2018-09-03, 18:40
Medlem
simonvps avatar
Usch...först nu med 24 h distans man orkar sig på att skriva något...

Först och främst: genuint grattis till Salorm, P.G och alla ni andra gårdare här inne. Det här har ni förtjänat efter år av fitteri från mig själv och andra bajare. Segern är i slutändan rättvis!

Jag blev jävligt förvånad över hur bra dif inledde matchen. Man var helt rasande spelskickliga och spelade sig mycket skicklig ur Bajens press ett antal gånger. Som många skrivit här inne var Johansson helt brutal i första halvlek. Har inte orkat se highlights från matchen, men kändes som att 1-0 var en brutal försvarstabbe av oss. Målet var i det läget väldigt rättvist. Johansson får stå helt opressad och offsidefällan misslyckas helt. 2-0 kändes mer som skickligt kombinationsspel än som havererat försvar av oss (men har som sagt inte sett higghlights) och 3-1 är ett jävligt bra avslut av Badji, må vara att vi flyttat upp hela laget då.

Är såklart bottenlöst jävla besviken över insatsen och resultatet, men analyserar man det med lite distans så kanske inte insatsen var SÅ katastrofal. Andra halvan av första halvlek sitter presspelet igen och Sandberg har två lägen han fan ska sätta. Pressen fortsätter bra i andra halvlek tills 2-0 kommer. Efter det så dör spelet igen innan vi får 1-2 till skänks. Det blir lite happy go lucky efter reduceringen, med mycket inläggspel där Olsson, Danielsson och Isaksson hanterade det riktigt bra. Sitter Barnys volley hade slutet blivit en klassiker. Tyvärr så dör allt igen runt minut 85 och vi orkar inte attackera riktigt.

Stängde av sociala medier efter matchen, men kan tänka mig att många bajare är griniga över Olsson. Jag tycker verkligen inte axlingen mot Djurdjic ska ge rött. Det blir extra känsligt dock när det är just Olsson som gör något sådant. Ett gult kort på sin höjd om jag får säga det.

Domarnivån var rätt ojämn tycker jag. Det dif slapp undan i gula kort för maskning och annat spelförstörande moment gav al Hakim igen med billiga frisparkar åt oss.

För övrigt så jävla ironiskt och typiskt att vi börjat chokea i derbyna nu när vi har ett riktigt fotbollslag och inte längre kan använda oss av underdogrollen. Befarade ju att de ombytta rollerna skulle passa dif bäst, men att säga att det bara handlade om den mentala aspekten blir lite småaktigt och respektlöst mot difs insats.

Angående guldstriden så är inget avgjort såklart (inte alls omöjligt att vi är tillbaka på ruta 1 efter nästa omgång) men det ser såklart jävligt dystert ut ändå. Vi måste slå gnaget och jag kan verkligen inte se hur vi ska få hål på dem i nuläget.

Ångest!!!
Senast redigerad av simonvp 2018-09-03 kl. 19:27.
2018-09-03, 18:56
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Jo men det är inte mitt eget lag, Gif är laget jag supportrar, jag är tränare också och vi går piss då jag är en dålig tränare... :/

När annonserar du din avgång eller ska vi behöva hota bort dig? Du förstör vår klubb. Avgå nu!

2018-09-03, 20:16
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Usch...först nu med 24 h distans man orkar sig på att skriva något...

Först och främst: genuint grattis till Salorm, P.G och alla ni andra gårdare här inne. Det här har ni förtjänat efter år av fitteri från mig själv och andra bajare. Segern är i slutändan rättvis!

Jag blev jävligt förvånad över hur bra dif inledde matchen. Man var helt rasande spelskickliga och spelade sig mycket skicklig ur Bajens press ett antal gånger. Som många skrivit här inne var Johansson helt brutal i första halvlek. Har inte orkat se highlights från matchen, men kändes som att 1-0 var en brutal försvarstabbe av oss. Målet var i det läget väldigt rättvist. Johansson får stå helt opressad och offsidefällan misslyckas helt. 2-0 kändes mer som skickligt kombinationsspel än som havererat försvar av oss (men har som sagt inte sett higghlights) och 3-1 är ett jävligt bra avslut av Badji, må vara att vi flyttat upp hela laget då.

Är såklart bottenlöst jävla besviken över insatsen och resultatet, men analyserar man det med lite distans så kanske inte insatsen var SÅ katastrofal. Andra halvan av första halvlek sitter presspelet igen och Sandberg har två lägen han fan ska sätta. Pressen fortsätter bra i andra halvlek tills 2-0 kommer. Efter det så dör spelet igen innan vi får 1-2 till skänks. Det blir lite happy go lucky efter reduceringen, med mycket inläggspel där Olsson, Danielsson och Isaksson hanterade det riktigt bra. Sitter Barnys volley hade slutet blivit en klassiker. Tyvärr så dör allt igen runt minut 85 och vi orkar inte attackera riktigt.

Stängde av sociala medier efter matchen, men kan tänka mig att många bajare är griniga över Olsson. Jag tycker verkligen inte axlingen mot Djurdjic ska ge rött. Det blir extra känsligt dock när det är just Olsson som gör något sådant. Ett gult kort på sin höjd om jag får säga det.

Domarnivån var rätt ojämn tycker jag. Det dif slapp undan i gula kort för maskning och annat spelförstörande moment gav al Hakim igen med billiga frisparkar åt oss.

För övrigt så jävla ironiskt och typiskt att vi börjat chokea i derbyna nu när vi har ett riktigt fotbollslag och inte längre kan använda oss av underdogrollen. Befarade ju att de ombytta rollerna skulle passa dif bäst, men att säga att det bara handlade om den mentala aspekten blir lite småaktigt och respektlöst mot difs insats.

Angående guldstriden så är inget avgjort såklart (inte alls omöjligt att vi är tillbaka på ruta 1 efter nästa omgång) men det ser såklart jävligt dystert ut ändå. Vi måste slå gnaget och jag kan verkligen inte se hur vi ska få hål på dem i nuläget.

Ångest!!!
Tack.
Angående Olsson vs Djurdjic bör du se om situationen ett par ggr. Jag har ogillat Olssons agerande många gånger den här säsongen, men den där gången är det ju Djurdjic som är den som springer in i Olsson helt och hållet.
Och Djurdjic var verkligen vek igår, han ramlade för allt, hela tiden. Om det har med hans knäckta snok att göra får han väl fundera på själv, men det var fan pinsamt.
Men skit i det nu, vi vann!!
Tar vi sorkarna också i år är detta helt plötsligt en godkänd säsong!
2018-09-03, 20:41
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Tack.
Angående Olsson vs Djurdjic bör du se om situationen ett par ggr. Jag har ogillat Olssons agerande många gånger den här säsongen, men den där gången är det ju Djurdjic som är den som springer in i Olsson helt och hållet.
Och Djurdjic var verkligen vek igår, han ramlade för allt, hela tiden. Om det har med hans knäckta snok att göra får han väl fundera på själv, men det var fan pinsamt.
Men skit i det nu, vi vann!!
Tar vi sorkarna också i år är detta helt plötsligt en godkänd säsong!

Jo Djurdjic är ett svin han också. På plats kändes det som att Olsson markerade och gick mot Djurdjic, men där och då var man i affekt och ville väl ha Olsson avrättad med giljotin. Har inte följt surret efteråt och kommer nog aldrig någonsin se klipp från matchen igen

Ja, nu får ni fan kompensera för detta genom att slå sorkarna också! Annars kommer jag för evigt att bunta ihop er som de incestsyskon vi så gärna claimar att ni är Fast helt seriöst så tror jag absolut att ni kan slå dem. Ni var riktigt bra stundtals igår.
2018-09-03, 20:46
Medlem
Tlagnojs avatar
Var kan man se bra klipp från situationen Djurdic vs. Olsson? Eller var kan man se bra klipp överhuvudtaget? Missade matchen för jag var på väg hem från en kräftskiva ute i obygden i södra delen av landet. Tycker fotbollskanalens höjdpunktsklipp är så jävla värdelösa, 5-10 sekunder från varje mål och på sin höjd en stolpträff är sammanfattningen av varje match.
2018-09-03, 21:48
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Var kan man se bra klipp från situationen Djurdic vs. Olsson? Eller var kan man se bra klipp överhuvudtaget? Missade matchen för jag var på väg hem från en kräftskiva ute i obygden i södra delen av landet. Tycker fotbollskanalens höjdpunktsklipp är så jävla värdelösa, 5-10 sekunder från varje mål och på sin höjd en stolpträff är sammanfattningen av varje match.
Har bara sett i djurgårdsgrupper på Facebook. Vettefan hur man kan dela det här.

https://m.facebook.com/groups/818216114889198?view=permalink&id=2032933716750759

Kan ni se ovan?
2018-09-03, 23:14
Medlem
Undrar hur Göteborg gör, sparkar Poya och Gren när säsongen är över och Max Markusson anställer fler personer till kontoret?
2018-09-03, 23:46
Medlem
snillet_1s avatar
Vilken markering från CMore! Slutar sända studios från Tele2 efter bengalskandalen.

https://www.youtube.com/watch?v=K8E_zMLCRNg
2018-09-04, 01:25
Medlem
Ovcharkas avatar
Jag tror fööjande vore bäst med nuvarande trupp:

Isak
Andersson* - Danielson - Une** - Augustinsson
E. Johansson - Ulvestad
Ring - Mrabti - Bärkroth
Badji

*Alternativt Gunnarsson.
**Jonas Olsson

Tre tokiga som öser bollar till en stadig Badji. Ulvestad och Johansson växlar att dra i djupled.

Tror det skulle bli mycket bra. Och bygg vidare på det till nästa säsong. Egentligen bara målvakt, högerback och nån anfallare som behövs, även om Kozica kan vara back-up.

Nästa år kan vi ha:

Rinne
J.Larsson* - Danielson - Une - Augustinsson
E. Johansson - Ulvestad
Ring - Eddahri - Bärkroth
Badji

*Bröndby

Ganska bra. Går alltid förbättra.

Vad tror ni om Radetinac som högerback nästa år? Han har det taktiska kunnandet, han är en räv, och han är ganska snabb och har en väldigt fin inläggsfot. Stark fysik därpå.

Hoppas på Larsson, men annars ser jag gärna Haris som högerback. Ge upp nr 9 bara och ge till Badji.
Senast redigerad av Ovcharka 2018-09-04 kl. 02:14.
2018-09-04, 09:51
Medlem
Shuyins avatar
Jag tyckte Dif gjorde rätt som spelade Erik Johansson framför backlinjen mot Hammarby. Liknade AIKs spel lite grann med Adu framför. Johansson är också skicklig offensivt och bör väl kunna fortsätta i den rollen.

Men lite frågor som behöver lösas för att man ska fortsätta spela 4-3-3.

- Hur blir spelet när man ska föra matcherna? Ulvestad och Walker är inte kreativa nog för att luckra upp lågtstående försvar.

- Ytterbackar offensiva nog? Nu när Une-Larsson spelar ytterback så blir det lite avigt.

- Kvalité nog längst fram? Kozica var okej men har varit en besvikelse under året. Dessutom kommer Mrabti lämna som bosman, hur motiverad är han?

Kul att fundera över andra lag ibland, men där tror jag utmaningarna ligger om man fortsätter med samma system.
2018-09-04, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vilken markering från CMore! Slutar sända studios från Tele2 efter bengalskandalen.

https://www.youtube.com/watch?v=K8E_zMLCRNg
Jag undrar fortfarande varför matchen spelades. Kan det vara för att SvFF ligger i Solna och man visste till 100 att DIF skulle krossa Hammarby?
2018-09-04, 11:24
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Jag undrar fortfarande varför matchen spelades. Kan det vara för att SvFF ligger i Solna och man visste till 100 att DIF skulle krossa Hammarby?
Japp, du är nog något på spåret där.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in