2018-09-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Att den som påstår sig vara P*er Ul*berg men TOTALVÄGRAR att svara på 'kontrollfrågor" för att reda ut ev. misstag är givetvis beviset för att vederbörande är en bluff, så är det bara. Jag vet efter gårdagens samtal att "Atervandsgrand4" valde att ge upp så fort han insåg att spelet var över.
Men, om Atervandsgrand4 vill reda ut oklarheterna så ger jag honom gärna en chans till att bevisa att han är PU, vi kan ta det "live" i PM precis när som helst.
Jag är redo och har min A källas frågor som hen föreslog att jag skulle ställa till Atervandsgrand4 här bedvid mig.
Tråkigt nog så vet jag redan nu att Atervandsgrand4 inte kommer att våga ställa upp, jag märkte det på ett tidigt stadium i vår PM-konversation då NN började backa för att till slut dra sig ur helt när det började att brännas.

Du tonfisken! det börjar faktiskt att bli ganska tröttsamt när en hel armé sluter upp i vanlig ordning för att förkasta det jag har att delge tråden, det är jävligt tråkigt på ren svenska att man aldrig kan få gehör för något.
Du tycker inte det är märkligt att du ratar alla som inte har konkreta bevis, men tycker att ALLA ska svälja DITT ORD på att det du säger är sant?

Att du "påstår" dig ha en källa A, att du kört "kontrollfrågor" till en viss användare som kommer från din PÅSTÅDDA källa är ju absolut inget bevis. Att du råkar ut för samma kritiska granskning som alla andra som kommer med obevisbara påståenden har INGET att göra med om en eller flera sluter upp mot dig eller inte. Du är bra paranoid du
Citera
2018-09-04, 12:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Äsch, det där är alldeles för långsökt och bara skitsnack enligt mig..

Alldeles för långsökt och bara skitsnack?
Jag pratar ju "live" med trollet i PM och trollet kan inte svara på enkla frågor som lätt skulle kunna bevisa att han är P*r Ul*berg!

Vad kan trollets märkliga beteende bero på skovdebosse, vad tror du?
Vad är logiken i att han kan svaret på frågorna men ändå inte vill bevisa att han är P*r Ul*berg, trots att han redan har berättat för hela tråden att han är P*r Ul*berg?

Det här är 10.000 kronors frågan till dig skovdebosse.
Citera
2018-09-04, 13:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Du tycker inte det är märkligt att du ratar alla som inte har konkreta bevis, men tycker att ALLA ska svälja DITT ORD på att det du säger är sant?

Att du "påstår" dig ha en källa A, att du kört "kontrollfrågor" till en viss användare som kommer från din PÅSTÅDDA källa är ju absolut inget bevis. Att du råkar ut för samma kritiska granskning som alla andra som kommer med obevisbara påståenden har INGET att göra med om en eller flera sluter upp mot dig eller inte. Du är bra paranoid du

Då gör vi såhär. Skicka ett PM till "Atervandsgrand4" nu direkt, hen svarar säkert under dagen eller ikväll.
Fråga hen i PM:et om Pudelfrillan har pratat "live" med hen igår kväll.
Fråga sedan varför hen inte vill bekräfta att hen är P*r Ul*berg.
Fråga även varför hen TOTALVÄGRAR att svara på kontrollfrågor som skulle bevisa att hen är den hen utger sig för att vara, dvs P*r Ul*berg.
"Atervandsgrand4" påstår ju att hen har svarat på en kontrollfråga en gång vid ett tidigare tillfälle och då gick det tydligen hur bra som helst! Även badboy rider påtalade att Atervandsgrand hade svarat på en kontrollfråga när jag ställde mig undrande till hur man verkligen med säkerhet kunde veta att det var P*r Ul*berg som skrev under nicket Atervandsgrand4?

Men när Pudelfrillan ska ställa en kontrollfråga till den som utger sig för att vara P*r Ul*berg, då drar sig ynkryggen Atervandsgrand4 tillbaka och flyr sin kos...

Du tonfisken! meddela mig när du har fått svar från Atervandsgrand så får du se att det här stämmer, ynkryggen totalvägrar alltså att på ett busenkelt sätt kunna bevisa att hen är PU.
Oj, oj, vilket stortroll detta är!

Det här måste vara det största avslöjandet i Helena-trådens 11-åriga historia, nu kan tråden äntligen börja ta några rejäla kliv framåt.
Citera
2018-09-04, 13:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Menar du att det är bevisat att PU inte är Atervandsgrand4 för att han inte svarar på dina "kontrollfrågor"?

Ja eftersom han inte har någon anledning att inte göra det, alla "vet" ju vem han är eller hur, P*r Ul*berg påstår han sig iallafall heta. Han påstår ju dessutom att han har svarat på kontrollfrågor tidigare för att bevisa att han är den han utger sig för att vara, så hur kommer det sig att han vägrar göra det nu när jag har kommit en sak på spåren och därför vill reda ut det hela med Atervandsgrand i ett snabbt och enkelt "live" PM samtal?

Ja vad tror du Prinzezzan, jag är sååå nyfiken på din åsikt, kan det vara just för att han är P*r Ul*berg som han backar och totalvägrar att svara på en liten kontrollfråga? eller kan det vara något annat som skämde honom så till den milda grad att han var tvungen att sedan dra sig ur helt?

Vad tror du?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-04 kl. 13:43.
Citera
2018-09-04, 13:39
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Ja, det var det jag menade. GW tror inte att mmpg har med detta att göra.

Du Pajosv, visst var det du som föreslog att dom mest flitiga skribenterna här i tråden skulle ta och samlas någongång i ett konferensrum på något hotell eller liknande för att utbyta tankar?

Det låter högintressant, min fråga till dig är: Hur många " unika personer" tror du skulle komma?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-04 kl. 13:48.
Citera
2018-09-04, 13:47
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ja eftersom han inte har någon anledning att inte göra det, alla "vet" ju vem han är eller hur, P*r Ul*berg påstår han sig iallafall heta. Han påstår ju dessutom att han harcsvarat på kontrollfrågor tidigare för att bevisa att han är den han utger sig för att vara, så hur kommer det sig att han vägrar göra det nu när jag har kommit en sak på spåren och därför vill reda ut det hela med Atervandsgrand i ett snabbt och enkelt "live" PM samtal.

Ja vad tror du Prinzezzan, jag är sååå nyfiken på din åsikt, kan det vara just för att han är P*r Ul*berg som han backar och totalvägrar att svara på en liten kontrollfråga? eller kan det vara något annat som skämde honom så till den milda grad att han var tvungen att sedan dra sig ur helt?

Vad tror du?

Jag vet inte varför han inte svarar på dina "kontrollfrågor". Han kanske inte tycker att han behöver bevisa något. Jag hade själv en del kontakt med honom för några år sedan och kände inte att det fanns något onaturligt. Jag fick aldrig någon anledning att tveka på om det verkligen var PU jag hade kontakt med.

Hängde du med under den period som Atervandsgrand4 och Rednecksvedala hade sina "dueller" i tråden? Personligen uppfattade jag dem som naturliga och inte påhittade. Men det är ju upp till var och en att bilda sig egna uppfattningar och åsikter.

Atervandsgrand4 får gärna komma in och kommentera.
Citera
2018-09-04, 13:48
Medlem
Citat:
Ja eftersom han inte har någon anledning att inte göra det, alla "vet" ju vem han är eller hur, P*r Ul*berg påstår han sig iallafall heta. Han påstår ju dessutom att han harcsvarat på kontrollfrågor tidigare för att bevisa att han är den han utger sig för att vara, så hur kommer det sig att han vägrar göra det nu när jag har kommit en sak på spåren och därför vill reda ut det hela med Atervandsgrand i ett snabbt och enkelt "live" PM samtal.

Vad tror du?
Det skulle också kunna vara så att PU har kommit på att det var oklokt att skriva i tråden eftersom han snärjde in sig själv och nu försöker rädda sitt skinn genom att få någon (dig) att påstå att PU och Atervandsgrand4 inte är samma person. Kanske PU också varit på förhör nyligen och behöver "nolla" det han sagt i tråden...
Citera
2018-09-04, 13:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag vet inte varför han inte svarar på dina "kontrollfrågor". Han kanske inte tycker att han behöver bevisa något. Jag hade själv en del kontakt med honom för några år sedan och kände inte att det fanns något onaturligt. Jag fick aldrig någon anledning att tveka på om det verkligen var PU jag hade kontakt med.

Hängde du med under den period som Atervandsgrand4 och Rednecksvedala hade sina "dueller" i tråden? Personligen uppfattade jag dem som naturliga och inte påhittade. Men det är ju upp till var och en att bilda sig egna uppfattningar och åsikter.

Atervandsgrand4 får gärna komma in och kommentera.

Ja men det där är ju bara trams, hade han kunnat svara på frågan hade han givetvis gjort det.
Om PU verkligen skriver i tråden frivilligt så lär han knappast ha problem med att bevisa att han verkligen är PU, det finns liksom ingen rimlig förklaring till det här beteendet.

Jag ger ju honom dessutom en chans till om han ändrar sig, dock fick jag en mycket dålig känsla under vårt live PM samtal så jag är i stort sett säker på att "trollet" aldrig mer vågar sig fram ur sin grotta igen. Det var en livrädd liten stackare som inte kunde stå upp för ett skit, en riktig syltrygg som har förstört hela Helena-tråden med sina lögner och allsköns desinformation.
Citera
2018-09-04, 14:01
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det skulle också kunna vara så att PU har kommit på att det var oklokt att skriva i tråden eftersom han snärjde in sig själv och nu försöker rädda sitt skinn genom att få någon (dig) att påstå att PU och Atervandsgrand4 inte är samma person. Kanske PU också varit på förhör nyligen och behöver "nolla" det han sagt i tråden...

Citera
2018-09-04, 14:05
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Du Pajosv, visst var det du som föreslog att dom mest flitiga skribenterna här i tråden skulle ta och samlas någongång i ett konferensrum på något hotell eller liknande?

Det låter högintressant, min fråga till dig är: Hur många " unika personer" tror du skulle komma?

Ja, det var jag som föreslog det, och jag har samma åsikt än idag. Att komma närmare lösningen i Helenafallet tror jag kräver samarbete bland de mest aktiva skribenterna och de som har relevant info.

Nu sitter många och tjuvhåller på info utan att dela med sig. Löser man fallet genom att inte samarbeta?

Jag förmodar att det inte skulle komma speciellt många personer till en sådan träff, men då har man valt att inte försöka lösa fallet på det mest effektiva sättet. Vad skulle kunna gå snett om man träffades? Skulle deltagarna börja slåss om de inte kunde samarbeta? Det är ju knappast produktivt.

Annars tror jag att år 2028 så sitter man fortfarande och diskuterar KM, BW, PU och mmpg samt brovittnet och varför Helenas skor och ringar låg där de låg.

Några av skribenterna kommer att sitta på ålderdomshemmet om 30-40 år och fortfarande gnabbas om detta.
Senast redigerad av Pajosv 2018-09-04 kl. 14:13.
Citera
2018-09-04, 14:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil

Nej det hela faller dessutom på sin egen orimlighet rent statistiskt. Att dessutom ingen här skulle finna en sån här typ av avslöjande det minsta intressant (i en mord-tråd) mär extremt osannolikt. Vidare är fördelningen mellan dom olika åsikterna i tråden fullständigt oproportioneliga..

Det står ju 1 - 10 när det gäller Atervandsgrandd beteende och orsaken till varför han totalvägrar att svara på en simpel kontrollfråga. Det är jag själv mot en hel armé...
Citera
2018-09-04, 14:23
Medlem
Men om kontot är ” kapat ( så kan det faktiskt vara &#129300 är det då så att ” denne person har skrivit under falskt namn hela tiden eller ” tagit över kontot nyligen ? Annars vore väl Rednecksdala( stavning?) den absolut rätta personen att kunna svara på detta ?De hade ju vilda samtal här Sins emellan ? En fråga ... den andra svarade ? Om personen bakom Rednec. Kunde hoppa in i tråden igen då kanske mystiken lättnar lite 😕
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in