2018-09-02, 19:37
Medlem
Quarrels avatar
Jag har fått ett PM.
Citat:
Ryktena i Eskilstuna säger att det är Red and White/HA relaterat.
Herr Hanell är medlem i Red and White.

Jonas har, enligt ryktet blivit skjuten i båda knäskålarna och i båda axlarna först. Sedan ska de ha knäckt hans armar och ben. Därefter ska de ha stått över honom och skjutit honom i hakan. Kulan ska ha gått nedåt halsen/nacken.
Hela skeendet har skett på den plats han hittats. Enligt ryktet.

Detta är vad ryktena säger i Eskilstuna.

Frågan är hur de fått dit honom. Har de fraktat dit honom under hot? Eller lurat dit honom?

Varför har de då inte fraktat bort honom från stan till en tyst och anonym plats, där de inte riskerar att bli sedda?
Citera
2018-09-02, 20:11
Medlem
Stavningen är det verkligen korrekt stavat på Herr H*n*ll ?
Så enligt ryktena är det flera inblandade.
Lite detaljerat händelseförlopp för att låta sant, 4skott,redan då bör någon reagerat och ringt polisen. Och sedan bryta armar och ben för att sedan avsluta med skott nr 5.
Inga vittnen och gärningsmännen åker iväg osedda.
Hur lång tid kan allt det där tagit?
Citera
2018-09-02, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har fått ett PM.

Låter lite för komplicerat på något sätt, men är det så att det skulle vara allt det där så är den informationen från en/flera skrytande GM. Det bådar ju gott för en förlängning på denna tråd.
Citera
2018-09-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ryktena i Eskilstuna säger att det är Red and White/HA relaterat.
Herr Hanell är medlem i Red and White.

Jonas har, enligt ryktet blivit skjuten i båda knäskålarna och i båda axlarna först. Sedan ska de ha knäckt hans armar och ben. Därefter ska de ha stått över honom och skjutit honom i hakan. Kulan ska ha gått nedåt halsen/nacken.
Hela skeendet har skett på den plats han hittats. Enligt ryktet.

Detta är vad ryktena säger i Eskilstuna.

Frågan är hur de fått dit honom. Har de fraktat dit honom under hot? Eller lurat dit honom?

Varför har de då inte fraktat bort honom från stan till en tyst och anonym plats, där de inte riskerar att bli sedda?.

Hmm Om det stämmer det du säger att detta skulle vara klubb relaterat, kommer det att bli konsekvenser!!

Påtal om din beskrivning om hur detta skulle ha gått till låter det som rena skitsnacket!
Citera
2018-09-02, 21:56
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Det här fallet är skrämmande likt fallet med Stefan Carlsson som sköts ihjäl i Sundsvall för några år sedan

Han sköts ihjäl av en av sina närmsta vänner i skogarna runt Sundsvall... Många som lever i den här världen är ganska nojjiga och litar på väldigt få personer. Det är inte lätt att få med dom till något bra ställe för att kunna klippa dom...

I Stefans fall så var det hans närmsta vän, den enda som han verkligen litade på, som lyckades få iväg honom ut i skogen, ilurad att vännen skulle visa honom var han hade gömt en massa amfetamin, om något skulle hända honom

Även där började det spridas en massa rykten om att han hade fått ögon utpetade och en massa andra brutala saker... som senare visade sig inte stämma alls

Så när väl ryktena tar fart så sprids dom snabbt

Att skjuta någon i knäskålar, axlar, bryta armar och ben, skjuta honom igen i hakan... låter som ett alldeles för långdraget förlopp för ett sånt ställe... i närheten av ett motionsspår, där folk är i rörelse

Nej man tar inte såna onödiga risker, dom här grabbarna vill få det gjort snabbt och sen fort därifrån
Citera
2018-09-02, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIP-Jonas
Hmm Om det stämmer det du säger att detta skulle vara klubb relaterat, kommer det att bli konsekvenser!!

Påtal om din beskrivning om hur detta skulle ha gått till låter det som rena skitsnacket!

Vad menar du med konsekvenser?
Citera
2018-09-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Det här fallet är skrämmande likt fallet med Stefan Carlsson som sköts ihjäl i Sundsvall för några år sedan

Han sköts ihjäl av en av sina närmsta vänner i skogarna runt Sundsvall... Många som lever i den här världen är ganska nojjiga och litar på väldigt få personer. Det är inte lätt att få med dom till något bra ställe för att kunna klippa dom...

I Stefans fall så var det hans närmsta vän, den enda som han verkligen litade på, som lyckades få iväg honom ut i skogen, ilurad att vännen skulle visa honom var han hade gömt en massa amfetamin, om något skulle hända honom

Även där började det spridas en massa rykten om att han hade fått ögon utpetade och en massa andra brutala saker... som senare visade sig inte stämma alls

Så när väl ryktena tar fart så sprids dom snabbt

Att skjuta någon i knäskålar, axlar, bryta armar och ben, skjuta honom igen i hakan... låter som ett alldeles för långdraget förlopp för ett sånt ställe... i närheten av ett motionsspår, där folk är i rörelse

Nej man tar inte såna onödiga risker, dom här grabbarna vill få det gjort snabbt och sen fort därifrån

Vet du att han levde fortfarande i den världen, levde han ett kriminellt liv efter sin tid i fängelse?
Citera
2018-09-02, 22:09
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Vet du att han levde fortfarande i den världen, levde han ett kriminellt liv efter sin tid i fängelse?

Nej det har jag ingen aning om faktiskt, men man blir kåkskadad oavsett, även om man nu skärper till sig, man blir mer "medveten" för personer och olika situationer

Men skulle jag få gissa, med tanke på att han sköts ihjäl i vad som av allt att döma, en kriminell uppgörelse, så skulle jag nog säga att han rörde sig en hel del på djupt vatten
Citera
2018-09-02, 22:10
Medlem
Citat:
Vad menar du med konsekvenser?

Är precis vad jag menar! Behöver jag väl inte förklara vad det innebär??
Citera
2018-09-02, 22:22
Medlem
Gärningsmannen/männen utsatte sig ju oxå för en enorm risk, eftersom det står i tidningen att mannen avled senare utav sin skador.

För han kunde faktiskt ha överlevt och vad hade hänt då?

Blev den/dom avbrutna och la benen på ryggen innan dom hunnit säkerställla att han faktiskt va död, eller vad det inte meningen att han skulle dö?

Kan den/dom ha tagit bakvägen därifrån, mellan åkrarna?

Många frågetecken, men det finns iaf 1 som vet.
Senast redigerad av superduck 2018-09-02 kl. 22:28.
Citera
2018-09-02, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIP-Jonas
Är precis vad jag menar! Behöver jag väl inte förklara vad det innebär??

Tänkte mer på om det skulle bli konsekvenser inom den ena sidan eller ifrån den andra sidan.
Citera
2018-09-02, 22:27
Medlem
Citat:
Tänkte mer på om det skulle bli konsekvenser inom den ena sidan eller ifrån den andra sidan.

Konsekvenser för klubben JA om det skulle visa sig stämma. Från båda håll kan jag tänka mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in