2018-09-03, 19:17
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vad tror du om möjligheterna för AfS att gå till domstol och begära en inhibition av avbokningsbeslutet?
Jag nöjer mig med samma konstaterande som i mitt citerade inlägg, kommunen är en del av det allmänna och därmed bundna av ett förhållandevis strikt offentligrättsligt regelverk. Hur kommunens agerande kan tänkas angripas rättsligt, eller på vilka grunder, är inget jag har för avsikt att reda ut offentligt. De har jurister, och jag är övertygade om att de kan väga sina olika möjligheter väl, inklusive möjligheten att inte ta någon juridisk strid alls.

AfS har ett gott utgångsläge, de kan lika väl bara köra på rakt in i Kungsan med vetskapen att de har rätten på sin sida - trilskas någon fortsatt på fredag så gör de också det med risken att åka dit ordentligt.
Citera
2018-09-03, 19:17
Avstängd
tramsebyxans avatar
Svenskarna har däremot all rätt i världen att göra motstånd mot det folkmord som pågår mot svenskarna i just detta nu.
Citera
2018-09-03, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Fy fan va bra dom var idag i Kristianstad efter att tom fick lite gnista av besked.

https://youtu.be/TGC2hICBB-s?t=2632

Gustav goes bananas på slutet på ett bra sätt.

Vilket tryck, vilken energi, vilken total oräddhet.
Citera
2018-09-03, 19:22
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Vilket tryck, vilken energi, vilken total oräddhet.

Svenskarna reser sig nu efter årtionden av förtryck. Och när svensken väl reser sig - svensk styrka!
Citera
2018-09-03, 19:26
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Svenskarna har däremot all rätt i världen att göra motstånd mot det folkmord som pågår mot svenskarna i just detta nu.
Så är det, juridiska regler är i slutändan inget mer än fiendens nuvarande regler, och att ta strid om vad som gäller juridiskt fyller i slutändan ingen annan funktion än att kunna påvisa att fienden inte ens kan hålla sig till sina egna regler, sin egen charad om en demokratisk rättsstat, i dessa förtryck av dissidenter. Det, eller att tvinga fienden att ge vika för att inte blotta sitt hyckleri allt för offentligt.

Inget beslut, lag eller dom som kommer i strid med vårt folks eviga rätt till sin existens och till att värna sina egna intressen kan äga någon legitimitet. AfS reaktion på beslutet idag visar att man iaf har sund grundinstinkt på det området.
Citera
2018-09-03, 19:27
Medlem
Är det någon som har en aning om hur många valsedlar som har beställts ?
Citera
2018-09-03, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Jag har förklarat varför "liberaliseringarna" som AfS vill göra väger tyngre än inskränkningarna som de vill göra. Om ett under någon gång sker och AfS får full makt över Sverige ska jag visa dig hur Sverige stiger på indexet över ekonomisk frihet. Tills dess får du väl fortsätta med att sprida din desinformation, för din allergi mot ordet "frihet" förvränger onekligen din bild av partiets politik som helhet.

Ja, jag är svårt allergisk mot ordet "frihet". Det får mig att tänka på Johan Norberg, Khepera och visf och då mår jag inte bra.

Freedom go to hell!

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:%22Freedom_go_to_hell%22.jpg
Citera
2018-09-03, 19:28
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
TT är så jävla värdelösa som inte förstår att AfS inte har blivit av med tillståndet att 'föra fram sitt budskap'. Det är bokningen av scenen och tillhörande ljudanläggning som hävts. Demonstrationstillstånd ges av polisen, scenen hyrs ut av Stockholms Stad.

Här krävs resolut agerande och insamling till hyra för egen scen, ljud, bild och ljus med proffskvalitet!

Jag vill se https://youtu.be/SvWgLbVuWrs
Och
https://youtu.be/TTbgW3gwUy0
Dåna ut över Kungsträdgården matchat med bildspel, bl a med
"RIP 68VÄNSTERN.
1968-2018" i lysande text i takt med musiken.

Tidigare kan man ta lite lugnare låtar som Mando Diaos Strövtåg i hembygden och Lyckliga Gatan t ex. Pk-hjonens hjärnor kommer att sprängas. De vet inte vad som sker - men är framtiden som kör över dem med en ångvält...

Grodan live med imitationer! Överraskande gäster! Kända namn! Hög energi!
Senast redigerad av StuG 2018-09-03 kl. 19:55.
Citera
2018-09-03, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Svenskarna reser sig nu efter årtionden av förtryck. Och när svensken väl reser sig - svensk styrka!

Det stämmer. Det var detta "demokratiska" beslut från Stockholms stad som resningen kom till stånd och som gjorde att AfS troligtvis kommer in i riksdagen.
Citera
2018-09-03, 19:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Jag nöjer mig med samma konstaterande som i mitt citerade inlägg, kommunen är en del av det allmänna och därmed bundna av ett förhållandevis strikt offentligrättsligt regelverk. Hur kommunens agerande kan tänkas angripas rättsligt, eller på vilka grunder, är inget jag har för avsikt att reda ut offentligt. De har jurister, och jag är övertygade om att de kan väga sina olika möjligheter väl, inklusive möjligheten att inte ta någon juridisk strid alls.

AfS har ett gott utgångsläge, de kan lika väl bara köra på rakt in i Kungsan med vetskapen att de har rätten på sin sida - trilskas någon fortsatt på fredag så gör de också det med risken att åka dit ordentligt.

Min poäng var att processer och polisutredningar tar tid. AfS skulle mycket väl kunna hävda att kommunen inte får ta beslut som gynnar eller missgynnar politiska partier mitt i valrörelsen, och att fara är i dröjsmål om beslutet inte hävs eftersom valet är på söndag.
Citera
2018-09-03, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Det kommer att bli kravaller i Kungsan.

Det skulle vara långt ifrån första gången. Det är dessutom en plats som lämpar sig ypperligt bra att filma. Kan bli intressanta rubriker utomlands när man slår ner en demokratisk demonstration ledd av riksdagsledamöter två dagar före riksdagsvalet.
Citera
2018-09-03, 19:38
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Det skulle vara långt ifrån första gången. Det är dessutom en plats som lämpar sig ypperligt bra att filma. Kan bli intressanta rubriker utomlands när man slår ner en demokratisk demonstration ledd av riksdagsledamöter två dagar före riksdagsvalet.

Sverigebilden var det, ja...

Vet inte riktigt vad jag hoppas på inför fredag.

För 12h sen var det bara ett event. Nu är Kungsan första frontlinjen i kriget. Vi måste visa att vi äger Kungsan, inte globalisterna.

Förväntningarna är på topp och mångdubblats sen det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in