Citat:
Ursprungligen postat av
Flesh4
Jag undrar lite över detta med själsfrände. Ett himla snack om det. Är det någon som har hittat sin? Känns det direkt? Måste den andra också känna det, för att det "ska kännas" liksom? Tacksam för svar!
"Själsfrände" kan betyda så mycket och jag är mest intresserad av vad TS egentligen lägger för mening i detta. "Soulmates" och "Twin flames" är kanske likvärdiga begrepp på sitt sätt.
En radikalare och mer direkt koppling till attraktion som spränger alla gränser, är känslan av att ha mött sin "andra halva" och inte kan släppa tanken på att "höra ihop" med denna. Nu talar jag alltså om en oerhört stark känsla av samhörighet, som kanske varken är logisk eller möjlig att realisera.
Men om detta i själva verket är vad TS menar, så kan jag svara så här:
Ja, det krävs nog att båda upplever det så. Däremot kanske inte på en och samma gång. Vi befinner oss alla i olika stadier av livet och uppmärksammar omgivningen på olika sätt vid varje givet tillfälle. Själva känslan att någon är ens "andra halva" kan därför komma senare för den ena, även om den andra upplevt detta en längre tid.
https://www.youtube.com/watch?v=htgr3pvBr-I