2018-09-03, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Jag lutar fortfarande åt att Sifos SSD-diskar kraschade i fredags...

Sifo håller in i det sista på att ”vikta” ned SD så att deras uppdragsgivare blir nöjda. Ty ett ökande SD framstår som vinnare och folk tenderar att följa vinnare...
2018-09-03, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnyOnes
#AllasLikeVärdeFörutomFörRasisterOchFosterSomKanÖv erlevaUtanförKroppen

Det största argumentet SD har är just det. Ett foster på 18 veckor kan mycket väl överleva utan att vara inne i magen. Det kan sättas in i kuvös och fortsätta växa den vägen. Ergo är det omoraliskt att döda ett foster då det inte längre handlar om en parasit i kroppen, utan en någorlunda utvecklad människa.

Men detta är offtopic. Det kommer i alla fall inte påverka opinionen.

Precis, kommer ej att påverka opinionen. En kvinna som tagit steget till SD går inte tillbaka till landsförrädarna på grund av några abortgränsveckor hit och dit.
2018-09-03, 13:27
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabb1948
Finns det något bättre än val digital när det gäller opinionsläget?

Svårt att säga vilket som är "bättre", men ett som brukar hänvisas till rätt ofta i denna tråd är: http://status.st/
2018-09-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Sifo håller in i det sista på att ”vikta” ned SD så att deras uppdragsgivare blir nöjda. Ty ett ökande SD framstår som vinnare och folk tenderar att följa vinnare...
Japp, ”nöjda”. Ty inget gör uppdragsgivaren moderata SvD nöjdare än att SD är större än M, som i senaste Sifo (16,9 vs 16,8). Så jävla skräddarsydd efter beställarens vilja, eller hur.

Annars tycker man ju att det för ett institut som påstås manipulera mätningar skamlöst hade varit en rätt oskyldig justering att vända på decimalerna och ge M 16,9 och SD 16,8. De kunde alltså dra bort typ 8% från SD utan att blinka, men 0,1% till? Nej! Omöjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av runorkul
SIFO håller kvar på sin lägstanivå på senaste mätningen för 3 dagar sen.

Kanske fick dom fel svar på dom senaste OU som dom inte vill visa?
Den här är också kul. Ena dagen heter det att Sifo fejkar siffrorna efter behag. Nästa dag heter det att resultatet blev så jobbigt att de måste hålla mätningen inne. Men... varför inte bara fejka i vanlig ordning då och hitta på en siffra? Motsägelsefullt much? Mmm, men skit i det, huvudsaken är att alla vägar i flödesschemat bär till konspiration. Icke-publicering: Sanningens sprängkraft blev för stor > konspiration! Publicering: Sanningen är ersatt med fejkade siffror > konspiration! SD går upp: Uppåtjustering för att dölja systematisk nedtryckning > konspiration! SD går ner: Nedtryckning för att dölja verkligt stöd > konspiration!
Senast redigerad av CrispyKreem 2018-09-03 kl. 13:47.
2018-09-03, 13:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
18.1 % i Sifo just nu, SD tokrusar. https://www.svd.se

Min gissning på 17.1% var patetiskt misslyckad.

Så nu vet vi att "strax" = 45 minuter.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-09-03 kl. 13:47.
2018-09-03, 13:46
Medlem
18,1 i Sifo, uppviktning?
2018-09-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Ja Sifo kommer nog att höja, åtminstone till dagen innan, för att inte riskera att helt stå med brallorna nere. För dessa institut (vi vet vilka) är det väl snarare kanske mer säkert att skjuta över målet (SD), än att ännu en gång framstå som fullständigt inkompetenta, upprepande samma synder som tidigare år.
2018-09-03, 13:58
Medlem
Smoothmans avatar
Om jag får komma med en gissning, misstänker jag att förra veckans 16,9% för SD hos Sifo var "golvet". Så lågt som som 16,9% kommer de inte att ha SD före valet (inte efter heller). Nu kommer en måttlig men gradvis klättring uppåt dag för dag fram till valdagen. Ska vi gissa på 19,5-20% någon dag innan valet?
2018-09-03, 14:01
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det var ett väldans tjat om facebooklikes. 17% är c:a 1,1 miljoner väljare, så det räcker till 225k facebooklikes nästan fem gånger om. Och spelbolagen hade fel om Brexit. Om man tycker väljarbarometrar är dåliga kan man inte i samma andetag komma dragandes med såna Kalle Anka-mått.

Möjlig? Absolut. Trolig? Nej. Men osäkerheten är stor och jag tror att uppåt fem procentenheter plus/minus för SD kan avgöras på valdagen. Förra valet bestämde sig 1/3 sista veckan, jag tror det blir ännu fler denna gång.

Du skrev 15%.

Med den logiken kan SD lika gärna ligga på 12,5%.

Vadå dubbelt så många medlemmar? Det är förmodligen samma som röstade på partiet 2014 som nu har blivit medlemmar. Det handlar ändå bara om ynka 15 000 fler.

Vadå en ökning med 145% på facebook sen senaste valet från 90 000 till 225 000. Vet du hur lite det är av 12.5%? Man kan gånga 225 tusen mer än tre gånger och ändå inte komma upp i 12,5%

Spelbolagen har haft fel i historien. Visst är det så att det inte går att hitta ett enda odds på att SD får
ens under 20%. Spelbolagen ser det som så omöjligt att det är ett garanterat sätt att förlora pengar för dem. Men senast igår spelade Valencia lika mot Levante. Trots att spelbolagen trodde på Valencia. Bara en sån sak.

Eller så kan man lägga ihop alla pusselbitar och använda en gnutta sunt förnuft.
2018-09-03, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Min gissning på 17.1% var patetiskt misslyckad.

MP -0,7
C -0,5

Lovande trender ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ja Sifo kommer nog att höja, åtminstone till dagen innan, för att inte riskera att helt stå med brallorna nere.
Oj, se upp så du inte bryter lårbenen när du går ner i så extrem spagat för att helgardera för både uppjustering och nedtryckning samtidigt. Tveksamt om det verkligen är värt ett halvår i rullstol för att kunna få säga ”vad var det jag sa” oavsett utfall.
2018-09-03, 14:04
Medlem
Var hittar ni sifo? Ser bara den gamla mätningen på deras hemsida. Ab, expressen och text-tv har inte skrivit nåt heller?
2018-09-03, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
MP -0,7
C -0,5

Lovande trender ändå.

Oj, se upp så du inte bryter lårbenen när du går ner i så extrem spagat för att helgardera för både uppjustering och nedtryckning samtidigt. Tveksamt om det verkligen är värt ett halvår i rullstol för att kunna få säga ”vad var det jag sa” oavsett utfall.
Jag skulle tro på ett litet glidande uppåt här i sluttampen, samt en sista "Justering" innan valet. Men jag har haft fel förr

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in