2018-09-02, 19:27
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Vad benämner du som "kort sikt". 16 år?
Två veckor.
Citat:
M är knappt redo att samarbeta med SD även om man gärna tänker tanken innan man går till sängs.
Det finns många politiker inom M som är mer än redo att samarbeta med SD. Dock inte Ms nuvarande partiledare som måste bytas ut förstås.
Citat:
Och en slutliga frågan blir: Vore det inte klokast att stödja SD tills de har vunnit reell makt och massinvandringen har kraftigt reducerats, budgeten omfördelats, och statliga organ omorganiserats till förmån för att ta tag i invandringsstatistiken?
Nej verkligen inte. Finns ingenting som säger att det bara finns plats för ett nationalistiskt parti i sveriges riksdag.
Citera
2018-09-02, 19:30
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Min poäng var att det är märkligt att du som ändå verkar vaken och medveten om problemen i landet fortfarande väljer att rösta på ett parti som tyvärr inte har några tillräckliga lösningar på detta. Det är min poäng, och det står dig naturligtvis fritt att rösta på vilka du vill. Det finns ju som bekant grader i helvetet, och Moderaterna kör inför valet med valfläsk och härmar SDs och AfS politik lite när det gäller att ta itu med invandring och kriminalitet.

Men varför nöja sig med en dålig kopia när man kan rösta på the real deal?

Rösta på AfS!
Om man, som biatchen, inte fattar något av politik utan använder partitillhörigheten som en trendig handväska. Något att visa upp för sina blåsta kompisar över latten så tycker jag biatchen har hamnat i rätt parti. Att hon är här i tråden beror nog på hennes svenska halva som skriker att något är fel. Men sen tar blåsta blattehalvan över och då är det M som gäller.
Citera
2018-09-02, 19:32
Medlem
JonasXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Den stora skillnaden är att gammelmedia skrev spaltmetrar om Ny Demokrati före valet 1991 medan det är knäpptyst om AfS där idag. Det är locket på från alla etablerade media.

På den tiden var man beroende av publicitet i mainstreammedia
för att få ut sitt budskap då vare sig internet eller sociala medier
fanns. Idag har mainstreammedia inte samma dominerande ställning
och det finns andra kanaler för att få ut sitt budskap.
Citera
2018-09-02, 19:34
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Två veckor.

Det finns många politiker inom M som är mer än redo att samarbeta med SD. Dock inte Ms nuvarande partiledare som måste bytas ut förstås.

Nej verkligen inte. Finns ingenting som säger att det bara finns plats för ett nationalistiskt parti i sveriges riksdag.

Du tror på riktigt att man kommer att samarbeta med ett parti som använder sig av hetsig retorik för att skapa extas på ett torg. som värnar för etnonationalister, och som accepterar antisemitiska åsikter?

Och vad är då förresten slutmålet med att ha två, varpå den ena dränerar den andra och polariserar båda in ett "brunt hörn".

SD och M samarbetar redan med varandra 100% på kommunal nivå helt klart. Man hade nog gärna gjort det riksnivå med. Det stavas beröringsskräck, vilket SD försöker åtgärda med närmanden och att försöka syna vänsterargumenten att ras är partiets utgångspunkt, något AfS är väldigt flitiga med att använda för att sedan misskreditera partiet som svikare för att man inte kan se helhetsbilden i varje manöver.
Senast redigerad av ReiseReise 2018-09-02 kl. 19:37.
Citera
2018-09-02, 19:34
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Medborgarskap är inte något man får på lån. Medborgarskapet är själva grunden för samhällskontraktet.

Medborgarskapet ska skrivas om i grunden. Man har ett viss samhällsansvar den dagen man beträder ett annat folks land. Precis som ett körkort ska du kunna bli av med det om du bryter mot lagarna. Vad är det som tynger dig i denna fråga?
Citera
2018-09-02, 19:35
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Två veckor.

Det finns många politker inom M som är mer än redo att samarbeta med SD. Dock inte Ms nuvarande partiledare som måste bytas ut förstås.

Du har rätt att det finns en det finns en falang inom M och framförallt inom MUF som till och med är hårdare än SD. Dock är hela partiledningen för fri invandring. Går M rejält dåligt kan ledningen sparkas och vi får förändring. Jag ser dock inte hur dagens partiledning nånsin skulle samarbeta med SD.
Citera
2018-09-02, 19:36
Moderator
Tinuviels avatar
För er som vill diskutera odds och spelsajter finns en tråd om detta i forumdel val 2018.

// mod
Citera
2018-09-02, 19:37
Medlem
Doktor Porks avatar
Sofia Arkestål Eriksson från Radio Bubbla har nu motiverat varför hon röstar på Alternativ för Sverige. Newsflash. Hon röstar på dem pga deras profilfrågor, inte pga platt skatt eller något annat libertarianska precis som jag sa. Eftersom en del i den sfären inte röstar så kan det visa säg att man mobiliserar från soffan i viss mån här om fler följer efter.

http://spfoia.se/2018/09/02/alternativforsverige/
Citera
2018-09-02, 19:38
Medlem
Tips. Ha fler aktivister som delar ut röstsedlar utanför kravallstaketen. Polisen släpper inte in någon innanför dem.

Samt välj kvaliten på de som delar ut dem. Skulle skänka en summa pengar och fick svaret, "ge dem inte till mig då dricker jag upp dem". Sann historia från idag!

Nu blev det istället 500kr till en etniskt svensk hemlös. Den mannen blev glad och jag känner mig även glad kunna hjälpa en svensk i nöd. Ska ni skänka till hemlösa ge det direkt till en svensk i handen. Annars går allt till "EU migranter" och kriminella utlänningar.
Citera
2018-09-02, 19:44
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Nu blev det istället 500kr till en etniskt svensk hemlös. Den mannen blev glad och jag känner mig även glad kunna hjälpa en svensk i nöd. Ska ni skänka till hemlösa ge det direkt till en svensk i handen. Annars går allt till "EU migranter" och kriminella utlänningar.

Det var fint av dig, vi svenskar måste hålla ihop. Han behövde den nog också mer än AfS.
Citera
2018-09-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Sofia Arkestål Eriksson från Radio Bubbla har nu motiverat varför hon röstar på Alternativ för Sverige. Newsflash. Hon röstar på dem pga deras profilfrågor, inte pga platt skatt eller något annat libertarianska precis som jag sa. Eftersom en del i den sfären inte röstar så kan det visa säg att man mobiliserar från soffan i viss mån här om fler följer efter.

http://spfoia.se/2018/09/02/alternativforsverige/

Intressant. Sofia röstar på AfS pga deras profilfrågor.
Citera
2018-09-02, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artacus
Tänker AFA ta bilder på AfS-supportrar för att lägga ut och försöka spåra dem som de gör med NMR? Jag var på torgmötet i Göteborg och när jag gick hem var det nån jävel som stod och tog bilder på mig när jag väntade vid ett övergångsställe.
Om ja, var tänker de lägga upp denna informationen?

Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Om man går på offentliga tillställningar så får man räkna med att hamna på bilder som eventuellt kan användas av fienden. Jag har sett mig själv på film från tre olika torgmöten. Nu har vi dock börjat nå en kritisk massa så att det inte spelar så stor roll längre. Visst, en del kommer kanske hamna i trubbel med arbetsgivare eller sitt sociala nätverk, men nu måste vi köra på ändå. Det får gå som det går. Vi kan inte vänta längre!

Vem bryr sig om töntiga AFA står och fotar folk som är och lyssna på vad AFS har och säga? Jag ser massa komplikationer med att denna metod skulle göra nytta.

1) Hur ska de finna din identitet? Det är en extremt liten del av svenskarna som läser Antifas hemsida. Möjligen något större del nu inför valet. Men AFA är en organisation som faller bort totalt utanför vänsterkretsar.

2) Hur ska de hitta vem din arbetsgivare är och vart du jobbar? Skatteregistret? Give me a break. Oftast står det inte vart eller för vem man ens arbeter hos i offentliga register. Det kan till och med stå ett utländskt företag om din arbetsgivare är uppköpt av utländska intressen.

3) Hur ska de bevisa vem du sympatiserar med? Du kan ha varit på väg hem från ICA men fastnat på torget och lyssnat?

AFA är töntar. Om någon fotar en efter ett torgmöte så konfrontera betahannen. AFA inriktar sig främst på NMR och att pressa enskilda NMR medlemmar till att lämna organisationen. Pressa deras arbetsgivare osv. Det fungerar säkerligen mot NMR men knappast mot ett politiskt parti som AFS.

De lägger oftast ut informationen på sin hemsida. Jag tänker inte skriva den här, men om du googlar antifa så är det första sökresultatet. Ingenting om AFS har kommit upp på ett bra tag, så för att undvika att ge de visningar på sin sida - öppna inte den. Sök inte ens efter pajaserna på google.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in