2018-09-04, 10:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jaså, du lovar att sticka om nån dristar sig att skriva "korkade eller elaka saker om LW"? Lite så som du gör under din punkt 3 nedan? Eller låter du dig bli avstängd?

"Trådstängningsattacker" är inte trevligt. Kan vi gissa på Ryssland?

Jag har fetat två partier i din punkt 3.
För flera veckor sedan gjorde jag en genomgång av det som jag beskrev som LW:s olika "svek" och hur dessa svek kan ha uppfattats av folk i hennes närhet och kanske även folk lite mer perifert placerade. LW:s svekfullhet skulle kunna ha utlöst en våldsam reaktion hos nån som inte var i balans. Kanske just p g a det upplevda sveket?

Jag hävdade, och det gör jag alltjämt, att en värre försyndelse i ett kristet samfund, än att en vigselförrättare i smyg går i säng med en av parterna hon vigt, det är väldigt svårt att tänka sig!

LW beter sig djupt omoraliskt och det är ingenting som ens behöver prövas.
Man kan säga att det inte var populärt bland folk i tråden att kanske tvingas omvärdera eller åtminstone justera bilden av den präktiga, extremt aktiva, geocachande trebarnsmamma man dittills hade sett i LW.
Jag fick veta att jag svartmålade LW. Jag har därigenom utpekats som en som skyddar SD och detta trots att jag har framfört SD som möjlig mördare. Jag har inte brytt mig om hur stark ev teknisk bevisning mot honom skulle kunna vara. Min uppfattning om SD är baserad på hur han formulerar sig i text och som jag i ett par omgångar har analyserat här i tråden.

OffT: Inte i nån tråd här på Flashback hotar jag eller hatar jag. Jag kan många gånger formulera mig svidande kritiskt och vara hånfull och raljant, men det är inte frågan om vare sig hot eller hat. Däremot ogillar jag pöbelmentalitet och lynch-"justis". Och hyenor.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har varken upplevt att du hatar eller hotar i tråden och jag respekterar människor som dig som har starka åsikter som kan skilja sig från mängden ibland och då riskerar snarare Du att bli hotad och hatad men ändå står för dina tankar och åsikter. Starkt.

Denna åsikt om LW:s mindre smickrande sidor är tyvärr inte populär här och jag har själv blivit hatad och är mer eller mindre utfryst här av en del skribenter för att jag tycker som du. Det är synd i dagens demokratiska samhälle att man ska bli bemött på detta dåliga sätt bara för att man nyttjar sin åsiktsfrihet och inte har en personlighet som "passar" alla skribenter här.

Låt folk sänka sig till sandlådenivå och hata, utfrysa m.m. Håll huvudet högt. De nedvärderar bara sig själva med sitt agerande, inte oss 🌷

Ingen människa är perfekt.
Finns många människor som är både omoraliska och oärliga, otrogna och o-whatever.
Någon kan bli förbannad på dig för att du har sagt något kränkande till personen, eller att du inte betalat tillbaka en skuld. Att du är raljant och en översittare eller att du är på väg att lämna ditt äktenskap...

Detta kan naturligtvis ses som ett motiv till att någon blir förbannad.

Eller ännu värre mördar någon.
Men det ger inte någon rätt att göra det?

Man måste skilja på vad vi tycker, och vad gärningsmannen kan ha haft för motiv.

Alla människor är olika, även om vi har ungefär samma normer i Sverige. Det kan vi ju bara se i tråden, hur olika vi tycker. Därför anser jag att mina personliga åsikter om vad som är moraliskt och omoraliskt inte är väsentligt, utan jag försöker se det ur ett gärningsmanna- perspektiv.

Då behöver man också granska personerna runt LW. Det är inte säkert att man kan urskilja en tydlig motivbild.

Att LW var omoralisk i vissas ögon kanske var det inte ens det som var motivet?
Motivet kanske bara finns i en skruvad människas huvud.

Det är alltid fel att mörda någon, oavsett om offret beter sig omoraliskt, är sniken, är arg, skriker, är oärlig, går hem till någon, går på en fest, vill skiljas, inte vill ha sex, är bög, är kort, är lång, är prostituerad, har skrikit, har bråkat (psykopaten som tände eld på sin inneboende), har kort kjol, cyklar ensam fast man bara är 10 år och sparkar en på benen (Engla enligt Anders Eklund).

Man måste försöka se HELA BILDEN.

I den ingår att se utifrån en gärningsmans ögon.
Då måste man granska de personer och de händelser som förekommit runt LW.
Då kan man inte låsa sig vid en enda faktor.

Det finns många, många fler faktorer att ta hänsyn till i detta mord.
Citera
2018-09-04, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
JH såg något på datorn... antar att Du tänker inomhus eftersom det också slogs in paket...
Då borde väl barnen veta att han var där?
Och dessutom har Du funderingar på att LW ev hämtade honom...
Som sagt, spekulationer med JH som GM.
Bra tänkt med att inte LW hämtade JH p.g.a barnen.
Men barnen sov nog, då han kom dit sent efter geocachat i Västerås och dom var nog tysta.
Citera
2018-09-04, 10:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Men barnen sov nog, då han kom dit sent efter geocachat i Västerås och dom var nog tysta.
Så du förkastar SD som GM för att barnen var där men inte andra potentiella GM av samma skäl? Medger att jag har svårt att hänga med i dina vindlingar
Citera
2018-09-04, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Ser att du redan fått svar men det som skrivits i tråden (ett antal hundra sidor bak) är spekulationer om att HD jobbat natt och att deras barn då sov hos SD. Sanningshalten i detta påstående vet jag ej
Vad som kommer upp i mitt huvud om var SD:s barn sov så är det ett inlägg om att SD:s barn ringt och bett honom komma hem på natten (tror att det var i samband med bilbråket).
Just på mordkvällen/natten och var SD:s barn sov har jag svårare att komma ihåg om det skrivits något om. Kan så klart ha fel!
Citera
2018-09-04, 10:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Frågan var ang SD:s barn... var sov dom mordnatten...!?
Citat:
Vad som kommer upp i mitt huvud om var SD:s barn sov så är det ett inlägg om att SD:s barn ringt och bett honom komma hem på natten (tror att det var i samband med bilbråket).
Just på mordkvällen/natten och var SD:s barn sov har jag svårare att komma ihåg om det skrivits något om. Kan så klart ha fel!
När man inte kan hitta ett endaste dugg som talar för att SD har med brottet att göra så ger man sig efter hans fru HD och hans kompis JG, som då skall ha agerat "medhjälpare" åt SD. Samma sak med polisen, som till slut inte drog sig för att själva begå brott i den här desperata SD-jakten, när man olovligen gick in i SD:s svärföräldrars sommarstuga för att beslagta saker i jakt på "bevis". Naturligtvis måste SD:s barn också dras in i det här sjuka skådespelet.
Senast redigerad av Draifos 2018-09-04 kl. 10:52.
Citera
2018-09-04, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag tänker mest praktiskt... om JH kom dit mitt i natten (eftersom barnen sov)... borde ha haft packning inför Norgeresan med sig... skulle han ha kutat iväg med packningen där han inte ens känner igen sig?
Hade han tankar att sova över hos LW (även där behövs viss packning)... och isf finns ju klara spår av honom... om han inte i ilskan kom ihåg att ta det med sig...
Citera
2018-09-04, 10:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
När man inte kan hitta ett endaste dugg som talar för att SD har med brottet att göra så ger man sig efter hans fru HD och hans kompis JG, som då skall ha agerat "medhjälpare" åt SD. Samma sak med polisen, som till slut inte drog sig för att själva begå brott i den här desperata SD-jakten, när man olovligen gick in i SD:s svärföräldrars sommarstuga för att beslagta saker i jakt på "bevis". Naturligtvis måste SD:s barn också dras i det här sjuka skådespelet.
Fast att polisen olovligen gjorde husis i sommarstugan är en ren spekulation från dig men sånt är ju livsluft i den här tråden. Läs det som citerats från RB så ser du att man inte behöver begå brott för att göra husrannsakan på andra platser än den misstänktes bostad och bil etc.

Behövs det verkligen fler osubstansierade trådsanningar?
Citera
2018-09-04, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Så du förkastar SD som GM för att barnen var där men inte andra potentiella GM av samma skäl? Medger att jag har svårt att hänga med i dina vindlingar
Oj - nej, inte alls. SD är en mycket trolig GM i mina ögon.
Men jag tror inte han var inne hos henne i så fall. Men SD (och ML) i ekvationen så tror jag mer att GM stod utanför och påkallade uppmärksamhet. Det passar då in i MV inlägg om att GM stod utanför och väntade på LW. JH passar inte in i det scenariot (att GM stod utamför).

Men jag är lite kluven kring MV:s inlägg som jag sammanfattat. Och just avspärrningarnas utökning och anledning känns som det ändrats allt eftersom. Det faktum borde vara given redan första veckan, långt innan MV trädde in i tråden om först blodspår och sedan istället att GM väntade utanför.
Därav är jag kluven kring MV:s information.
Citera
2018-09-04, 10:59
Medlem
Citat:
Jag tänker mest praktiskt... om JH kom dit mitt i natten (eftersom barnen sov)... borde ha haft packning inför Norgeresan med sig... skulle han ha kutat iväg med packningen där han inte ens känner igen sig?
Hade han tankar att sova över hos LW (även där behövs viss packning)... och isf finns ju klara spår av honom... om han inte i ilskan kom ihåg att ta det med sig...
Jag håller som sagt inte honom så högt på rankingen för tillfället (håller fortfarande på min rätt att avväga och ändra mina värderingar allt eftersom).

Men JH reser light. Bara en ryggsäck. Han kan/borde egentligen bara kommit dit, satte ned ryggsäcken i hallen. LW säger att hon bara ska slå in paketet/n. Han hinner nog inte avyttra så många spår då.
Citera
2018-09-04, 11:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Fast att polisen olovligen gjorde husis i sommarstugan är en ren spekulation från dig men sånt är ju livsluft i den här tråden. Läs det som citerats från RB så ser du att man inte behöver begå brott för att göra husrannsakan på andra platser än den misstänktes bostad och bil etc.

Behövs det verkligen fler osubstansierade trådsanningar?
Att man bröt mot lagen är inte mina egna "spekulationer", det är polisens:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-09-04, 11:01
Medlem
Citat:
När man inte kan hitta ett endaste dugg som talar för att SD har med brottet att göra så ger man sig efter hans fru HD och hans kompis JG, som då skall ha agerat "medhjälpare" åt SD. Samma sak med polisen, som till slut inte drog sig för att själva begå brott i den här desperata SD-jakten, när man olovligen gick in i SD:s svärföräldrars sommarstuga för att beslagta saker i jakt på "bevis". Naturligtvis måste SD:s barn också dras in i det här sjuka skådespelet.
Du skriver (Samma sak med polisen, som till slut inte drog sig för att själva begå brott i den här desperata SD-jakten, när man olovligen gick in i SD:s svärföräldrars sommarstuga för att beslagta saker i jakt på "bevis".

Hur vet Du att det var svärföräldrarnas sommarstuga? Vad jag sett här är det spekulationer ang vems sommarstuga det gäller...
Hur vet Du att polisen "själva begå brott"?
Citera
2018-09-04, 11:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Att man bröt mot lagen är inte mina egna "spekulationer", det är polisens:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Och det är sedemera dementerat så vi får väl helt enkelt ha olika uppfattning. Tills något officiellt framkommit tillåter jag mig att tvivla på ”tjänstefelet” och av nån anledning har det varit väldigt tyst från den presstalesmannen sen dess...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in