2018-09-03, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
För att inte tala om problemet med att komma ihåg hur mycket man själv ska fylla. Tur jag har anhöriga som håller reda på hur gammal jag är.

OnT: Jag är övertygad om att GM är en person i LW:s direkta närhet. Min motivbild är svartsjuka och att Norgeresan blev en slutgiltig utlösare till ett bråk som eskalerade. GM visste om Norgeresan, och förmodligen även födelsedagen. Intressant är också USA-resan. Det kan ha varit så att SD stod i valet och kvalet av att "vem kan jag få tillbaks? HD eller LW?" Allt detta kan SD ha velat reda ut innan resan med HD. Han ville vara säker på att LW verkligen var ett dött spår innan USA-resan.
Jag tror som du här fast jag tror snarare att SD var frustrerad över att inte ha någon av dom. Han gick från 2 till 0 och detta klarade han inte av. Kränkt och ilsken fick bägaren att rinna över.
Citera
2018-09-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Extremt kortfattad lista på sådant som är svårt att förklara i detta fall. Kom inte med "Kanske ditten och datten. Det har vi gjort sedan dag 1:
1. Polisen tar genast LW's försvinnande på största allvar och går ut med "Människorov".
2. Polisen visar namn och bild i media 4 dagar efter "försvinnandet".
3. SD åker med HD "utomlands" blir stoppade vid gränsen och återvänder hem.
4. Polisen söker med hundar lite sporadiskt åt fel håll.
5. SD's och LW's hus spärras av. HD's hus spärras inte av, däremot LW's närmsta grannhus, där okänd person bor. Den avspärrningen hävs dock snabbt.
6. Utredningsledaren tar semester och beordrar: "Ingen vidare utredning".
7. Ledande Kriminaltekniker är geocoaching- samt dykkompis med SD.
8. Ett föremål hittas av privatperson fyra dagar efter det uppgivna försvinnandet.
9. "föremålet" anges vara en kropp.
10. Kriminaltekniker klättrar på stegar över planket istället för att gå runt den lilla biten runt hörnet, där de ställer sina bilar. Inget tält sätts upp. Fyndplatsen är säkrad och avröjd på mindre än två timmar.
11. Kroppen anges vara LW's efter en viss tid.
12. Ännu senare anges att dödsorsak fastställts.
13. Ett vittne på andra sidan motorvägen har hört ett blodisande skrik som varat i flera minuter. Ingen annan har hört detta skrik.
14. SD tas in och häktas två gånger på sannolika skäl av åklagaren men båda gångerna går Tingsrätten emot och sänker misstankegraden.
15. Spaningsledningen avgår med buller och bång, men inget fel har begåtts.
16. Ny spaningsledare är IT-expert på Noa. Från nu yppas inte ett knyst.
17. Mer än tre månader efter mordet, uppger presstalespersoner från polisen att NFC dröjer med svar.
18. Ingen riksledande tidning eller TV-station har följt fallet. Endast AB, Exprs och TV4-play som kopierar varandra och källor på nätet.
19. Dödsbeviset anger 14/5 som datum för dödsfallet. Sista livstecken är antingen digitala spår efter 22-tiden eller det spektakulära dödsskriket vid samma tid. Att dödsögonblicket skulle bestämmas biologiskt på timmen när efter 4 dygn ute är omöjligt.
20. Lw's barnverkar oberörda av det inträffade och fortsätter som vanligt på sociala medier.
21. SD och HD likaså.
22. De närmaste i LW's kontaktnät visar ingen sorg eller bestörtning utan geocoachar och predikarpå som vanligt.
23. Utöver dessa gravt underliga förhållanden finns hundratals mindre graverande, men lika svårförklarliga fakta. T ex. Alla inblandade bor vägg i vägg. HD har köpt huset av sin bror som inte finns. Ingen har sett eller träffat SD's och HD's barn. SD har inget sökbart förflutet. De andra husen i längan har köpts och sålts av okända personer. Ingen vet vem som bodde i HD's hus före henne. Kroppen sägs ha legat 150m från LW's hus i sommarvärme. Ingen polishund har hittat den, ingen har känt lukten, ändå är den så illa tilltygad att varken kön, identitet eller dödsorsak kan tillkännages på flera dygn.
Härlig teori😀
Hur mycket pengar skulle detta vara värt för SD som mer eller mindre fått sitt liv förstört?
Om utredningen läggs ner och SD flyttar till US, caribien el dylikt kan kanske din teori stämma.
(Dina inlägg är härliga att läsa)
Citera
2018-09-03, 20:49
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Härlig teori😀
Hur mycket pengar skulle detta vara värt för SD som mer eller mindre fått sitt liv förstört?
Om utredningen läggs ner och SD flyttar till US, caribien el dylikt kan kanske din teori stämma.
(Dina inlägg är härliga att läsa)
OM utredningen läggs ner... Don´t open that can of worms.
Senast redigerad av tjackarismyg 2018-09-03 kl. 20:52. Anledning: fattas ord
Citera
2018-09-03, 20:56
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och du är säker på att det var så? Det surrar så mycket rykten i tråden att man snart inte vet vad man ska tro på.
Ja det var den där Tries som visste allt om Norgebussen och hittade den försvunna och återfunna loggen 2015.
Citera
2018-09-03, 21:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har helt missat att LW:s närmsta grannhus också var avspärrat. Var står det?

Detta undrade även jag över.

(Om det inte är från de tidiga inläggen då någon granne pekades ut på ren spekulation. Nån J? Trädgårdsmästare eller?)
Citera
2018-09-03, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Lite återblickar
Ursprungligen postat av mercy
Tror oxå på något liknande. GM lockar ut henne till bilen. LW räknar med ett kort möte eftersom hon låter dörren stå olåst

Sh.Holmes
Nej LW skulle aldrig gå med på ett möte frivilligt med honom.
Hon öppnade dörren 2330 ... vem eller vad fick henne att öppna?
Stod HD där medans SD gömde sig, hoppade fram och slet ut henne när hon öppnat?

Sh.Holmes
Kort tid innan sade hon att hon blockerat SD och förbjudit honom att kontakta henne på något vis

Ursprungligen postat av Hemma97322
SD har en geocachkompis som är psykolog på arbetsförmedlingen. Borde inte en psykolog ha lite koll på mysko beteenden?? (Mikae* Oh*sson *=l)
Undra om det kändes bra för hans ego att dölja vem han egentligen är för präster, sjuksköterskor och psykologer, sådana som borde haft koll.

Sh.Holmes
Hm ja de måste ju ha märkt att han var manisk, men de liksom andra kunde väl inte ana att det kunde gå så långt som till misshandel och slutligen mord.
Om de vetat om misshandeln och ofredandet, som JG visste, borde de sagt upp bekantskapen och varnat omgivningen.

Det fetade är intressant
Geocachkompis som är psykolog😉
Där ser man..
Citera
2018-09-03, 21:11
Medlem
Citat:
Extremt kortfattad lista på sådant som är svårt att förklara i detta fall. Kom inte med "Kanske ditten och datten. Det har vi gjort sedan dag 1:
1. Polisen....
7. Ledande....

Klippte lite i ditt inlägg.

Fetat: Motstridiga uppgifter på den informationen. Men det behöver vi inte veva runt ytterligare en gång, vänligen sök bak i tråden.
Citera
2018-09-03, 21:14
Medlem
Citat:
1. Polisen tar genast LW's försvinnande på största allvar och går ut med "Människorov".
2. Polisen visar namn och bild i media 4 dagar efter "försvinnandet".
3. SD åker med HD "utomlands" blir stoppade vid gränsen och återvänder hem.
4. Polisen söker med hundar lite sporadiskt åt fel håll.
5. SD's och LW's hus spärras av. HD's hus spärras inte av, däremot LW's närmsta grannhus, där okänd person bor. Den avspärrningen hävs dock snabbt.
7. Ledande Kriminaltekniker är geocoaching- samt dykkompis med SD.
8. Ett föremål hittas av privatperson fyra dagar efter det uppgivna försvinnandet.
9. "föremålet" anges vara en kropp.
10. Kriminaltekniker klättrar på stegar över planket istället för att gå runt den lilla biten runt hörnet, där de ställer sina bilar. Inget tält sätts upp. Fyndplatsen är säkrad och avröjd på mindre än två timmar.
11. Kroppen anges vara LW's efter en viss tid.
12. Ännu senare anges att dödsorsak fastställts.
13. Ett vittne på andra sidan motorvägen har hört ett blodisande skrik som varat i flera minuter. Ingen annan har hört detta skrik.
14. SD tas in och häktas två gånger på sannolika skäl av åklagaren men båda gångerna går Tingsrätten emot och sänker misstankegraden.
15. Spaningsledningen avgår med buller och bång, men inget fel har begåtts.
16. Ny spaningsledare är IT-expert på Noa. Från nu yppas inte ett knyst.
17. Mer än tre månader efter mordet, uppger presstalespersoner från polisen att NFC dröjer med svar.
18. Ingen riksledande tidning eller TV-station har följt fallet. Endast AB, Exprs och TV4-play som kopierar varandra och källor på nätet.
19. Dödsbeviset anger 14/5 som datum för dödsfallet. Sista livstecken är antingen digitala spår efter 22-tiden eller det spektakulära dödsskriket vid samma tid. Att dödsögonblicket skulle bestämmas biologiskt på timmen när efter 4 dygn ute är omöjligt.
20. Lw's barnverkar oberörda av det inträffade och fortsätter som vanligt på sociala medier.
21. SD och HD likaså.
22. De närmaste i LW's kontaktnät visar ingen sorg eller bestörtning utan geocoachar och predikarpå som vanligt.
23. Utöver dessa gravt underliga förhållanden finns hundratals mindre graverande, men lika svårförklarliga fakta. T ex. Alla inblandade bor vägg i vägg. HD har köpt huset av sin bror som inte finns. Ingen har sett eller träffat SD's och HD's barn. SD har inget sökbart förflutet. De andra husen i längan har köpts och sålts av okända personer. Ingen vet vem som bodde i HD's hus före henne. Kroppen sägs ha legat 150m från LW's hus i sommarvärme. Ingen polishund har hittat den, ingen har känt lukten, ändå är den så illa tilltygad att varken kön, identitet eller dödsorsak kan tillkännages på flera dygn.

När du listar det så här kan jag hålla med att det är lite väl många underligheter.

Så SD offrades när en ny identitet skulle skapas för LW? Vi har ju fortfarande en åklagare som vägrar rentvå honom.

SD kan nog hålla sig för skratt om man säger så.
Citera
2018-09-03, 21:21
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avaldamon
Klippte lite i ditt inlägg.

Fetat: Motstridiga uppgifter på den informationen. Men det behöver vi inte veva runt ytterligare en gång, vänligen sök bak i tråden.
Helst inte information i tråden. Jag vill gärna kunna stryka och lägga undan det som har en riktig förklaring. Hittills har jag efter tre månaders tjat fått fram ett dödsbevis och LW's misshandelsanmälan med SD's namn. Det är de enda konkreta dokumenten i denna härva.
Citera
2018-09-03, 21:27
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
När du listar det så här kan jag hålla med att det är lite väl många underligheter.

Så SD offrades när en ny identitet skulle skapas för LW? Vi har ju fortfarande en åklagare som vägrar rentvå honom.

SD kan nog hålla sig för skratt om man säger så.
Det tror jag inte alls. Han bör vara glad och tillfreds.
Citera
2018-09-03, 22:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Bortsett från din vittnesskyddsteori då, så kunde det ju indikera att SD hade lovat/tänkt ta LW med till USA (pga/kopplat till makans skilsmässoansökan), men ändrade sig när han förstod att han kunde och ville rädda äktenskapet — och att det då i själva verket var LW som ville ha SD tillbaka som möjl make eller bara hjälpreda/”vän” — alternativt haverera hans äktenskap eller gå i säng med (någon i) norgegänget och tjalla för HD, om hon inte fick sin vilja igenom. Om det var hon som ställde någon form av ultimatum på SD (även om inte LW:s krav på att följa med till USA kanske längre var aktuellt den kvällen), så känns mordet trovärdigare.

Ser man till den ”faktiska” dynamik som USA-resan och skilsmässan och SD:s/LW:s (och HD:s) ”slabbiga” historik samt herraväldet över/delaktigheten i geocachesvängen erbjuder så känns det ju liksom som att skjuta på sittande fågel.
Ditt scenario är med visst fog snubblande nära sanningen.
Citera
2018-09-03, 22:04
Medlem
Citat:
Det tror jag inte alls. Han bör vara glad och tillfreds.
Det begriper jag inte , men ok.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ditt scenario är med visst fog snubblande nära sanningen.

Med SD som GM då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in