2018-09-04, 14:37
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
23:30....
Påstår du att det blir så kolsvart, beckmörk i en tätbebyggd ort i Mellansverige i slutet av maj, så att man inte ser handen framför sig kl 23:30?
Citera
2018-09-04, 14:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack... Jag skulle nog inte ge mig på att författa någon annans idé, och då ssk inte smygarens. Han har bevisligen skumt omdöme. Han kan säkert kontra med samma...

En GM kan ofta ha skumma bevekelsegrunder (också), men i fallet SD kan man tro att han i högre grad än andra har lyckats anpassa sig till den värld han lever i. Vilket antyder att motivet är om än lika dumt och lika banalt så likväl ”rationellt” i en bemärkelse andra kan begripa. Han vill städa av ett hot mot hans person. På ngt sätt.

Du får det att låta så begripligt.
Vet inte om du menar samma "hot" mot hans person som jag tror.

Jag tror ju det hotet mot hans person är "förlorad kontroll".
För mig känns det obegripligt att man kan vara så ini bomben kontrollerande. Måste i botten vara en känsla av hot mot den egna självkänslan. Som då samtidigt verkar "uppblåst".

Vilket kanske är sanningen? Att den uppblåsta självkänslan (en narcissistisk personlighet) egentligen i grunden är en bortträngd känsla av låg självkänsla).

För varför måste man vara så kontrollerande om man har en god självkänsla?

Allt är bara spekulationer utifrån att SD skulle var gm. Om han inte är det stämmer det kanske inte.
Citera
2018-09-04, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det är möjligt, men den fysiska förmågan som du redogör för här besitter de flesta människor. Förmågan att begå mord är inte lika vanlig. Vad vet du om den hos ML?
Inget
Citera
2018-09-04, 14:41
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nä, blir aldrig så mörkt i ett bostadsområde som ligger så pass nära en så stor stad som Örebro.

I min sommarstuga däremot, mitt i storskogen, där blir det minsann riktigt mörkt. 😉
På vintern ja, eller en timme mellan 00:00 och 01:00 utan måne och vid riktigt tunga moln. Herregud. Varenda svensk vet väl att det inte blir mörkt i maj. Rosamund som påstår att hon är från USA kan hålla snattran.
Senast redigerad av tjackarismyg 2018-09-04 kl. 14:41. Anledning: fattas ord
Citera
2018-09-04, 14:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Tror det blir missförstånd om MVs uppgift här. Hen skrev att man VET att gm stod utanför LW och väntade, men att man MISSTÄNKER att det var SD. Som jag tolkar det har man säkra uppgifter på att en man väntade utanför, men inte säkra uppgifter på vem. (Tex om grannar har kikat ut och kunnat urskilja en gestalt stå/vanka under trädet mitt emot strax efter kl 23)
Att man sen misstänker att detta var SD kan ju ha med deras kontakt på kvällen att göra.
Tror vi får vara försiktiga med åtminstone den enligt Avaldamons post undertill planterade uppgift om någon som stämt träff utanför LWs bostad. Det är väl inte osannolikt MV måhända läck lite för mycket..

"Avaldamon 2018-09-02, 20:15 |65129882]Jag tror nog att MV är trovärdig, inget troll alltså.
Sedan är det en annan fråga huruvida MV har fått rätt uppgifter i sin tur.

"Om polisen vill avslöja en läcka kan man plantera olika uppgifter inom organisationen och se vilka som läcker ut."
Börjar ana att det var det som hände innan helgen v.32. Det är då vi tilldelas uppgiften att gärningsmannen har väntat utanför LW, "därefter knäpptyst från MV."

I så fall är MV i sig trovärdig men" icke uppgiften som levererats."

Ovanstående ska läsas som spekulation och inget annat." Slut citat.

Jag har kommenterat det planterade påståendet här, notera datumen : (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15) (2018-05-15)
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-04 kl. 15:17.
Citera
2018-09-04, 14:47
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jo, det var kolsvart. Jag vet att det har diskuterats i tråden mycket därav att att jag vet att det var kolsvart eftersom många kom fram till just det. Ovan är bara två av inläggen som jag vaskade fram nu i hast.
Är du verkligen så idiotiskt dum att du diskuterar med infödda Svenskar om att det är "kolsvart" i slutet av maj i Mellansverige"eftersom många kom fram till det" Gå ut själv så kan du se att himlen är ljusblå i Sverige kl 23:30 i maj.
Citera
2018-09-04, 14:52
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nä, inte becksvart men bra mörkt. Förmodligen mörkt nog att illdåd kan vara svåra att skåda och hindra utböles från nattvandringar i okänd mark. Jag bor sen många decennier i landets största stad så viss vana har jag
"Bor sen många decennier" Är inte du heller svensk? I maj blir det inte beckmörkt i Mellansverige i en tätbebyggd ort. Period.
Citera
2018-09-04, 14:57
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Tror det blir missförstånd om MVs uppgift här. Hen skrev att man VET att gm stod utanför LW och väntade, men att man MISSTÄNKER att det var SD. Som jag tolkar det har man säkra uppgifter på att en man väntade utanför, men inte säkra uppgifter på vem. (Tex om grannar har kikat ut och kunnat urskilja en gestalt stå/vanka under trädet mitt emot strax efter kl 23)
Att man sen misstänker att detta var SD kan ju ha med deras kontakt på kvällen att göra.
Absolut. Om personen dessutom har keps/huvtröja, håller sig i trädskuggan och åskådaren själv har belysning på i rummet, så kan man kanske se att det är en mansperson.Om man inte känner vederbörande för då ser man det på rörelsemönstret via den dorsala visuella nervbanan.
Citera
2018-09-04, 15:00
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
"Bor sen många decennier" Är inte du heller svensk? I maj blir det inte beckmörkt i Mellansverige i en tätbebyggd ort. Period.
A) Jag har redan berättat varifrån i landet jag är.
B) Jag har aldrig använt ordet beckmörkt.

Om du inte ens ids läsa så behöver du heller inte svara.
Senast redigerad av DreamTwister 2018-09-04 kl. 15:07.
Citera
2018-09-04, 15:08
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
A) Jag har redan berättat varifrån i landet jag är.
B) Jag har aldrig använt ordet beckmörkt.

Om du inte ens ids läsa så behöver du helker inte svara.
Ids läsa. Jag läser gärna. Men denna tråd är så fylld av idiotiska, egocentriska, naiva, illiterata noveller (Ta inte åt dig), att man behöver en privat sökmotor för att hitta något med substans.
Som jag ser det så är mörker en så ovidkommande storhet i Sverige i maj, så att det inte ens behöver diskuteras.
Citera
2018-09-04, 15:13
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Ids läsa. Jag läser gärna. Men denna tråd är så fylld av idiotiska, egocentriska, naiva, illiterata noveller (Ta inte åt dig), att man behöver en privat sökmotor för att hitta något med substans.
Som jag ser det så är mörker en så ovidkommande storhet i Sverige i maj, så att det inte ens behöver diskuteras.
Grandet i sin nästas öga...
Inte direkt så ovidkommande att gatljuset inte tänds och inte ens med bästa vilja kan du påstå att ljuset 23:30 är lika bra som dagtid. Det beror alltså på sammanhanget.
Citera
2018-09-04, 15:18
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Grandet i sin nästas öga...
Inte direkt så ovidkommande att gatljuset inte tänds och inte ens med bästa vilja kan du påstå att ljuset 23:30 är lika bra som dagtid. Det beror alltså på sammanhanget.
Som dagtid? Men ni påstår att man skulle snubbla runt i blindo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in