Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-04, 20:52
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellirstreymr
Jag underskattar inte PP käre SmokeyNegroni! Man peakade år 2010 med Rickard Falkvinge men har sedan dess fört en allt mer tynande existens. Väljarstödet minskade med en tredjedel mellan 2010 och 2014. Sedan förra riksdagsvalet har man tappat glöden helt. Som politisk expert kan jag försäkra dig att man kommer minska i detta val.

Javisst, jag yrkar gärna bifall till detta. Det där är en bubbla som jag absolut inte har koll på. Vad händer i haschpundarnas värld? Ingen jävla aning. Och vad vet du själv? Så jag har valt att se det lite konservativt och gå på Sentios siffror. Men vad jag säger spelar ingen roll för detta, och ni får skåla när ni vill
Citera
2018-09-04, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Nej AfS kommer inte klara riksdagsspärren. De flesta vet inte ens vilka de är.

De flesta vet vilka AfS är. Men sedan behövs inte de flestas röster för att ta sig in.

Bland den invandringskritiska opinionen som läser Flashback och alternativmedia så vet alla vilka de är. Och det är just Flashback och alternativmedia som drivit invandringskritisk opinion i Sverige.
Citera
2018-09-04, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Inte alls otroligt. Samt att SVT och TV4 kommer köra hela temakvällar om förintelsen och nazismens uppkomst. Ett annat ord som säkert kommer användas mycket i media lär nog bli "stöveltramp".

MVH/Gnomegirl.

Hmm maximal polarisering alltså. Frågan är hur avtrubbade folk är efter hur hårt man gått åt SD. Kommer de in kan det bli en intressant utökning av overtons fönster. Backar man bandet till 90-talet var man ju inte alls lika PK som idag..

Edit: överlever man genom att attackera tillbaka har man nog förvärvat sig en rustning av teflon och kevlar.
Senast redigerad av Merrelito 2018-09-04 kl. 20:59.
Citera
2018-09-04, 20:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
De flesta vet inte ens vilka de är.

Källa?
Citera
2018-09-04, 20:55
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:

AfS klarar riksdagsspärren med råge. Rätt folk vet vilka de är.
Citera
2018-09-04, 20:55
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
(FB) Har F! köpt 10000 turkiska facebook-likes?

De hade 74 000 för 6 månader sen och för 4 år sen hade de 84 000 likes. Det är de och FI som minskar av alla partier på facebook.

Pp var en fluga som peakade 2009. De är döende eller döda. De kommer aldrig nå förra valets resultat på 0,43%.

Ja, ni slår in öppna dörrar med mig här. Men tydligen har de nån ny cannabis-idol som partiledare, och fan vet vad som händer i den världen. Det alla undviker att ta upp är hur PP stabilt kan ha 1% hos Sentio. Det blir mycket confirmation bias i resonemangen.
Citera
2018-09-04, 20:57
Medlem
Sperssons avatar
Citat:

Beror på i vilka kretsar du rör dig.
Citera
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
57 000 likes nu. På mindre än en vecka har man alltså ökat med 12 000 likes! Man hade 45 000 likes 31 Augusti.
Citera
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloEnjoy
Bland den invandringskritiska opinionen som läser Flashback och alternativmedia så vet alla vilka de är. Och det är just Flashback och alternativmedia som drivit invandringskritisk opinion i Sverige.

Så är det nog. Det innebär inte att alla som läser alternativmedia kommer lägga sin röst på AfS. Om de presterar bra i det här valet kanske de kan hålla igång momentum för att ta sig in i EU-parlamentet nästa år. I det valet behövs inte lika många röster. Den här gången kommer det inte gå.
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloEnjoy
AfS är emot prostitution. Hur ser du på det?

Nu handlar det om att rädda landet. Prostitution är en liten fråga. Jag tror inte heller att AfS kommer att prioritera sexköp mellan samtyckande och vuxna rent polisiärt. De kommer att inrikta sig på den riktiga brottsligheten istället. Människohandel och minderåriga kan de gärna prioritera.
Citera
2018-09-04, 20:58
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ja, ni slår in öppna dörrar med mig här. Men tydligen har de nån ny cannabis-idol som partiledare, och fan vet vad som händer i den världen. Det alla undviker att ta upp är hur PP stabilt kan ha 1% hos Sentio. Det blir mycket confirmation bias i resonemangen.
Jag har också hört det. Men var diskuteras det? Var utanför min filterbubbla finns de här Piraterna. Det är en seriös fråga.
Citera
2018-09-04, 21:02
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Först dagen nåt i denna stil.

Aftonbladets löpsedel; MÖRKRET HAR FALLIT ÖVER SVERIGE! i stora bokstäver över en svenska flagga insnärjd i en taggtrådsswastika som det droppar blod från.

DN:s förstasida. Stor bild på Auschwitz med texten "ALDRIG MER!".

Underrubriker;
"Valvinnaren Åkesson; FÖRBJUD AFS!"
"Löfven; Inte okej med nazister i riksdagen."
"Isabella Lövin kollapsade på vallnatten - MP ut ur riksdagen. "
"Wolodariski; Alla goda krafter måste enas nu!"

Tänk er detta fast i minst en månad.

Måndagen kommer att bli helt underbar. Att gå runt på stan och kolla in alla tomma blickar. Folk som sitter på parkbänkar och stirrar håglöst ner i marken. Folk som går runt som zombies. Folk som skriker upp mot skyn.

Också ska jag köpa tidningar för en gångs skull

Glöm inte att läsa Fylkes Allehanda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in