2018-09-04, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Som jag skrev, om JH såg nått på datorn medan hon slog in paket. Han kanske satt och valde ut cacher och resrutt i Norge och ett meddelande kom upp som gjorde att han insåg att han inte var ensam på spelplanen.
Just en sådan händelse, som dessutom inte är för långsökt, skulle ge det händelseförlopp som vi vet. Lämnade i hast, LW efter och dörren glöms, samtal nedför gatan som inte är i samtalston, planket.
Hade JH varit hemma hos LW på kvällen borde väl barnen veta det och han hade varit den som var misstänkt och först till förhör? Eller var han det?
Citera
2018-09-04, 10:16
Medlem
Citat:
JH borde ha blivit skjutsad av sin geocacharkompis eller hämtad av LW i Västerås är min tes. Därav går han ju inte bilvägarna.
Han vet i vilken riktning centrum är och går rakaste vägen dit. Så skulle jag göra om jag sätter mig in i hans situation.
Även in i skogen och över stock och sten utan att veta hur det ser ut... om han överhuvudtaget kommer fram där? Nej jag tror att han isf tagit gångvägarna. Dessutom var det sen kväll och lite skumt ute.
Citera
2018-09-04, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har det skrivits i tråden att SD hade barnen hemma?
Jag frågade EGT häromdagen om hen visste var dessa barn befann sig... inte fått något svar.
Eftersom flera frågar så svarar jag på ett inlägg för att inte tråden ska svämma över mer än den gör.
Jag vet inte, detta har diskuterats av andra och jag refererade till dessa. Så svar har getts i flera omgångar kring barnen, svårt att tro att du missat detta.

Varför ställs frågan, tankar?
Själv har jag svårt att se en GM inne hos LW just för barnen. Men med hypotesen JH så kom han dit sent, barnen/et kanske sov. JH kan bara ha gått ut och inte gjort någon scen där inne.

Detta har MV skrivit om barn (uppgifter som går lite stick i stäv, men minst ett barn verkar vara solklart, annars skulle nog inte UW gått till LW och se att hon var borta...)
2018-05-20, 21:40
Lenas två barn låg i lägenheten och sov.

2018-07-11, 01:39
UW sov hemma i sin villa med någon eller några av barnen och skulle tillsammans med LW uppvakta yngsta sonen som sov hos LW
Citera
2018-09-04, 10:20
Medlem
Citat:
Även in i skogen och över stock och sten utan att veta hur det ser ut... om han överhuvudtaget kommer fram där? Nej jag tror att han isf tagit gångvägarna. Dessutom var det sen kväll och lite skumt ute.
En geocachare går raka vägen till målet och tar stigen hem, är ordspråket. JH ör otroligt van att ta sig fram, oavsett terräng.
Citera
2018-09-04, 10:22
Medlem
Citat:
Citerar mig själv.
Jag ser däremot inget logisk förklaring varför ML och LW går mot planket (sammas som att jag inte ser någon logik i det vad gäller SD).
Dom ende två logiska händelseförloppet som jag ser det är med JH (går mot stationen) eller ett random par (som jag inte släpper).

Jag har varit vid planket där mordet skedde. Det är så ologiskt att runda buskaget, klättra över stängslet för att prata.
Om mördaren släpade LW dit, så skedde mordet innan stängslet och då skulle inte skrikvittnet höra det. Det ligger villor 20-30 meter från den platsen i sä fall.

Så LW och mördaren gick över stängslet och mordet skedde, det är jag nästan helt säker på.
Varken ML eller SD borde se någon fördel att runda allt detta.
Det är bara en random och JH som skulle göra detta, logiskt sett.
Varför ska man klättra över något som inte finns? Bara att runda planket där det slutar! Har du verkligen varit där eller försöker du trolla?
Citera
2018-09-04, 10:24
Medlem
Citat:
Eftersom flera frågar så svarar jag på ett inlägg för att inte tråden ska svämma över mer än den gör.
Jag vet inte, detta har diskuterats av andra och jag refererade till dessa. Så svar har getts i flera omgångar kring barnen, svårt att tro att du missat detta.

Varför ställs frågan, tankar?
Själv har jag svårt att se en GM inne hos LW just för barnen. Men med hypotesen JH så kom han dit sent, barnen/et kanske sov. JH kan bara ha gått ut och inte gjort någon scen där inne.

Detta har MV skrivit om barn (uppgifter som går lite stick i stäv, men minst ett barn verkar vara solklart, annars skulle nog inte UW gått till LW och se att hon var borta...)
2018-05-20, 21:40
Lenas två barn låg i lägenheten och sov.

2018-07-11, 01:39
UW sov hemma i sin villa med någon eller några av barnen och skulle tillsammans med LW uppvakta yngsta sonen som sov hos LW
Nu var det inte LW:s barn och var dom sov jag frågade om....
Frågan var ang SD:s barn... var sov dom mordnatten...!?
Citera
2018-09-04, 10:24
Medlem
Citat:
Hade JH varit hemma hos LW på kvällen borde väl barnen veta det och han hade varit den som var misstänkt och först till förhör? Eller var han det?
Jag skrev just ett svar på den tanken om barnen borde höra (han kom nog väldigt sent och gick utan att göra nått väsen av sig i vredesmod är mitt X och Y i ekvationen).

Det är det som är så konstigt. Nu när polisen höll SD som mest trolig GM initialt så borde hennes närmaste krets blivit förhörd ganska omgående om dom visste nått mer. JH blev inte ens kontaktad av polisen första tiden utan fick tydligen (en vän till honom fick den uppgiften) själv ringa in till polisen.

Man kan ju undra vad deras undersökning av hennes digitala media gav egentligen.
Citera
2018-09-04, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Varför ska man klättra över något som inte finns? Bara att runda planket där det slutar! Har du verkligen varit där eller försöker du trolla?
Varit på plats.
Citera
2018-09-04, 10:27
Medlem
Citat:
Nu var det inte LW:s barn och var dom sov jag frågade om....
Frågan var ang SD:s barn... var sov dom mordnatten...!?
AHA, ursäkta! Det har jag ingen aning om, var SD:s barn sov.
Citera
2018-09-04, 10:28
Medlem
Citat:
Som jag skrev, om JH såg nått på datorn medan hon slog in paket. Han kanske satt och valde ut cacher och resrutt i Norge och ett meddelande kom upp som gjorde att han insåg att han inte var ensam på spelplanen.
Just en sådan händelse, som dessutom inte är för långsökt, skulle ge det händelseförlopp som vi vet. Lämnade i hast, LW efter och dörren glöms, samtal nedför gatan som inte är i samtalston, planket.
JH såg något på datorn... antar att Du tänker inomhus eftersom det också slogs in paket...
Då borde väl barnen veta att han var där?
Och dessutom har Du funderingar på att LW ev hämtade honom...
Citera
2018-09-04, 10:30
Medlem
Citat:
Varit på plats.
Men då såg du väl att det inte behövs klättring?
Citera
2018-09-04, 10:31
Medlem
Citat:
Har det skrivits i tråden att SD hade barnen hemma?
Jag frågade EGT häromdagen om hen visste var dessa barn befann sig... inte fått något svar.
Ser att du redan fått svar men det som skrivits i tråden (ett antal hundra sidor bak) är spekulationer om att HD jobbat natt och att deras barn då sov hos SD. Sanningshalten i detta påstående vet jag ej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in