29666 på sidan 2473.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-09-04 kl. 18:44.
Citera
2018-09-04, 18:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är just inlägget från Trollmoder som säger allt - givetvis följt och kloka kommentarer.

(Ursprungligen postat av Trollmoder
Lubbe75.
Alla människor med sunt förnuft jagar era verkliga jag bakomb era konton. Du är en hal djävu,l får inte kläm på dig än. Men snart gör du med bort dig som en del andra.
KM kämpa på, vet vad du går för. Ta ingen skit.)

"Säger allt"? Nu hänger jag inte alls med här, vad menar du egentligen?
Citera
2018-09-04, 19:04
Medlem
Grandpas avatar
Jag vet inte om det tillför något men det finns ett användarnamn som heter "Atervandsgrand"
Har jag helt missuppfattat att det var PU:s namn som sen strulade och han återuppstod som "Atervandsgrand4"?
Säker är jag inte!
(Det går inte att söka på inlägg för Atervandsgrand)
Senast redigerad av Grandpa 2018-09-04 kl. 19:07.
Citera
2018-09-04, 19:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning under "Visa mer": Nej, den som säger sig stå bakom Atervandsgrand4 är PU tills motsatsen har BEVISATS och det är utgångspunkten - och då räcker det INTE med att du "bara säger så" eller dränker tråden med trams om "live-PM" och annat. Jag läste igenom mina PM med Atervandsgrand4 idag och jag säger som Prinzezzan sa om sina PM med Atervandsgrand4: Allt känns trovärdigt och inte alls konstigt.

Nej Atervandsgrand4 är definitivt inte P*r Ul*berg förräns personen som står bakom kontot kan BEVISA det! Hur svårt kan det vara att svara på en fråga?
Här har vi alltså en person som frivilligt har utgett sig för att vara PU varför blir det då plötsligt ett sånt stort problem för vederbörande när det kommer till att bevisa det?
Att PU:s identitet måste styrkas är en självklarhet med tanke på dom senaste uppgifterna som har framkommit. Man kan inte bara blunda och kringå detta, man måste gå till botten med det en gång för alla och då räcker det INTE med att du bara säger att: "jag läste igenom mina PM med Atervandsgrand4 idag och allt känns trovärdigt och inte alls konstigt", eller att du dränker tråden med trams om att PU har ett sår i läppen som bör läkar undersökas och annat stunt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-04 kl. 19:57.
Citera
2018-09-04, 19:31
Medlem
Citat:
Nja det finns väl fler..PK, PR och MRör? fast det blir ju inte mycket att hänga i granen...

PK:s konto - kan mycket väl vara ett troll-konto som PU:s
PR är avliden och MRö:s konto verkar vara ok.

Nej jag har inte fått i en fälla, jag har inte bara min A källa att luta mig mot utan även ett par andra mycket starka indikationer på att Atervandsgrand är ett konto som är startat i syfte att sprida lögner och desinformation.
Snabbt och snabbt?... han fick ju chansen men duckade, jag är efter vårt samtal igår 110% säker på att Atervandsgrand4 inte fixar en "kontrollfråga".
Men som jag har sagt, han är välkommen att kontakta mig, han får en chans till.

Jag kommer inte att outa någon, du behöver inte oroa dig, hur skulle jag kunna göra det?

Jag blev själv anmäld och officiellt varnad av en mod när jag förde ett liknande resonemang för ungefär ett år sen (tror jag det var). Bara därför.

Men någon vill helt klart inte att det rotas och att det fokuseras kring de här frågorna, så i den aspekten ger jag dig rätt, även om jag är tveksam till att återvändsgränd är ett fejk-konto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in