2018-09-02, 12:42
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjurenidiot133
Massa AIKare som tränat Häcken är därför.

Eller Bajaren Gerhardsson?

Häcken hemma alltid enkelt, men i går var vi överjävliga i första halvlek. Blir kul att titta på derbyt i dag med lite lägre puls.
2018-09-02, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
BP och Dalkurd har väl sämre inbördes mot AIK. De har ju aldrig vunnit mot AIK i allsvenskan. Häcken har ju ändå två segrar.

Dalkurd är ju iofs lite för nya då han sa etablerade men BP borde räknas in och den statistiken är ju rätt sjuklig. 17-1-0 till AIKs fördel.
2018-09-02, 13:02
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Haha, det där snacket om vårat ras har hållit på länge tycker jag. Kan nästan lova att vi kommer ta en topp 3 i år, och ännu troligare att det blir vi och Gnaget som gör upp om guldet. I det racet tycker jag tyvärr ni är lite för starka, men till Europa kommer vi absolut.

Ni har inte rasat, men ni har heller inte spelat som ett topplag sen i maj någon gång. Efter sommaren kändes ni på väg ut ur guldstriden, men räddades av ett väldigt enkelt spelschema (och en brutal domartavla). Enda utmaningen var Peking där ni blev totalt upprullade, men klarade 0-0.

Hammarby kan säkert ta topp 3, men ni har inte gjort mål på ett lag på övre halvan sen Sundsvall, och knappt lirat som ett topp 5-lag.
2018-09-02, 13:05
Medlem
Haha, i omgång 29 kommer folk fortfarande snacka om att Bajen snart kommer tappa.

Fakta att vi är ett av Sveriges bästa lag i år och ligger där vi ligger fullt rättvist.

Lite fullare och mer optimistisk inför dagens match nu.
2018-09-02, 13:14
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Ni har inte rasat, men ni har heller inte spelat som ett topplag sen i maj någon gång. Efter sommaren kändes ni på väg ut ur guldstriden, men räddades av ett väldigt enkelt spelschema (och en brutal domartavla). Enda utmaningen var Peking där ni blev totalt upprullade, men klarade 0-0.

Hammarby kan säkert ta topp 3, men ni har inte gjort mål på ett lag på övre halvan sen Sundsvall, och knappt lirat som ett topp 5-lag.

Vilka lag är det som har spelat som topplag då om man får fråga?

Minns jag inte helt fel var ösk topp 5 när vi mötte dem. Vi har också nätat på ÖFK även fast de kanske inte låg topp 5 då.

Inte ens jag som är pessimisternas pessimist kan förneka att vi är topplagsstabila. Kan däremot hålla med om att aik ser starkare ut, men det innebär inte att vi inte spelat som ett topplag.
2018-09-02, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Haha, i omgång 29 kommer folk fortfarande snacka om att Bajen snart kommer tappa.

Fakta att vi är ett av Sveriges bästa lag i år och ligger där vi ligger fullt rättvist.

Lite fullare och mer optimistisk inför dagens match nu.

Påminner om 2015, när IFK Norrköping "skulle tappa" varje match fram tills typ omgång 28 när folk började ta dom på allvar.

Nu tror jag inte att AIK kommer tappa, men att Hammarby slutar topp tre känns väl rätt troligt?
2018-09-02, 13:29
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan

Vi gjorde mål mot Östersund och spelade bättre än dom tills just målet, då vi tappade allt. Sen dess har vi inte mött något lag i toppen så vet inte vad du pratar om riktigt.
2018-09-02, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Nu tror jag inte att AIK kommer tappa, men att Hammarby slutar topp tre känns väl rätt troligt?

Det lär dom göra, frågan är om MFF klarar av att ta 3e platsen, som jag skrev för någon/några veckor sedan så tror jag nog tyvärr dom gör det, Peking har ju cashat in på en del spelare också.

Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ja, det känns som att med en sådan ung och relativt oerfaren trupp som ni ändå har är det guld värt att ha en spelare och personlighet som DBW på planen.

Tycker också (som Hammarbyare) att det är trist att Degerlund inte får spela. Totalt onödigt att låna in honom om ni ändå skulle byta försvarsformation/ha mindre behov av just mittbackar. Som någon sa: sitta på bänken kan han lika väl göra hos oss.

Ibland behöver man ju göra taktiska korrigeringar för att få saker att funka lite bättre, det kanske inte är något man planerar från början, utan man kommer fram till det efter att ha analyserat hur laget uppträder, Poya har gjort en del förändringar till det bättre(enligt mig).
2018-09-02, 14:59
Medlem
Ni som följer AIK. Är Stefanelli så dålig att han inte ska få 1 minut på planen mot Häcken?
Stefanelli har väl väldigt dåligt med tid på planen under säsongen?
2018-09-02, 17:05
Medlem
Poya Asbaghi och Mats Gren är 2 stora jävla clowner
Starkt med 1-1 borta som grädden efter 2 förluster mot BP.
2018-09-02, 17:26
Medlem
Lillbajen som på allvar trodde de skulle ta/ha chans på guld.. vad fan ni låter ju Badji sänka er. Förhoppningsvis kan några av er hålla käften hädanefter. Lillebröder.
2018-09-02, 17:30
Avslutad
AIK har alltså tappat 12 poäng på 20 matcher. Håller dom samma poängsnitt sista 10 matcherna måste alltså Hammarby vinna alla sina 10 återstående matcher för att hamna en poäng före AIK. Nog känns det mer eller mindre klart nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in